Alla inlägg under juli 2011

Av theotherside - 30 juli 2011 01:58

I och för sig verkar det vara en seriös undersökning, men jag vet inte riktigt om jag ändå köper den... Varför skulle ens IQ vara avgörande för vilken webbläsare man använder sig av? Och är det här ett sätt att smutskasta Internet explorer?! IE har ju fått ganska mycket kritik de senaste åren och många användare vänder sig till Opera och Firefox istället, men jag är tveksam till att det skulle göra dem mer intelligenta på grund av det?!






http://svt.se/2.27170/1.2491371/val_av_webblasare_avslojar_iq-niva











 

Av theotherside - 29 juli 2011 22:02

Suck, så erinnerligt trött jag är på mobilt bredband och allt som har med det att göra. Det värsta är nog ändå att operatörerna utlovar sådana fantastiska hastigheter hela tiden, men någon direkt skyldighet att leva upp till dem har de ju inte eftersom de kan välja bland tusen olika bortförklaringar. Men de som jag känner och som bor i närheten av en mast har inte heller optimal hastighet, vilket jag tycker låter väldigt underligt... Jag begriper inte hur operatörerna kan påstå att 4G kommer kanske få kunder att strunta i fast bredband, för det kommer förmodligen aldrig att hända då det är hela tiden något som ska strula med mobilt bredband, antingen täckningen som är dålig eller så är det andra faktorer som påverkar och så när man har använt en viss gräns så sänks hastigheterna till stenåldersnivåer. Knappast något som gemene man/kvinna är så intresserad av. 

Jag skulle aldrig rekommendera någon att skaffa mobilt bredband om inte den personen är på resande fot ofta, det är den enda fördelen mobilt bredband har- att man kan ta det med sig. Annars finns enbart nackdelar, och det är nackdelarna som överväger, tyvärr. Man får aldrig vara nöjd och man får ständigt sitta och oroa sig över om täckningen plötsligt ska försvinna eller om hastigheten ska strypas eller att man kastas ut från anslutningen utan förvarning osv. Inte bra för hjärtat och nerverna direkt. 

Nej ursch och fy för mobilt bredband, säger jag bara! Fall inte för reklamen som operatörerna har, och framför allt- byt aldrig, aldrig ett fast pålitligt bredband mot ett mobilt, opålitligt, bredband. Du kommer i såfall att tappa många hårstrån och vara irriterad och sur 99 procent av tiden om du skulle göra ett sådant dumdristigt byte, tro mig...






 

Av theotherside - 29 juli 2011 02:21

Vem av Guillou och Ranelid har egentligen störst ego och vem av dem kan inte låta bli att reta upp sig på den andra? Det verkar som att Guillou helt enkelt inte kan låta Ranelid vara, och de har ju varit i luven på varandra tidigare också. Kanske dags att glömma, förlåta och gå vidare?

Dessutom ger Guillou en hel del kritik mot Camilla Läckerberg och hennes läsare, då han säger såhär om de som läser Läckerberg:

" Det här har undersökts så det är inte jag som spekulerar när jag säger att Camilla Läckbergs läsekrets består i huvudsak av kvinnor under 35 år med låg utbildning. Det vill säga, de kvinnor som normalt inte skulle läsa böcker alls." 

Schysst, eller;P


Så ock en avslutning om Guillou- Sveriges i särklass torraste prosa erbjuder han i de böcker som jag har läst, vilket är samtliga böcker i Hamilton-serien. Oändligt mycket prat om politik och militära operationer, oerhört lite action. Det är i alla fall inte prosa som faller mig särskilt mycket på läppen, så jag tycker inte Gulliou ska vara så högröstad i det här sammanhanget. 






http://www.expressen.se/noje/1.2512209/jan-guillous-sagning-av-bjorn-ranelid











 

Av theotherside - 28 juli 2011 21:55

Ser ut att vara som man kan förvänta sig- många skämt och situationer som man kan se komma innan de inträffar. Inget som gör mig riktigt upphetsad över den här uppföljaren- första filmen hade ju åtminstone Malkovich som huvudskurk- men den här ser ut att upprepa det mesta...





http://www.youtube.com/watch?v=Gh-Lubu94nA&NR=1









 

Av theotherside - 28 juli 2011 21:49

Jag sitter och slötittar på Men in black 2, mest för att bara se om jag minns rätt över hur dålig den är, om man jämför med den första filmen! Man kan inte låta bli att bli lite orolig över den kommande tredje filmen, men man får hoppas på att den blir åtminstone flera gånger bättre än andra filmen. 









 

Av theotherside - 28 juli 2011 03:22

På plussidan:


+ Det ser ut att bli ännu en varm och solig dag

+ Det är riktigt varmt inatt, men samtidigt är det inte så bra då det är svårt att somna när det är för varmt- jag vill ha det svalt på natten!

+ Det återstår fortfarande några dagar av juli- men snart är det augusti... Var tog tiden vägen egentligen?! Vad hände med juni och juli?

+ Jag har varit lite dålig med filmtittandet i sommar, inte alls kommit upp i samma nivå som under sommaren 2010, men å andra sidan innebär det att jag har många, förhoppningsvis, bra filmer kvar att se på.

+ Det är fortfarande ganska ljust på nätterna!

+ Myggen har i princip inte alls varit till det antal jag befarade i början, och det lät som att det kunde bli gott om mygg i år men det har det inte alls varit faktiskt. Tvärtom, det har varit lugnt på myggfronten den här sommaren och det tackar och bockar man för naturligtvis.







 

Av theotherside - 28 juli 2011 01:10

Det är egentligen inget större fel på idéen som Pulse bygger på, den att man genom att utnyttja en superfrekvens som skulle möjliggöra ett "superbredband" men som tyvärr lockar till sig onda krafter istället, är inte så dum. Det ligger ju faktiskt i tiden, och det skulle kanske till och med kunna sägas att det rent teoretiskt skulle kunna vara möjligt att man får hit något djävulskap om man mixtrar alltför mycket med frekvenser. Kanske inte i någon form som presenteras i Pulse, men i alla fall... Synd bara att filmen är översållad med effekter som inte gör någon nytta och som inte borde kunna skrämma slag på någon, och dessutom kom filmen medan det var på modet att göra remakes på de framgångsrika japanska skräckfilmerna så Pulse har sin beskärda del med vitsminkade spöken. En trend som höll i sig ett bra tag dessutom, men nu när man ser om en film från den här perioden så framstår det mest som ganska löjligt. Jag har däremot inte sett det japanska originalet, men det har jag ingen lust att göra heller. 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!







Jag gillade Kristen Bell i huvudrollen, inte för att hon glänser speciellt mycket i rollen, men det är inte alls dumt att se henne förstås, söt som spunnet socker en sommarmorgon i juli! Men hon kan bli lite tröttsam och framför allt väldigt förutsägbar, man vet liksom vad den här karaktären kommer att klara av och man har sett det ett x antal gånger vid det här laget, så man kan spelreglerna och Pulse är definitivt ingen film som kommer med några som helst överraskningar.


Dexter, spelad av Ian Somerhalder, gör också vad han ska med sin roll- lagom mystisk snubbe med perfekt skäggstubb som ska bistå Kristens rollfigur när det börjar hetta till. Kommer de att bli ett par, perhaps?! Ja, svaret är förmodligen ganska självklart för de allra flesta, det står liksom skrivet i väggen att de här två kommer att bli turturduvor innan speltiden har tagit slut. 


Men ändock, Pulse är helt okej om man bortser från asiatiska influenser och en lite väl förutsägbar story och händelser. Men har man ingenting bättre för sig en tråkig söndagseftermiddag så duger den här filmen bra till att slösa bort några timmar med...







 

Av theotherside - 27 juli 2011 20:03

Hur kan det ha dröjt ända sedan Archaeopteryx hittades 1861 att bestämma huruvida det rörde sig om en fågel eller dinosaurie? Det verkar som att forskarna bestämde sig för att det var en fågel eftersom de hittade bevarade fjädrar, men det var alltså ingen-förrän nu- som undersökte saken närmare innan 2011? 






http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13386487.ab











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards