Alla inlägg under oktober 2011

Av theotherside - 31 oktober 2011 17:58

Vad tror ni om de här dräkterna?! Det vore inte helt fel att ha någon av dem när man ska klä upp sig för Halloween. Den där med blixtlåset i ansiktet tycker jag var vansinnigt snyggt, och en sådan mask skulle jag mer än gärna vilja ha;P



http://www.toxel.com/inspiration/2011/10/27/unforgettable-halloween-costumes/













   

Av theotherside - 31 oktober 2011 16:15

Jag tycker att Faces in the crowd hade kunnat vara bättre än vad den var, men den är en tämligen ordinär standardthriller som dessutom är kryddad med kärleksproblem för Milla Jovovich rollfigur, problem som inte direkt engagerar speciellt mycket och jakten på seriemördaren blir som högst bara ordinär spänning. Det känns alltför mycket som att man har sett det här tidigare och det hade verkligen behövts något ytterligare för att höja den här filmen ett par pinnhål så den sticker ut från massan men det finns ingenting sådant och därför känns filmen ganska tråkig och ointressant.









LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!





Jag gillar Milla Jovovich men jag gillade henne inte i den här filmen. Jag gillar bättre när Milla kickar zombie-rumpa i Resident evil- jag tycker hon passar bäst i filmer där hon har skinn på näsan och är den tuffa bruden, och inte som i Faces in the crowd där hon bara försöker spela "rädd" utan att lyckas speciellt bra med det. Jag satt bara och väntade på att hon skulle börja spöa skiten ur antagonisten, men tyvärr så händer det aldrig.


Man undrar vad en regissör som Hitchcock eller varför inte, Christopher Nolan, hade kunnat göra med ämnet "ansiktsblindhet". För fokuset i den här filmen låg helt klart på det mer psykologiska planet för det är väldigt fattigt med mordscener och extremt lite blodsplatter, tyvärr. Men den psykologiska aspekten känns inte heller den tillräckligt trovärdig för att den ska orka bära hela filmen på sina axlar och därför blir alltsammans ett mirschmarsch av olika linjer som inte leder till någonting alls. Spänningen uteblir helt, tyvärr. Jag satt inte och bet på naglarna och funderade över vem seriemördaren är och hur det ska gå med fakumet att Milla Jovovich inte känner igen mördaren på grund av sin ansiktsblindhet, ett faktum som hade kunnat utnyttjas så mycket bättre. 


Faces in the crowd blir för mig mest en axelryckning och ingentingmer utöver det vanliga...

















 

Av theotherside - 31 oktober 2011 14:44

Triss  damer kan man säga, men det blir tre kvinnliga programledare i Melodifestivalen nästa år och det helt i linje med det som tidigare har betecknats som "gubbvälde" och förmodar jag ett slag tillbaka mot att det tydligen är så många män som leder andra populära program på SVT. Inget fel med Gina Dirawi, Sarah Dawn Finer och Helena Bergström som programledare men speciellt Finer och Bergström är väl oprövade kort i sammanhanget och Dirawi har jag ingen aning om vem det är så svårt att säga något på den punkten... Återstår att se vem som får jobbet som "det roliga inslaget", en punkt de har lyckats att misslyckas med de senaste åren.





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2011/article13863181.ab










 

Av theotherside - 31 oktober 2011 01:30

Två tummar upp för originell skräckutstyrsel som Heidi Klum haft på sig under helgens Halloweenfirande. Något annorlunda och som verkligen sticker ut ur mängden! 








http://www.expressen.se/noje/extra/1.2607686/heidi-klums-skrackutstyrsel-pa-halloweenfesten









 

Av theotherside - 31 oktober 2011 00:55

Om man nu ska tro på artikeln angående Independence Day 2 och 3 så tycker jag att Will Smith kanske börjar ta sig lite för mycket vatten över huvudet och tro att han är Gud? Smith kan gott och väl låta sin lön ligga på en rimlig nivå och alla familjemedlemmar måste definitivt inte synas i de filmer han medverkar i- tydligen vill han ha med frugan och dottern i Independence Day-uppföljaren... Uselt, jag trodde Will Smith var en schysst snubbe men med stigande framgång och massor med pengar på banken så verkar en del tro att de kan göra och få precis hur de vill...


I övrigt tycker jag att det är fullständigt onödigt med en uppföljare till Independence Day! Utomjordinganra är besegrade, mänskligheten räddade av modiga amerikaner och allt är frid och fröjd och vi behöver inte se ytterligare invasioner.





http://www.moviezine.se/artikel/8661-independence-day-2-med-eller-utan-smith













 

Av theotherside - 30 oktober 2011 01:41

Jag var bara tvungen att se den här filmen trots att jag på förhand visste att den skulle vara relativt dålig och att effekterna skulle vara under all kritik, men vad gör det för då Rene O´Connor fanns med i en huvudroll? Inte för att jag gillade henne så mycket i tv-serien Xena:Krigarprinsessan men jag har faktiskt velat se den här donnan i någon film och nu hade man chansen trots att det är en uppebar b-film. Och Connor klarar sig fint här, hon är fortfarande sjukt söt och det blir inte sämre utav att första scenen hon är med i så har hon på sig en lila bikiniöverdel ( varför är inte snubben som är med henne utan skjorta? De är ute till havs, det är fint väder och det finns ingen anledning att han går omkring med skjorta på medan Connor inte har det). 


 


Rene O´Connor första framträdande i filmen. Hon är ju nästan finare nu än vad hon var i Xena...(!)




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN




Sedan kan jag inte undgå att fundera lite över vad författaren till originalboken Moby Dick, Herman Melville, skulle säga om han hade funnits med oss och fått se den här filmen som har lånat hans grundstory och sedan förvrängt den med en enorm val som tillsynes kan sluka vad fan som helst- spela roll om det handlar om en oljerigg, militärhelikoptrar eller lyxfartyg ( okej, valen stötte bara till den så båten sjönk men i alla fall och den båten hade bara en enda passagerare som det verkade, en snygging i bikini, underligt eller hur?). 

Men en sak som de har fått med sig från förlagan är kapten Ahabs besatthet och stigande galenskap för att fånga den enorma valen. Att det sedan i boken visar sig att Ahab förtärs av hat och besatthet framkommer inte lika tydligt i filmen, men visst det finns med i alla fall vilket jag tyckte var bra.


Sedan är det synd när en regissör inte vet när man ska hålla tillbaka lite med tanke på att man har en begränsad budget att jobba med. Okej för att valen är datoranimerad och ser förjävlig ut och okej också för att man inte har råd med att använda sig av riktiga ubåtar- men vad fan hade jättevalen på land att göra? Det ser inte bra ut alls. Och varför spränga upp en hel ö? Hela den sekevensen ser överdriven ut, och man fattar ju att de inte har råd att spränga en hel jäkla ö åt fanders så varför inte avsluta alltsammans på ett snyggt sätt istället?


Men, fan också... Jag tycker ändå att den här filmen var helt okej underhållning för stunden. Och att återse Connor var som sagt riktigt härligt, fast jag hade gärna sett henne med lite mer jävlar anamma och att hon fick ta lite större plats. 














 

Av theotherside - 29 oktober 2011 01:20

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, för den här teasern säger kanske inte så mycket om vad ParaNorman kommer att handla om men jag tycker ändå att det ser helt okej ut. Och vem vet, det kanske blir en riktig skräckis fast i datoranimerad stil?;P




http://www.youtube.com/watch?v=9fCiE8r9QFc











 

Av theotherside - 28 oktober 2011 20:45

Den här filmen ser intressant ut, och inte blir den direkt sämre tack vare att Mena Suvari är riktigt jäkla het;P Dessutom är Tom Arnold med i den här filmen också, och han är alltid sevärd så Restitution kan bli en intressant upplevelse.









http://www.youtube.com/watch?v=VawY9AukCjU











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards