Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av theotherside - 2 oktober 2011 18:46

Ja, jag vet inte jag men i alla fall så tycker jag att man kan få skämta om nästan allt och i det inräknar jag vår "kära" kungafamilj. Och det har som varit öppet mål för skämt om framför allt kungen sedan det skrevs spaltmeter om eventuella sexaffärer, otrohet och samröre med kriminella element och dylikt. Det här onaniskämtet som serverades av Robin Paulsson är ingenting jag blir upprörd över, mest av allt är det tämligen billigt och av den nivå som man kan förvänta sig av svenska s.k "komiker". En billig poäng, publiken i studion vrålskrattar som om de aldrig har hört något roligare tidigare på automatik och därefter stora rubriker i Aftonbladet om "grovt skämt om kungafamiljen" och ja, allt rullar på i vanliga gammal ordning.

Men att skämta om kungen och kungafamiljen, jafan det ska man definitivt få. Vi är inte kvar i medeltiden där det innebar dödsstraff att yppa en enda missriktad åsikt angående kungen. 


I övrigt tycker jag att premiären var ett halvdant avsnitt, men Robert Gustafsson var ändå bra trots det...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13715628.ab









 






Av theotherside - 2 oktober 2011 01:26

Den nya tidens utvandring handlar inte så mycket om att komma till drömmarnas land USA och Amerika för att skrapa ihop matfödan och odla potatis och söka ett nytt liv helt fritt från fattig-Sverige, nej i dag exporterar vi gladeligen våra svenska skådespelare över Atlanten och sitter hemma i tv-sofforna och hoppas att de ska bli stora stjärnor. 

Senast i raden av svenska exporter ser ut att vara Helena Mattsson som har fått en roll i tv-serien Nikita. Mattson ska också spela yrkesmördare i filmen Guns, girls and gambling. Och jag vet inte... Men det börjar bli tröttsamt att läsa om alla som förväntas ha ett nytt härligt framgångsrikt liv i Hollywood. Börjar det liksom inte räcka nu?




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13711341.ab










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards