Alla inlägg under februari 2011

Av theotherside - 28 februari 2011 22:52

Yes! Inte för att den första filmen var något mäterverk direkt, men jag vill gärna se en fortsättning på det här, och jag hoppas också att de kan göra uppföljaren lite mörkare än vad första filmen var. Och det här kan bli en riktigt bra filmserie, om de nu inte har fått hybris på grund av första filmens framgångar;P



http://www.moviezine.se/artikel/6825-australiensk-succe-faringr-uppfoljare








  

Av theotherside - 28 februari 2011 11:20

Är det bara jag som får intrycket av att årets Oscarsgala bara var ljummen?! Jag har skummat igenom artiklar om galan på Aftonbladet och Expressen ( som brukar vara på hugget att rapportera om skandaler och dylikt) men det enda jag hittar är att Melissa Leo slinter med tungan! 


Bra att Aaron Sorkin belönades för sitt fantastiska manus till Social netwoork, utan hans knivskarpa dialoger hade filmen varit betydligt sämre och ointressantare än vad den blev. Det var också roligt att Hämnden vann, och därmed, som tidningarna skriver, så har Persbrandt "fått en Oscar";P Bra var också att Toy Story 3 vann för bästa animerade film, även om jag framhåller att de två första filmerna var betydligt bättre jämfört med den tredje installationen. Alice i underlandet var ju ingen höjdare, men den fick i alla fall Oscar för bästa scenografi, och det kan den ju vara värd i alla fall. 


I övrigt känns det mest som ett ganska stort "jaha" och jag misstänker att Oscarsgalan kommer att bli mindre och mindre angelägen i framtiden, om de inte hittar på något radikalt nytt och spännande- som att satsa ännu mer på sändningar på Internet! Jag begriper inte varför Kanal 9 är den enda kanalen i Sverige som sänder galan. Det är inte alla som har den kanalen så för att öka intresset för Oscarsgalan i Sverige så borde den bli förflyttad till TV6 istället. Men å andra sidan är kanske inte gemene man i Sverige särskilt intresserade av att titta på en exklusiv gala där det mest går ut på ryggdunkande och insmickrande leenden och hyfsat tråkiga tacktal... 




http://www.moviezine.se/artikel/6823-har-ar-oscarsvinnarna







Man kanske ska ta sig en titt på danska filmen Hämnden?;)


  

Av theotherside - 27 februari 2011 19:07

Ett stort "grattis" till The last airbender som blivit utsedd till sämsta film av Razzie;) Jag har inte sett filmen i fråga men jag är helt övertygad om att juryn har gjort ett utmärkt val ( för att konstatera detta behöver man bara ta sig en snabb titt på den vedervärdiga trailern som verkligen borde kallas för varning istället för en trailer). Sex and the city 2 är också väl värt sitt pris, likaså The killer! 

Men blev Twilight helt utan "pris"?!




http://tv.expressen.se/noje/1.2346764/har-ar-arets-samsta-hollywoodfilm





  

Av theotherside - 27 februari 2011 18:39

Ja jösses- jag begriper ingenting av den vansinnigt dåliga trailern ( http://blogg.aftonbladet.se/speltuben/2011/02/sexigt-varre-nintendo ) för det här spelet, We dare, men jag har ganska svårt för att se att det skulle kunna bli någon större framgång, eller vad tror ni?! Och till vilken målgrupp vänder sig spelet egentligen? Det verkar ju vara ett spel som förälskade ska spela tillsammans, men av det man ser i trailern så ser det ju ut som att själva spelet är gjort för tolvåringar? 


Och i USA går det tydligen hur bra som helst med blod och lemlästning osv men Gud nåde det som har med sex att göra;P




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8633255.ab




  

Av theotherside - 27 februari 2011 16:03

Inte för att söndagar generellt brukar vara roliga, men jag tror att den här söndagen har varit bland de segaste på länge. Det började emellertid bra med ett spännande masstart-lopp på SVT, men man hade ju hoppats på att Markus Hellner skulle spörta förbi en viss norrman även den här gången men det ville sig inte riktigt mest troligt på grund av dålig vallning. Men det blev trots allt ganska spännande i slutet av loppet.

Men just nu har jag inte så mycket att göra, jag sitter mest och funderar över hur det kommer att vara att jobba kväll imorgon. Det är nämligen något som jag aldrig har gjort tidigare. Jag antar att det inte är så stor skillnad mellan att jobba på dag eller kväll, eller?! Det ska bli spännande samtidigt som det känns lite annorlunda förstås. 


Det blir lite mer fart och fläkt ikväll- först ska man nog ta och slötitta på Wallander ( även om Cellisten inte låter direkt spännande men man vet ju aldrig- det kanske visar sig vara en riktigt spännande film) och så ska man nog titta lite då och då på vad som händer under Oscarsgalan och förhoppningsvis vinner någon av de filmer som jag själv tycker förtjänar att vinna. Så snart får man se till att slå igång kaffekokaren och förse sig med lämpligt mycket koffein så man klarar av att hålla sig någorlunda pigg och alert under kvällen/natten. 









  

Av theotherside - 27 februari 2011 15:19

Såhär några timmar innan Oscars-spektaklet börjar så kan det vara på sin plats med lite kuriosa omkring "orättvisa" Oscars genom tiderna. Det är en ganska intressant sammanställning och ibland häpnar man verkligen över vilka filmer som har blivit de stora vinnarna och vilka filmer som akademin uppenbarligen inte kan ha sett eller förstått sig på alls för annars hade de väl inte resonerat som de gjorde? 




http://svt.se/2.27170/1.2333844/orattvisa_oscar_genom_tiderna





  

Av theotherside - 27 februari 2011 14:47

Det är lite underligt, men jag har faktiskt lyckats undvika att få "musarm" helt och hållet och har aldrig haft det besväret. Jag vet inte om det beror på att jag ändrar ställning ofta och inte använder datormusen specielt ofta... Ja, sanningen är den att jag inte gör något speciellt för att undvika att drabbas, och ändå så har jag klarat mig;P Det är väl det som kallas för skills, helt enkelt!



http://www.dn.se/nyheter/sverige/aven-musarmen-har-en-dag





  

Av theotherside - 27 februari 2011 02:53

Känns lite som att humörnivån denna lördagsnatt, tidiga söndagsmorgon är nere i källarbotten och krälar runt. Men humöret letar sig förmodligen uppåt tillsist. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards