Alla inlägg under januari 2012

Av theotherside - 31 januari 2012 19:51

Apropå att anmälningarna till Reklamombudsmannen ökade under förra året ( och gissningsvis tror jag att det är till största delen kvinnor som anmäler) så är ju H&M:s reklam med Beckham klockren- här har vi en supersnygg dude vars kropp står i fokus för att sälja kalsonger. Ajabaja. Hur tror ni reaktionen hade varit om det hade varit det omvända? Åjo då hade anmälningarna stått som spöregn i backen! 



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eQb_-OY7Z0E



http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3396932.ece





 

Av theotherside - 31 januari 2012 18:56

Haha ja det ser verkligen ut som att Peter Magnusson fortsätter på det inslagna spåret och kör en Sommaren med Göran-omgång till för varför byta ut ett vinnande koncept? I och för sig vet jag inte vad som var så vinnande med den förra filmen, jag tyckte den var medioker och tråkig och En gång i Phuket ser inte ut att vara annorlunda och de här klippen får mig inte att gå upp i spinn. Men den finner nog sing publik, även denna misstänker jag...




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/film/article14290831.ab







 

Av theotherside - 31 januari 2012 15:30

Oj, vad jag ligger efter beträffande X-Men: First class som man ju borde ha sett vid det här laget. Men en viss mättnadskänsla uppstod efter att jag hade sett de tre ursprungliga filmerna plus filmen om Wolverine, så jag har inte riktigt haft lusten till att återuppta bekantskapen med de här figurerna och speciellt inte när det "började om från början" igen, så att säga... Men filmen har ju hyllats en hel del så det är i alla fall läge att se den innan uppföljaren kommer, åtminstone;P




http://www.svd.se/kultur/vaughn-regisserar-ny-x-men_6811745.svd







 

Av theotherside - 31 januari 2012 13:59

Nja, den stora nyheten för mig är inte att Assange ska medverka i Simpsons, utan det är snarare det att det 500:de avsnittet blir en slags specialare och det låter ju inte alls dumt. Tydligen är invånarna i Springfield trötta på att familjen Simpsons orsakar trubbel ( även om en del av de andra karaktärerna också har ställt till det i vissa avsnitt) så Simpsons flyr och Homers nya granne blir ingen mindre än Julian Assange. Blir säkert... ja, förhoppningsvis bra. Jag tycker inte att de senaste säsongerna har varit speciellt bra, och då har det ju förekommit en del stora namn i de nya avsnitten också ( bland annat Facebook-grundaren, inte minst). Så, hoppas, hoppas detta specialavsnitt blir riktigt bra...



http://svt.se/2.27170/1.2695164/assange_spelar_assange_i_the_simpsons







 

Av theotherside - 31 januari 2012 04:45

Herregud man blir ju mörkrädd... Och det är väl samma människor som är mest ivriga över att Internet "måste" bevakas som agerade mot det här Twitterinlägget från det brittiska paret ( mest troligt från snubben dock, antar jag). Man (han) skrev att man skulle gräva upp Monroes lik och att de skulle förstöra USA... Kanske inte den briljantaste idéen ty USA är en aning känsliga efter en viss terroristhandling för ett par år sedan, men ändå. Oh my god, kan man inte se att det här ändå var menat som ett skämtsamt inlägg, eller? Man kan väl efter förhören åtminstone komma till slutsatsen att snubben skämtade och inte menade allvar med det han twittrade, eller? Nu får väl det här brittiska paret aldrig återvända till USA, för de finns väl stämplade som potentiell säkerhetsrisk numera. Man bävar inför vad de kan hitta och läsa framöver. Snart får väl ingen resa in till USA...



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14292109.ab











 

Av theotherside - 31 januari 2012 02:30

Ja, den här filmen tillhör verkligen inte sådana filmer som jag i vanliga fall ser på men jag tycker jag borde fylla på mitt Woody Allen-CV lite men antagligen börjar jag i fel ända eller så är Woody Allen helt enkelt inte "min" typ av regissör. Jag har nog inget stort intresse av hans äldre, mer älskade filmer eftersom de inte är den slags komik/drama som jag uppskattar, men jag tyckte ändå att jag kunde se lite av hans nyare alster för att försöka få en liten bild av den här regissören. Men... Ja, det funkar inte riktigt mellan oss. Varken den här eller den förra som jag såg, Cassandras dream, är direkt bra filmer. För pratiga, för händelselösa, för ointressanta, för tråkiga helt enkelt. Jag engageras inte, tycker inte det är mer än gäsp-framkallningar. Så nej, Midnatt i Paris var inte direkt bra och var ingenting för mig.







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Men det fanns några ljusglimtar i alla fall:

* Owen Wilson, ja han gör ingenting märkvärdigt egentligen utan spelar typiskt Wilson-ig och man har sett det flera gånger tidigare- lätt förvirrad, godhjärtad och med ett ständigt brett leende till övers för var och en. Men här tycker jag att just den stilen passar utmärkt, av någon besynnerlig anledning. 

* Ernest Hemingway, utmärkt gestaltad av Corey Stoll, gör verkligen en sinnebild av författaren som är en riktig charmör samtidigt som han dricker ett eller två glas för mycket. Naturligtvis ska han ge Wilsons karaktär Gli ett och annat råd, men så mycket hängde jag med i filmen att jag förstod att det var en slags inre resa för huvudpersonen. Men Hemingway brought back to life var en fröjd att beskåda i alla fall, speciellt med tanke på att jag förr i tiden var ganska fascinerad av den här mannen. Jag minns inte riktigt varför längre, dock...

* Dali, men han fick vara med alldeles för lite. Jag förstod däremot inte riktigt varför han pratar om noshörningar i var och varannan mening? Hmm kanske vet jag alldeles för lite om den här konstnären... 


Men förutom de här... Ja, vad vill filmen egentligen? Inledningen fungerar ju mer eller mindre som reklamfilm för Frankrike och Paris, det är verkligen löjligt vackra bilder Woody Allen bjuder på och till och med jag får nästan lust att ringa SAS direkt och boka första, bästa biljett till den franska huvudstaden. Men ja, jag har svårt att se vad Midnatt i Paris egentligen vill säga och berätta och slutet förvillar mig en aning. Ja, jag begriper ju att Wilson inte passar med hustrun, det börjar man misstänka ganska tidigt men jag tycker alltsammans avrundas lite för snabbt och att man inte riktigt får något tillfredsställande slut på alltsammans. 


Nej, jag tror jag helt enkelt ger upp det här med Allen och hans filmer. De är inte riktigt det jag uppskattar och jag tror inte jag kommer att tycka om hans andra filmer heller direkt. Eller så får jag avvakta några år och ge honom ett nytt försök när jag själv har blivit lite äldre, och förhoppningsvis lite klokare... 





 

Av theotherside - 31 januari 2012 00:42

Hmm ja det här ser helt okej ut i alla fall! Men i alla fall, lite Kick-Ass kanske och en del galenskaper men jag tycker den verkar påminna om en Leon-inspirerad komedi. Ja, jag vet inte riktigt vad man ska säga men det blir intressant att se vad det blir utav detta. En rolig grej är ju att det är Goldthwait ( han med den skrikiga rösten i Polisskolan) som har regisserat detta...




http://www.youtube.com/watch?v=-1-NRmuXTls










 

Av theotherside - 30 januari 2012 22:11

Ehm... Använda ultraljud runt pungen för att minska spermieproduktionen och därmed "äntligen" ha ett bra p-piller för män? Ja, kanske det vore något. Eller så inte. I alla fall inte för mig. Det verkar tämligen krångligt, och metoden fungerar väl bäst för den som har haft ett förhållande ett tag innan man säger till sin partner att "du, jag ska bara in till sjukan och köra lite ultraljud så kan vi sexa loss efteråt". Låter krångligt och komplicerat... Eller så är det verkligen framtiden? Nja, jag är kanske bakåtsträvande men jag föredrar nog att helt enkelt rulla på kondomen. Enkellt och snabbt och inte speciellt krångligt.





http://svt.se/2.108068/1.2694311/framtidens_p-piller_for_man










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards