Alla inlägg under maj 2017

Av theotherside - 28 maj 2017 23:45

Ingen sexig titel direkt, och ingen sexig film heller direkt. Man förstår tämligen omgående att det här handlar om låg budget och när man konstaterat det efter att den första bomben smäller och man knappt alls får se någon skadeverkning från explosionen, ja då är det dags att upptäcka att filmen dessutom har det mest träaktiga skådespeleri jag sett på väldigt länge.


Det här är låå-ågbudget så det stänker om det. Och visst, inget fel med en b-film en lördagskväll om man hade blivit serverad en tillfredsställande handling, eller intressanta karaktärer eller någonting annat som väger upp att det är bristfälligt med det mesta här. Men ingenting sådant heller dessvärre och Interrogation blir ett enda långt sömnpiller. Tack och lov är filmen bara 1h 30 minuter så lidan blir relativt kortvarig. 


Det här är alltså en film som har en kille i huvudrollen vars specialitet är att hans "minnesbank" är exceptionellt bra???????!!! Åh, spännande, tell me more please säger ingen alls. 



 

Yeah har vi inte tillräcklig budget för att få någon kvinna att visa boobsen, kan vi alltid visa en målning med en naken brud på... Det funkade ju för Titanic för sjutton! 



 

Lite pistolviftande bjuds det på förvisso, och konstiga ögonkast. Alltid något! 



 

Jag sitter här och använder min specialitet, min minnesbank. Oh Yeah I am a damn good cop. 



 

Blondin med tight, blå linne check! Damn, det där är tight minsann!!!! 




Det är ju också lagom bra tajmat att en film börjar bli lite smått intressant när speltiden börjar att ta slut för här kommer en vändning som i alla fall jag inte såg att den skulle komma ( inte för att jag brydde mig heller direkt). Twisten är så ologisk att den egentligen är fullständigt onödig, men den får ju en att vakna till lite- alltid något! 


Utöver det, borde man ha gjort det enda rätta och skippat att se eländet. 




 


Av theotherside - 21 maj 2017 03:00

"Monsterfilmer" är inte riktigt min rätta skrå men visst kan jag uppskatta sådana filmer då och då, och ibland är det bara underhållande att titta på en film utan högre anspråk än att underhålla för stunden. Jag hade däremot inte några höga förväntningar på Kong Skull Island på förhand, men får ändå lov att konstatera att den här versionen med jätte(JÄTTE)jätte apan klarar sig undan med ett godkänt från min sida. 


På minuskontot;

* Kong visas alldeles för tidigt! Man får faktiskt se alldeles för mycket av apan redan i inlednigen, så mystiken finns inte alls där. Mystiken som fanns med framför allt i den svartvita klassikern från 1933, men också i Peter Jacksons tolkning. Här är det istället rätt på rödbetan som gäller, förmodligen för att alla kids aldrig skulle ha tålamodet till att se filmen överhuvudtaget om inte Kong presenteras snabbt. 


* Kong är alldeles för stor. Seriöst! Men med tanke på at Godzilla ska slåss mot jätteapan framöver så förstår jag att Kong var tvungen att växa till sig rejält. 


* Dåligt med emotionella känslor för någon av karaktärerna. 


Men på pluskontot finns faktiskt några riktigt vassa specialeffekter som jag misstänker hade sett förbannat bra ut på stor duk. Och jag tycker inte att John C. Riely är så irriterande som han vanligtvis är i andra filmer, äen om han inte alls är direkt rolig när det är meningen att han ska vara det heller. 


         


Men det roliga med denna version av Kong var att apan var riktigt brutal stundtals, och att man vid flera tillfällen visade att han mest troligt är "snäll" och att han känner sig väldigt ensam. Det här var i alla fall en Kong som är beredd att göra allt för att krssa sina fiender. 

Kong Skull Island hade dessutom med några scener som kan betecknas som "gore", vilket jag defenitivt inte hade väntat mig. 

Men en o-svärande Samuel L. Jackson hade man gott kunna strunta i. Jag hade velat se en förbannad Jackson som svär och gormar, och som är bitter över att förlora i Vietnam-kriget! 


Nåja dryga två timmar försvinner snabbare än vad jag trodde att de skulle göra och det är väl ett så gott betyg om något för en sådan här film. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards