Alla inlägg under december 2011

Av theotherside - 31 december 2011 02:30

Det finns b-film och så finns det b-film, men en del av dessa b-filmer är i alla fall underhållande om än snabbt bortglömda så snart eftertexterna börjar att rulla. Men jag tyckte att den här filmen, Pig Hunt, var tillräckligt underhållande och skruvad för att falla mig i smaken så jag hade roligt medan jag tittade på den, och det är inte mycket mer jag begär när jag ser på film en sen fredagskväll, faktiskt. 









LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det enda jag vänder mig lite emot är att Tina Huang ska med på "grabbresan", och att det sedan visar sig att hon skjuter bättre än stridstuppen i gänget. Hade hon inte lika gärna kunnat stanna hemma? När det är en grabbhelg så ska det vara så, och inte någon kvinna som är med och som inte förstår sådant som man vill göra med grabbarna. För hon är lite väl nedlåtande redan från början, bland annat nedlåtande mot jakten och att det anses som ett grabbigt nöje och det gör mig irriterad på henne. 


 


Annars finns alla ingredienser för en lyckad b-film; hippies, rednecks som plötsligt blir lovligt villebråd och naket. Behövs det egentligen så mycket mer för att man ska ha en underhållande stund? Det enda tråkiga är att det stora mördar-vildsvinet hamnar lite väl i bakgrunden i detta hopkok av intriger ( nåja), så helt plötsligt känns det inte som att vildsvinet är huvudsaken förrän mot slutet, men det var så dags då. Vanligtvis så brukar man kunna klaga ganska friskt över skådespelarinsatserna i sådana här filmer, men i den här är de faktiskt helt okej och det är ingen som direkt överspelar eller något sådant, även om ingen heller direkt glänser. Det som grämer lite i glädjekällan är varför en del inslag av, förmodar jag, kritik mot Irakkriget måste förekomma i en sådan här film. Kritiken är inte speciellt bra dock, så det är inget som störde eller så men tycker ändå det var en onödig ingrediens i den här filmen. 


Pig Hunt var i alla fall tillräckligt underhållande för stunden så den får till och med godkänt av mig, men det kanske mest för att jag är på bra humör såhär sista dagen av året;P



När man är ute i skogen måste man tänka på att klä sig så lite som möjligt.



Har man inget papper i närheten för att ge en vägbeskrivning får man ta vad man haver, och ett sträck över en pinuppbrud duger gott...




Är man redneck måste man ha något coolt längst fram på motorhuven.




Ibland har man turen på sin sida och råkar ströva in på ett sådant här ställe när man spatserar i skog och mark.





      



Av theotherside - 31 december 2011 01:45

Aftonbladet förnekar sig inte- på startsidan skriver man " Pizza och hamburgare gör dig inte bara fet- Nu visar forskning att du även blir korkad av skräpmaten". Men klickar man sig in på artikeln, och om man även har läst artikeln på svt.se, så vet man att det här handlar om en undersökning på äldre människor. Det framgår inte av de alarmerande rubrikerna utan på Aftonbladet får man klicka sig in till artikeln för att få reda på detta. Visserligen är en bra och hälsosam kost bra genom hela livet, men den här undersökningen gäller ändå äldre personer och inte som man kan förledas att tro att man blir dum i skallen direkt efter ett besök på Max eller McDonalds. 


Dessutom, att ha tre tjejer som alla är redo att hugga in på varsinn hamburgare är väl bara helt fel? Enligt min erfarenhet käkar tjejer jävligt lite av sådan här skitmat, och dessutom är betydligt mer medvetna om vad skiten innehåller. 


http://www.aftonbladet.se/halsa/article14148086.ab










 

Av theotherside - 31 december 2011 01:27

Enligt vänner ( alltid lika trovärdiga källor när det handlar om kändisar och kungligheter, ohyes) gör gällande att det ser ut som att det är slut mellan Katy Perry och Russell Brand. Å andra sidan verkar det ju som att just kändisar borde ägna sig åt lite hederligt kk-förhållande innan de rusar iväg till altaret och gifter sig, för skilsmässa blir alltför ofta resultatet. Och Perry och Brand har ju inte varit gifta i mer än 14 månader. Kanske en ansenlig tid för en del, men för oss vanliga dödliga är det väl ganska kort tid? Blir intressant att se hur den ekonomiska aspekten klarar av senare, för det brukar ju vara så att det är kvinnan som får det mesta och halva förmögenheten som hennes exman lyckats skrapa ihop, så Brand för din skull hoppas jag att du har gjort något juridiskt smart så du har några kronor över sen efter skilsmässan. 



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14148499.ab










 

Av theotherside - 30 december 2011 20:36

The hike innehåller inga som helst överraskningar, men däremot har den en hel lastbilslast med dåligt skådespeleri och ganska hyfsat många klichéer och dessutom, tråkigt nog, inte speciellt "splattriga" scener heller vilket gör att man inte har mycket att hämta här och egentligen har man ingen anledning att se den överhuvudtaget om man nu inte, liksom jag, tycker om sådana här filmer. The hike hade kunnat heta Fredagen den trettonde del 22: Jason is back in the woods eller något liknande. Nej är man ute efter något originellt och läskigt så ska man inte bry sig om den här, är man ute efter en hyfsad film att se en bakissöndag är kanske den här filmen möjligen det tredje valet man kan fundera på att slötitta på.


Ibland går det vilt till i skogen.  






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Jag tycker det är lite svårt att ta filmen på allvar då den inte ens anstränger sig att vara särskilt allvarlig. För, ärligt talat, hur ofta ger sig modellsnygga kvinnor in i vildmarken iförd de kläder ni ser på bilden? Visserligen väldigt trevligt att titta på, men föga trovärdigt.


Thihi, ut i skogen med bara ben och bara lite nödproviant i väskorna... Kunde de inte ta med Prada-handväskan lika gärna?  


Sedan när det börjar hetta till så är Kate, tjejen de envisas med att kalla för G.I Kate hela jävla tiden, helt värdelös och blir som vanligt ingen räddning för någon. Att hon har militär bakgrund har bara en viss betydelse i början, då regissören försöker få till lite komiska situationer där alla utgår ifrån att militär-Kate himlar med ögonen åt sina väninnor för deras okunskap i naturen. Vad jag undrar mest över är hur de här modellerna ens fick tanken på att ge sig ut i skogen överhuvudtaget för samtliga hade nog trivits bättre i valfri skönhetssalong/spa i Los Angles istället. Det finns liksom ingen större mening med att de just ska ut i vildmarken...


Ja, jag kan fortsätta klaga på The hike och hur dålig den är men det räcker med att utfärda en varning- vill man se fem snygga brudar bli tillfångatagna av några snubbar vars motiv är lite diffust så är det här en toppenrulle. Alla andra kan titta på något helt annat,ni går verkligen inte miste om något alls.





 

Av theotherside - 30 december 2011 14:02

Jag vet inte om jag bara svävar i det blå och fantiserar, men nog kändes den allra första säsongen av Så mycket bättre mer helgjuten och spontan, vilket den så klart inte var men jag snackar om känslan nu, medan den andra säsongen började kännas betydligt mer styrd och mindre spontan ( huruvida man nu fejkade E-Types entre i programmet eller inte, men det om något vittnar ju om hur regisserat allt det spontana egentligen är). Men nu verkar skivbolagen inse vilken guldgruva Så mycket bättre är, och vi vet ju alla hur sådana guldkossor ska mjölkas tills dess det inte finns mycket mer än skelettet kvar. Jag är rädd för att det här härliga programmet kommer att drabbas av en tsunami av artister som promotar sina kommande skivor, gör allt för att bli den nya september/Laleh och som gör allt för att tittarna ska uppmärksamma just honom/henne, och då får kanske den härliga stämningen som fanns med i den första säsongen stryka på foten. Det blir sällan bra när musikbolagen inser att man kan tjäna stålar på något, och då försvinner själen snabbt. 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14144130.ab











 

Av theotherside - 30 december 2011 02:06

Herregud, ibland dyker sådana här små guldkorn upp som man inte har hört något om i förväg och man vet knappt om att filmen existerar överhuvudtaget och med lite skeptis börjar man se på den för man ( eller snarare jag då) tycker att titeln låter intressant och även filmens korta beskrivning- och WHAAAM, vilken fullträff den visar sig vara. Men även en liten fullträff kan ha sina mindre bra sidor, men de är så obefintliga i det stora hela att jag har överseende med det och säger promt- A lonely place to die är grymt spännande och intensiv och bra, nästan rakt igenom!





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Alltsammans börjar med att tre av karaktärerna klättrar på ett berg, och det är så oerhört vackra bilder som presenteras att man närapå baxnar, samtidigt som jag började fundera över hur i helvete de vågar egentligen- jag som är höjdrädd skulle aldrig komma på tanken att ge mig ut på bergsklättring, och speciellt inte på den höjd karaktärerna befinner sig på! Filmen igenom har med vackra naturbilder så man blir nästan sugen på att ge sig ut och campa medan man tittar. Sedan hade filmen en lite tråkig inledning då jag inte tycker att karaktärerna presenterades på något bra sätt, jag förstod inte riktigt vilken relation de hade med varandra utan gissar bara att de är gamla "bergklättarpolare". Ingen av dem har någon direkt personlighet heller, så de blir en smula tråkiga och deras egenskaper baseras nästan uteslutande på hur skickliga de är som bergsklättrare. 


Men när väl flickan hittas så blir det åka av och jag satt som på nålar genom resten av filmen, det blev ibland så svettigt så man svettades inte bara på ryggen utan runt pungen samtidigt som mina naglar minskade på grund av nagelbitandet. Djävulskt spännande och intensivt, och så undrar man ju nästan hela tiden vad det är som pågår egentligen, vilka är de där männen som jagar dem osv. Allt klarnar tillslut, men det är bra att regissören låter det dröja länge innan man förstår hela bilden, det tycker jag håller spänningen vid liv. 


Sen kommer mitt andra lilla klagomål över filmen- slutet är lite väääääl tilltaget och inte så realistiskt. Jag tror helt enkelt inte på att det skulle kunna gå till på det här sättet ( ja, jag vet att det är en film, men eftersom filmen började så realistiskt tycker jag de skulle ha fortsatt på den vägen genom hela filmen). Men det är bara anmärkningar i utkanten, för annars finns det inte mycket att klaga på direkt.


A lonely place to die- se den! Tror de flesta blir lika frälsta som jag blev. 






 

Av theotherside - 29 december 2011 21:57

I den kommande nysatsningen från reklamens mecka numro uno, TV4, fantasifullt namngett som TV4 news med start den 24 januari så ska man tydligen få sig nyhetsportioner dygnet om. Det låter ju ganska fasansfullt... Ta exemplen som från året som snart börjar ta slut, 2011, så innebär det att man kan köra Juholt-skandaler, kungaskandaler och allt vad som nu händer flera varv om och om igen, hela tiden uppdaterat med "ny information" ( hur ny informationen egentligen blir är jag däremot tveksam till, det handlar nog snarare om att trumma på med den information man har några extra varv till). Och dessutom glömde man att skriva i texten på hemsidan att man kommer att ha med massvis med reklamblock, och att de "fördjupade diskussionerna" förmodligen i klartext innebär att x och y-experter pratar i hypertempo för att hinna säga någonting alls innan det är dags för nästa reklamblock att avbryta sändningarna med. 


Men nåja, vi får väl se vad det blir av TV4 news... Men bra blir det förmodligen inte. Det är ju TV4 som ska ha hand om det...



http://www.tv4.se/1.2476644/2011/12/22/premiar_for_tv4_news






 

Av theotherside - 29 december 2011 14:15

Haha jag förstår inte vad de säger men anar ändå att det är något om EU och förslagen som Merkel och Frankrikes president velat genomföra;P Men ganska roligt är det ju i alla fall, trots allt.



http://www.svd.se/naringsliv/grevinnan-och-betjanten-i-eurotappning-gor-succe_6738493.svd





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ECjz5Y7Antk








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards