Alla inlägg under januari 2016

Av theotherside - 30 januari 2016 14:28



Ja jag kände att det var nödvändigt att ta med året i rubriken så att ingen får för sig att jag skriver om samma film som kom 2002. Annars är det enkelt att förvirring uppstår ty... det är samma film en gång till med den enda skillnaden att det är nya skådisar men annars följer samma manus som i originalfilmen (!!). 

Nödvändigt?  Fanns Heller.  Istället är det här ett påtagligt bevis för vilken total fantasilösthet filmvärlden har för närvarande. 

Och jag kan inte ens minnas om jag sett första filmen... Det blir nog i alla fall mest troligt att jag inte ser den här fullständigt  meningslösa remaken utan då ser jag hellre originalet istället.




Av theotherside - 29 januari 2016 12:45

 

Vad kan möjligen gå fel med en sådan här film?;) Ta det lugnt bara den här är inte på gång ( inte ännu i alla fall). Nu säger vi bara tjoheyy för att det är fredag igen! 



Av theotherside - 29 januari 2016 10:10

   

Jag är inte den som springer omkring med moralpekpinnen i högsta hugg men kan ändå inte se anledningen till varför Fröken Fröjd ska ha på sig så minimalt med kläder så att det vid en snabb anblick påminner om en herrtidning snarare än en serietidning!!! Dessutom räcker hon ett plåster till stackars Knasen som ligger sönderslagen nedanför henne. Sexig men också omvvårdande vill omslaget att kvinnor ska vara. Jag tar sällan på mig dessa glasögon och kritiskt granskar sådana här saker men ibland är det frapperande att se tex tidningsomslag som riktas till ungdomar som har ett sådant här inslag.  

Jag tror det var sommaren 2014 som ett annat omslag med Fröken Fröjd fanns och där var hon på stranden iförd bikini och höll i en glass och Knasen låg smält framför henne. Antingen smälte han för henne och så kom hon och erbjöd svalkande glass eller så var det värmen som fick Knasen att smälta- omslaget gick att tolka på vilket sätt man behagade.  


Nåväl det var min lilla moraliska lärorna för den här gången. Vad tycker ni- rätt eller fel med sådana här omslag till en humortidning vars främsta målgrupp torde vara ungdomar?  



Av theotherside - 29 januari 2016 07:38

Jösses vilka namn denna film kan stoltsera med. Bara Kevin Spacey agerande som katt måste ju ha kostat sin beskärda del men sedan toppar man dessutom tillställningen med Christopher Walken och Jennifer Garner. Men som alltid förr kan man förvänta sig högt som lågt (skit eller rosor) när det är Barry Sonnenfeld som regisserar så det ska bli intressant att se vilken kategori den här filmen hamnar i. Trailern ger väl inget direkt omedelbart sug efter att se filmen men Nine Lives kan mycket väl sjunka ned en trist söndagskväll om ingenting annat. 



Av theotherside - 29 januari 2016 07:31

Det här ser ju ganska lovande ut faktiskt. Härligt med något helt nytt från de som skapade Dumma Mej och inte en uppföljare till om minimi.  Det blir att ta sig en titt på den här definitivt.  




Av theotherside - 27 januari 2016 11:32

     

Det händer lite saker i lilla staden Piteå nu när det är SM vecka och allt. Jag har inte märkt av så mycket i och med att man jobbar medan det pågår som mest men lite nya dekorationer pryder stan i alla fall. Kanske inte allt är fint i mitt tycke men det är härligt att se hur ltaden lever upp lite extra i veckan.

Av theotherside - 26 januari 2016 09:56

 

Det kan inte bara vara jag som hade för bråttom och därmed gissade helt fel ord? Eller så är ni andra mer vakna än vad undertecknad är just nu;)



Av theotherside - 24 januari 2016 23:45

Ja, vad ska man säga? Är denna reboot nödvändig? Ohnej. Inte det minsta och jag förstår inte varför man valde att starta om den här filmserien överhuvdtaget. Allt det som Jason Statham har saknar den nya huvudpersonen Ed Skrein. Actionscenerna är dåliga och tråkiga och tillför ingenting som helst nytt. 


Det är komiskt men man saknar verkligen Jason Statham i huvudrollen. Det är någon slags karisma Jason har antingen medvetet eller omedvetet och Karl kan leverera skämt så att man faktiskt fnissar lite åt men ingenting av det besitter Ed Skrein. Det vore roligare att titta på medan någon äter en hamburgare jämfört med att titta på Skrein, för den som äter kan ju åtminstone spilla något eller göra något överraskande.  




         


Det här var en dålig ursäkt för att försöka göra Transporter fräschig igen. Vad gjorde då att man orkade med att se detta tålamodsprövande eländet från start till mål? Tja ölintag underlättade mycket men också en fightingscen som faktiskt var ganska välkoregraferad och snyggt utförd. Varför Franks pappa fanns med här besvaras aldrig mer än att farsan ska få säga junior till grabben, men jag hade hellre sett farsan i huvudrollen då han besitter så mycket mer pondus och gör i alla fall godkänt ifrån sig fast han hade löjligt lite att göra.  Nej det är brudarna som driver på filmens lilla ursäkt till handling och vore den inte så vanlig och att man sett samma historia om hämnd så många gånger tidigare så kanske de kunde lagt ned lite mer tid på actionscenerna men det här känns mest som ett hafsverk och dessutom som att man inte använt någon som helst fantasi. 


Nej jag ångrar såhär i efterhand att jag lade ledtid på att se den här filmen. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards