Alla inlägg under maj 2011

Yez

Av theotherside - 31 maj 2011 19:18

Mötet på Lernia avlöpte väl och det blev om inte annat ett intressant samtal i alla fall, men fortfarande lite bittert och surt att det inte gick att förlänga praktiken med ytterligare en månad. Det känns väldligt tråkigt att inte ha något att göra något på dagarna igen, och att man inte har något egentligt syfte med dagarna;9


Men nu får man i alla fall njuta av några lediga, röda dagar framöver. Men jag slår vad om att "firandet" av vår nationaldag kommer bli lika lamt och tråkigt som vanligt. På den punkten skulle vi verkligen kunna lära oss en hel del av våra nordiska grannläder, och då framför allt Norge. 







 

Av theotherside - 30 maj 2011 21:27

De flesta jobbar bara halvdag på onsdag och har sedan en extra låång treliv helg att se fram emot- en helg som räcker från onsdag till tisdag veckan därpå! Det är ju inte alls dumt:) Frågan är bara vad fan man ska hitta på? Det finns ett x antal göromål som man borde passa på att ordna med, då man har lite extra ledig-tid att förbruka:


* Städa och rengöra grillhuset, så det blir extra rent och fint nu när det är sommar och det ska grillar i princip varje dag och åtminstone varje helg! Sommar och grilla hör sannerligen ihop.

* Se på en del film som ligger och väntar och som man inte har haft tid/ork/lust att se tidigare.

* STÄDA bort en massa skit som ändå bara ligger och samlar damm.


Sen får man se vad man kan hitta på!





 

Av theotherside - 29 maj 2011 14:38

Ja, jag har dålig humor men det vet jag redan och det är väl inget fel med det egentligen?;P Men den här är ju fan bara löjligt komisk... Eller?!




http://www.youtube.com/watch?v=l3oC-rPYM2o&feature=player_embedded










 

Av theotherside - 29 maj 2011 14:00

Jag tycker om att läsa sådant här- vad kändisarna gjorde innan de fick framgång och innan de blev ( överbetalda visserligen ) stjärnor. 

Jennifer Aniston har jobbat med telemarketing, Victoria Beckham hade tydligen ett jobb som spermie på rullskridskor och Julia Roberts har jobbat som glassförsäljare. Jag vet inte riktigt vad man ska ha för anvädning av den här informationen mer än som "onödigt vetande", men å andra sidan kan det ju vara uppmuntrande att tänka att de stora stjärnorna har varit precis som du och jag en gång i tiden, med vanliga, trista och i vissa fall ganska underliga jobb;P







http://www.e24.se/toppjobb/karriar/kandisarnas-varsta-jobb_2838699.e24#?imgID=5










Cindy Crawford har sommarjobbat som majsskalare...  

Av theotherside - 29 maj 2011 05:06

Man känner sig en smula ensam när man inte har fått ett enda sms under hela helgen! Man är inte direkt saknad av någon, och man hade lika gärna kunnat sitta på månen och kvävas av rymdens tomhet och ensamhet. Ingen hade ändå brytt sig.

Jag vet inte vad jag gör för fel... Jag hade bara hoppats att det fanns en enda själ där ute någonstans som skulle bry sig om mig, och inte att bara jag måste höra av mig hela tiden för att få ett svar, en reaktion! 

Men som det nu är, så fortsättar mina mardrömmar om att jag dör och blir begraven utan att en enda besöker min begravning!

Det är min största rädsla, tror jag. Bli begraven och bortglömd utan att en enda själ bryr sig om det, eller kommer att sakna mig efteråt.







 

Av theotherside - 28 maj 2011 18:43

Jag var och läste ibland på Slitz hemsida, men upptäckte efterhand att det inte uppdaterades speciellt ofta och att samma texter och recensioner och bilder fanns i flera månader utan att något förändrades eller tillades.

Nu har de gjort om hemsidan- och det till det bättre. Slitz hemsida känns mycket modernare och snyggare och det är dessutom mycket enklare att navigera där numera. Bravo! 

Och bäst av allt- det finns lite nytt att läsa! Nu hoppas jag bara att de flitigt och någorlunda frekvent uppgraderar med nytt material.





 

Av theotherside - 28 maj 2011 18:03

Ja, jag tycker ändå att den här reklamen var lite smårolig och att den i alla fall sticker ut ur mängden en aning! Man stannar upp för en sekund och börjar fundera på vad som egentligen avses med "Boka som en man". Men visst- det anspelas ju på lite unkna ideal osv osv... Men lite rolig är den ändå. Men jag är väl en mansgris;P




http://www.metro.se/nyheter/sexistisk-eller-kul/EVHkez!7jPz1GppcSSJY/









 

Av theotherside - 28 maj 2011 15:50

Jag känner att jag har en hel del energi och är ganska rastlös i dag och så har man ingenting att använda energin på... Typiskt, eller hur? Det händer ingenting när man känner att man skulle orka med att göra saker, men när man är överhopad med saker som ska göras, då saknas energi och styrka för att orka göra sakerna! 

Men lite har man gjort i alla fall- vårstädat till exempel! Fönstret är nytvättat och fint, allt är dammtorkat ( och det behövdes verkligen, dammet yrde medan man for fram med trasan och det är tur att jag inte är allergisk mot damm för då hade jag förmodligen dött direkt ) och golven är skurade och skinande rena och alla byrålådor är tvättade. Återstår bara att få någon ordning på den dignande tvätthögen som ligger och väntar på min uppmärksamhet, men tvättmaskinen har fått någon åldersrelaterad sickness och vägrar att gå igång för tillfället. 


Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska kannalisera energin på, så man får väl kanske ge sig ut och springa x antal kilometer så kanske man blir lite trött åtmistone? 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards