Alla inlägg under februari 2011

Av theotherside - 8 februari 2011 00:17

Ja jösses snart har den premiär, Åsa-Nisse. Nämligen bestämt på fredag! Jag ser fram emot att se hur dåligt mottagandet kommer att bli;)



http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article8530180.ab


Av theotherside - 7 februari 2011 22:08

Mycket kan man väl säga om svensk reklam, men riktigt lika lågt ( eller roligt, beroende på hur man väljer att se på det ) har vi nog inte kommit som Japan/Kina. Eller vad säger ni?!;D




http://www.youtube.com/watch?v=FwcgtSez4W0&feature=related




  

Av theotherside - 7 februari 2011 19:33

Herregud så otroligt bra den här filmen ser ut att kunna vara. Enormt peppad inför den, och jag hoppas att den lever upp till mina förväntningar;P




http://www.youtube.com/watch?v=psFbtPm6RAE





  

Av theotherside - 7 februari 2011 19:15

Ibland får man sig ett gott skratt när man läser om vilka filmer som är på gång, och tydligen är den här filmen på G, som ska baseras på ett gammalt Nintendospel... Hmm kommer filmen floppa?! Ja, man vet ju aldrig med dagens publik, så vi får väl helt enkelt se hur filmen blir först och sedan får man se om de verkligen lyckas ro i hamn med alltsammans;P




http://www.slashfilm.com/horrorcomedy-zombies-ate-neighbors-development-based-90s-video-game/#more-97215





  

Av theotherside - 7 februari 2011 16:31

Ja, talesättet är ju " Det finns inga korkade/dumma frågor, bara korkade/dumma svar", men efter att ha läst den här listan med frågor så börjar man fundera över om det verkligen inte finns duma frågor;P Eller snarare mindre intelligenta människor? Kolla in artikeln, vad säger ni?





http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article8528171.ab


Av theotherside - 7 februari 2011 15:04

I mellanmjölkens land numro ett, Sverige, finns en oskriven lag som verkar gälla för alla och envar- sticker du ut på något sätt så ska du banne mig tryckas ned! Du ska tryckas ned så långt det bara är möjligt, för du ska inte tro att du är något. 

Efter att man har ögnat igenom reaktionerna som har inkommit sedan det blev känt att Peter Forsberg ska göra en comeback så har det uppenbarligen rört om i mellanmjölkslandet. Mellanmjölken har börjat krusa sig och indignerade röster gör gällande att Foppa antingen gör comeback för pengarnas skull ( ja, han är ju så fattig annars så han måste spela några år till för att kunna leva ett någolunda hyfsat liv som pensionär senare ), eller så är han så korkad att han ju inte inser att han är en patetisk föredetting som borde ha lagt skridskorna på hyllan för flera år sedan       ( de som framför den här åsikten verkar vara de som är födda EFTER Foppas glansperiod och därmed bara känner till Forsberg som den där envisa gubben som vägrar ge upp). Det är ganska sorgligt att läsa sådant här, men samtidigt blir man inte förvånad över att människorna i mellanmjölkens land inte tycker om att någon verkligen har en brinnande passion för det personen sysslar med. Foppa vill tillbaka på isen bara för att få avsluta en fantastisk karriär på egna villkor och inte på grund av en skada. Jag tror inte heller att någon skulle lägga ned så mycket tid och viljekraft på att återvända enbart för att tjäna mer pengar ( dessutom inger Forsberg bilden av sig själv som en ogirig människa, som skänker bort massvis med pengar till dem som behöver det och där de gör stor nytta). 

Nej, jag är bara glad över att denna fantastiska hockeyspelare försöker att komma tillbaka till sporten som han älskar så mycket. Jag hoppas att eländet med foten är ett minne blott nu och att Forsberg lyckas prestera precis så bra som han vill prestera. 

sedan är det en annan sak det där med vem som egentligen är den störste? Foppa eller Gretzky? Jag ger mig inte in i den diskussionen, eftersom jag vet vem jag anser vara den störste redan! 





Av theotherside - 7 februari 2011 14:19

Den här måndagen började inte så bra. När jag vaknade hade jag lite ont i huvudet men det hade inte riktigt brytit ut- det var som om det var en haj som simmade omkring och som avvaktade på rätt tillfälle för att komma med sin attack. Så jag beslutade mig för att lägga mig och sova en stund, och då var klockan vid halvtolv... Jag vaknade upp igen 13.20, så man hade lyckats sova bort en stor del av den här dagen. Nåja, så kan det bli ibland;P Huvudvärken har i alla fall försvunnit men samtidigt känner man sig en smula avdankad och seg, i både tanke och handling.


Dessutom är det minus femton grader här just nu, och det gör inte mig speciellt piggare....

Av theotherside - 6 februari 2011 23:44

Yes goda nyheter- Peter Forsberg ska tydligen göra comeback i Colorado. Nu är det bara att hoppas på att hans fot kommer att hålla en hel säsong och att han lyckas nå upp till en hyfsat fungerande form- en Foppa i halvform är trots allt ändå på en sådan hög nivå att det är fullt tillräckligt. Men man får hålla tummarna för att foten verkligen håller den här gången!




http://svt.se/2.19679/1.2318648/forsberg_skriver_pa_for_colorado





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards