Alla inlägg under maj 2012

Av theotherside - 31 maj 2012 15:15

Jamen det här ser helt okej ut faktiskt och roligt att se att Edward Furlong är tillbaka i något som verkar sevärt, och härligt att även James Caan återfinns i rollistan! For the Love of Money måste man helt klart kolla in vid tillfälle. 





http://www.youtube.com/watch?v=pgjv4tc8lnU








 

Av theotherside - 31 maj 2012 02:30

Det tar sin tid men tillslut när man förstår lite mer av handlingen så blir den här filmen riktigt sevärd faktiskt, och det överraskar mig att jag säger det eftersom jag tyckte att den var riktigt tråkig först, ja fram till dess lite förklaringar kom. Efter det såg jag filmen i ett lite nytt sken, och ändrar omdömet från sådär till åtminstone helt okej. Inget mästerverk på långa vägar, men en helt okej film på det hela taget.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Den stora behållningen med den här filmen tycker jag var Barry Bostwick som åldrande sheriff som man från början inte tror har en aning om något alls och som från början framställs som... ja, ganska dum. Den bilden kommer på sniskan senare vilket får mig att undra lite över varför han framställdes som en äldre kusin till Kling och Klang från början? Karln är ju skärpt för fan, det är tack vare honom som allt tillsist får sig en lösning men när han introduceras så verkar det som att alla hästar inte är hemma. Om det är ett trick, så är det ett bra trick för man tror ju att mördaren aldrig kommer att bli avslöjad.

Sedan tycker jag också att huvudpersonen spelad av Kevin Corrigan gör ett utmärkt jobb, man tycker både synd om honom samtidigt som jag inte kan låta bli att fundera över vilken konstig prick han är. Det kanske handlar mer om mina fördomar, men det är lätt hänt att halka in på sådant tyvärr. 


 



Jag skulle inte direkt kalla filmen för en skräckis, det är betydligt mer humor och svart humor även om det kanske bäst beskrivs som en splatterkomedi, om nu den kategorin finns. Om inte så säger jag nog snarare att det här är en komedi, med lite blodskvätt i men det gestaltas mer komiskt än allvarligt. Det finns dessutom en fin liten story om far-dotter i alltsammans vilket bara gör den desto finare på något sätt. Men det här var ändå inte riktigt vad jag hade trott, och eftersom gamla veteranen John Landis fanns med som exklusiv producent så hade jag nog trots allt förväntat mig lite mer.


Some Guy Who Kills People the movie får knappt godkänt, den var ganska sevärd medan den pågick men lite för utdragen stundtals och man höll inne på sammanhanget lite för länge, antagligen för att utnyttja överraskningseffekten senare maximalt. 






   

Av theotherside - 30 maj 2012 22:00

Jag hade inga stora förväntningar på den här filmen ( det har jag aldrig när Jonah Hill är inblandad) men jag trodde inte att jag efter filmen skulle sakna lite "grövre" skämt än vad som erbjuds i den här... The Sitter var på sin höjd inte direkt tråkig, men inte heller direkt alldeles nödvändig att se och erbjöd inte många skratt, eller rättare sagt inget skratt från min sida. Istället var det här mest av allt en småtrevlig bagatell som inte innehöll förväntade lågvattenmärken som sexskämt eller prutt, bajs-eller kiss. Jag blev faktiskt lite förvånad, men samtidigt lite arg över hur slätkammat alltsammans var.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Som jag nämnt tidigare är jag ingen stor anhängare av Jonah Hill och den enda vettiga grejen han har gjort är att medverka med sin röst i Megamind- annars tycker jag inte att han är så rolig att han förtjänar den status som han otroligt nog ändå åtnjuter. Men jag saknar lite av hans vanliga viga munläder i The Sitter, för här gör han mest det man förväntar sig- misslyckas med att ta hand om ungarna! Och det uppstår aldrig några roliga situationer, det mesta har man sett i andra, liknande komedier och det är inte heller tillräckligt tillspetsade scener. Och det är smått otroligt att man fortfarande, trots att det ju är 2012, kan återanvända "skämtet" med att när killar ska agera barnvakt etc så går saker och ting åt helvete- här kan man snacka om att man cementerar en orättvis bild som tydligen får fortgå hur länge som helst.

Den enda som sticker ut är knarklangar-bossen ( eller vad han nu egentligen var), en konstigare snubbe har man nog inte sett på ett tag, faktiskt. Men det är det enda, tyvärr... 


     

 


Och sedan ungarna, ja. De följer mönstret till punkt och pricka och ingen av dem är speciellt roliga heller. Den enda som de hade kunnat åstadkommit något med är den unga tjejen som vill bli någon slags Paris Hilton-wannabe, eller som har gått på den kändishybris som finns numera. Här hade man kunnat säga mer om vilken tid vi lever i, att till och med unga flickor endast drömmer om att jobba som modell etc och att gå och festa och sminka sig överdrivet. Tyvärr gör man ingenting av det här guldläget...


Överraskande nog, The Sitter är en komedi som stora delar av familjen kan titta på tillsammans utan att någon kommer att behöva gömma sig bakom en skämskudde. Det hade jag aldrig trott innan jag såg eländet...




 

Av theotherside - 30 maj 2012 19:23

Ja, det var ju meningen att G.I Joe 2 skulle få premiär den här sommaren men så blev det inte, istället flyttades filmens premiär till nästa år istället (!) trots att marknadsföringen och liknande redan hade dragit igång! Det officiella svaret på varför var att man ville göra om eländet i 3D-formateländespesten, för det tjänar man tydligen någon extra dollar på från några dumskallar (!). Men det kanske inte är den enda anledningen, som Moviezine skriver om. Kanske handlar det om konkurrens från andra storfilmer som får premiär under sommaren? Högst troligt, faktiskt. Och varför blev sommaren så het för filmer? Ja, summerblockbusters i all ära, men någon kan väl åtmonstone våga sticka ut hakan lite och lansera en storfilm under hösten-senhösten istället för under den korta tid man vill vara utomhus medan vädret i Sverige tillåter detta och de få dagar och stunder på året som vi faktiskt har sol och värme i det här landet. Jag begriper varken varför folk far utomland när det är sommar här hemmavid (!) och hur det kommer sig att man vill gå och sätta sig i en biosalong, som förvisso är kylig men som ändå blir varm ju större film som ska visas och ju fler som samlas i salongen... Neh, begripligt är det inte. 

Nåja, hur det än ligger till med framförflyttandet av G.I Joe så ligger i alla fall inte jag sömnlös över det. Jag tror nämligen att den här har en stor potential att floppa, big time. Återstår att se om jag är filmens svar på Nostradamus... 



http://www.moviezine.se/artikel/10402-darfor-flyttas-gi-joe-2












   

Av theotherside - 30 maj 2012 19:00

Pelle Ullholm verkar vara stolt som en tupp över den nya supertunna latexkondomen True feeling som tydligen ska vara hälften av tjockleken hos vanliga kondomer. Eller som han själv säger i DN: " Det är väldigt individuellt, men en del som har testat den har upplevt en känsla som liknar att inte ha kondom på sig, det är ganska lite gummi kvar. För de som menar att känseln är avgörande så hoppas vi med det här att fler ska använda kondom."

Det låter ju finemang i alla fall och förhoppningsvis kanske fler börjar använda sig utav kondom! Men jag tycker samtidigt att det finns en grej som de lyckas missa varje gång- nämligen förpackningen! Det är ett jävla krångel att få upp förpackningen, krångel som man varken har tid eller lust med när det är kärleksakt som stundar... Och är man bara det minsta svettig om fingrarna så är det kört, allra minst får man ju springa iväg efter en sax eller liknande för att lyckas få upp eländet.

Så bra att man nu har tagit fram en jäkla tunn kondom som enligt vissa ska vara som att inte ha någon kondom på sig alls, men varför inte samtidigt satsa lite på själva kondomförpackningen? Jag vet att meningen är att kondomen inte ska komma till skada medan den ligger undangömd någonstans innan den ska användas, men något måste man väl kunna göra för att underlätta att få upp den...




http://www.dn.se/nyheter/sverige/halften-sa-tjock-som-en-vanlig-kondom









 

Av theotherside - 30 maj 2012 04:15

För vad det är värt, lite nya bilder framför allt i slutet av trailern! De tillför väl inte direkt mycket, men alltid lite roligt när man får se lite nya saker i alla fall. Jag gillar de trailers som har släppts inför den här filmen men jag är trots det orolig för att jag inte kommer att tycka om den här. Jag var nämligen nöjd med den förra filmserien, även om den tredje blev den svagaste. Men om man nu lyckas med nystarten så finns det ju ingen poäng med att strunta i nya versionen.




http://www.youtube.com/watch?v=32nyLBiAU1w&feature=player_embedded











 

Av theotherside - 30 maj 2012 02:15

Den här är en helt okej haj-film men som vanligt överdriver man bilden av hajen som en fulländad mördarmaskin och här trollar man dessutom fram trollhajar vilket inte direkt övertygar men det blir bitvis hyfsat sevärt ibland. Men de allra flesta av de här filmerna är snubblande nära parodier på sig själva, och alla påminner mer eller mindre om varandra- det är bara skådespelarna och hajarna som bytts ut. Lika fullt löjligt som Sand sharks blir det i alla fall inte och det är lite roligt när motorsågar blir inblandad i kampen mot hajarna.






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






De allra flesta skådisar klarar sig såpass bra att jag faktiskt ger dem godkänt. Vissa hade kanske behövt gå en eller två gånger extra i teaterskola, och jag förstår mig inte riktigt på vad det är med Heather, spelas av Peta Wilson, eftersom hon ska spela den där typiskt kaxiga kvinnan men man begriper aldrig riktigt vad som menas med det eftersom hon aldrig får visa sig från sin bättre sida.

Den som irriterar allra mest är karaktären Jenny och jag önskar redan när hon introduceras att hon så snabbt som möjligt ska bli fiskmat... men otroligt nog så är hon tyvärr med hela vägen. Jenny är urtypen av korkad blondin som mest är till besvär för de andra och som hela tiden behöver bli räddad av de andra inblandade, för hon saknar helt och hållet tankeförmåga. Det är knappt att hon begriper vilken situation de befinner sig i... Suck. Nåja, jag vet att skådisen bara "spelar" sådan, men det är så att man tror att hon har rätt när hon i filmen säger "jag har bara mitt utseende att leva på". 


   



Specialeffekterna- hoppas detta inte överraskar någon-håller ingen vidare hög klass men jag tycker ändå att de har lyckats få till så att hajarna ser lite, lite bra ut åtminstone. Tsuamivågen däremot tog de sig vatten över huvudet med, den ser urlöjlig ut och dess skadliga effekt tror man inte ett dugg på.


Malibu shark attack duger som lättuggad idiotimellanmål om man inte har något alls för sig, och jag hoppas att de som gjorde hajtemat till Spielbergs Jaws fick någon krona för att den används lite här också...





 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards