Alla inlägg under oktober 2011

Av theotherside - 28 oktober 2011 19:15

Kanske i sak inte så nytt som presenteras i trailern men i alla fall- lite nya bilder får man se och jag tycker det verkar lovande av det man hittills har fått se! Ska bli riktigt roligt det här tycker jag, och så förstås att Mike Nyqvist och Simon Pegg finns med gör det hela ännu mer intressant!





http://www.youtube.com/watch?v=RcSQSb3GwJ4











 

Av theotherside - 28 oktober 2011 18:42

Gerard Butler och Sam Worthington ska vara med i en krigsfilm som bygger på boken Thunder run - the armored strike to capture Baghdad, och den ska tydligen vara i Call of Duty-stil vilket jag tolkar som något positivt ( utan att jag har spelat spelet ifråga). Däremot är jag lite tveksam till två saker a) motion capture-tekniken ska användas och därmed får man bara skådisarnas röster och ingenting mer och b) Simon West ska regissera. Det kan bli både och, när han är involverad;P





http://www.svd.se/kultur/butler-och-worthington-i-krigsfilm_6592068.svd













 

Av theotherside - 28 oktober 2011 17:47

Nu finns det ett sätt att ta reda på huruvida man är immun mot vinterkräksjuka eller om man ligger i riskzonen för att drabbas- och testet kostar 395 kronor!!! Seriöst, då är det väl ändå billigare att drabbas än att betala det och få reda på att man kan drabbas av kräksjukan... Jag tycker att de två som är intervjuade under bilden har en vettig hållning i frågan, drabbas man så drabbas man och då är det jäkla onödigt att ta reda på hur det ligger till med ett (svin)dyrt test! 




http://www.aftonbladet.se/halsa/article13850016.ab










 

Av theotherside - 28 oktober 2011 01:45

Jag vet inte vad man ska säga om skådespelarprestationerna i Beneath Still Waters mer än att jag förmodligen har sett bättre skådespelarinsatser i porrfilm. Allt som skådisarna gör i den här filmen andas teatraliskt och oäkta, såväl som gråt till bråk till att lyckas hålla ett enda trovärdigt samtal. Man ser redan från början vilka två karaktärer som det kommer att blomma upp en romans mellan, och många av de undervattensscener som finns med här får mig att undra huruvida de verkligen är filmade under vatten eller ej för det ser onekligen jävligt fejkat ut. Beneath Still Waters tar tillbaka Spanien, där den tydligen är inspelad, till 1960-talet för här återfinns alla klichéer som man hade hoppats aldrig skulle komma tillbaka igen.




Filmen får ett litet plus för snygg sminkning åtminstone, även om man har sett betydligt bättre tidigare.  Det fanns med en hel del sådana här "spöken" i filmen, men tyvärr gjorde det inte ett dugg för att bygga upp någon spänning och mina tankar vandrade istället tillbaka i tiden, till de splatterfilmer som gjordes i Italien framför allt och den här kan man nästan kalla för en sentida kusin till Italienska giallofilmer...




Mot slutet barkar det iväg och inför djävulens återkomst, eller åtminstone ondskans återkomst till den lugna lilla staden, så blir det sexorgier och alla beter sig som om de vore besatta! Naturligtvis en ganska billig men oftast välanvänd ursäkt i sådana här filmer för att helt enkelt få visa upp lite naken hud;P


Slutet lämnar dessutom ett stort ? frågetecken efter sig. Vad hände egentligen. Jag har inget bra svar på det, men jag tror ändå man förstår hur det gick till även om jag hade föredragit ett ordentligt slut istället för som det var nu så känns det som att man har genomlidit den här skitfilmen i onödan bara för att lämnas med ett öppet slut...


Men Beneath Still Waters kanske är helt okej att dra fram och titta på under någon Halloweenfest åtminstone. Man behöver i alla fall inte vara nykter för att följa med i handlingen...






   

Av theotherside - 27 oktober 2011 22:45

Det här var ju en sjukt cool grej;P Jag skulle väldigt gärna vilja ha en sådan här krälande zombie i gräsmattan under Halloween, och det skulle vara riktigt grymt att ha kanske tjugo, trettio stycken som ligger och krälar överallt samtidigt som man har tänt några pumpor och ställt ut dem lite varstans. Skulle bli en ganska effektiv kuliss.







http://www.youtube.com/watch?v=51x_owzUkqE&feature=player_embedded




http://blogg.metro.se/prylbloggen/2011/10/27/skaffa-en-zombie-till-din-halloween-tradgard/









 







Av theotherside - 27 oktober 2011 19:28

Brick Manions blir tydligen 13th District när den ska spelas in igen i Chicago. Att byta ut de franska miljöerna till amerikanska känns väl inget vidare, med andra ord ingen större skillnad, och för att göra det enkelt för sig så har väl regissören också kopierat stora delar av handlingen rakt av utan att tillföra något nytt. Det är ju skönt att slippa tänka och fantisera utan bara plocka ur originalfilmen! Huruvida Paul Walker kommer kunna vara bättre än Cyril Raffaelli låter jag vara osagt, men okej då- nej jag tror inte att Walker kommer att kunna vara lika cool som sin franske motsvarighet. Det blir nog pannkaka av det här, och som vanligt numera är Luc Besson bara med som producent och överlåter regijobbet åt andra, något som inte direkt har visat sig vara ett vinnande kort om man tittar på de senaste filmer som Besson varit inblandad i...




http://www.moviezine.se/artikel/8646-walker-i-actionremake-av-besson














 

Av theotherside - 27 oktober 2011 16:00

Hmm nja jag kan inte säga att jag blev direkt supersugen på att se Dr. Seuss' The Lorax efter att ha sett trailern- det enda roliga med den var att Danny DeVito tydligen ger ut sin röst till Lorax. De som gjorde underbara Despicable Me har gjort den här, men jag tror jag väljer  Despicable Me  alla gånger i veckan framför den här nya filmen!




http://www.youtube.com/watch?v=Z_PZr1rqOR0











 

Av theotherside - 27 oktober 2011 14:30

Man hinner knappt läsa om den ena idiotiska remaken innan det dyker upp mer nyheter om sådant som inte borde tänkas ens;P Nu har tydligen bröderna Farrelly bestämt sig för att det är dags för en regelrätt uppföljare till deras Dum och dummare. De ska tydligen försöka få med Jim Carrey och Jeff Daniels igen, men jag hoppas att båda har intressantare saker att ägna sig åt så att de tyvärr tvingas tacka nej ( och Carrey har väl sagt någon gång att han inte gör uppföljare och att han inte vill spela samma karaktär två gånger?). Jag vet inte vad det kan bli av det här, men Farrellys senaste filmer har varit skittråkiga och jag förstår att de behöver en nytändning, men please satsa på något helt nytt istället för att försöka återupprepa gamla succéer...




http://www.svd.se/kultur/ny-dum-och-dummare-pa-gang_6586698.svd












   

Kanske får Anna Anka vara med även i uppföljaren?;P




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards