Alla inlägg under februari 2011

Av theotherside - 26 februari 2011 16:19

Mycket läsvärd och bläddervänlig bok som man kan sitta och läsa i flera timmar i sträck. Många av filmerna känner jag till men har inte haft ork eller lust att se, och det gäller speciellt för äldre filmer- varför ska man se dem bara för att vissa anser att de är klassiker?! De behöver inte vara klassiker för just mig. Men en del filmer gör det nästan lite ont över att man inte har sett ännu, och bästa exemplet på det är filmen 2001- ett rymdäventyr, som jag varit på gång att se många gånger men som jag inte har lyckats se färdig ännu! Måste skärpa mig på den punkten;P 



  



Av theotherside - 26 februari 2011 15:54

Efter att ha harvat runt i 25-30 minusgrader i flera dagar känns det nästan en smula löjligt när temperaturen ligger på 0- 2 minusgrader och man har fått sig till livs en riktigt härlig dag som verkligen påminner om tiden vi har framför oss- värme, sol, droppande från hustaket, snöras och en underbart härligt skinande sol. Jag har varit ute och bara njutit stora delar av dagen. Man måste passa på och sticka ut näsan när moder natur skänker oss en sådan här strålande härlig vinterdag, och inte blir det sämre utav att det här finfina vädret kommer precis när det är helg! 








  

Av theotherside - 26 februari 2011 14:02

Ja, äntligen något som man kan säga andas försiktig positism inför den kommande Superman-filmen som hittills har kantats med en hel del illavarslande nyheter och som man hoppas inte stämmer. Jag tror att Viggo Mortensen kan bli en riktigt bra skurk i Superman reboot. Men vi får väl se hur det blir tillslut, det florerar ju som sagt en hel del rykten och skvaller om den här filmen...



http://www.moviezine.se/artikel/6815-mortensen-skurk-i-superman






  

Av theotherside - 25 februari 2011 22:34

Jösses, att man kan vara såhär trött på en fredagkväll:P Det är som Rix-Christian sjunger i sin låt, att man dricker lite vin och somnar i soffan och det var ganska nära att jag slockande i soffan också.


Jag försöker uppbåda lite kraft och vilja att göra något, men hittills så går det inte speciellt bra. Jag vet inte ens om jag orkar se på någon film, så det är riktigt illa;P 





  

Av theotherside - 24 februari 2011 18:34

Suck det går knappt en enda dag utan att det rapporteras om ännu en remake. Den här gången har turen kommit till Bodyguard, men det är för mig personligen inte så störande att de ska göra en remake av den filmen för jag är inget stort fan av originalfilmen. 


Men dessutom gör Rob Reiner och Chris Columbus också remakes så det här återvinningståget ser ut att fortsätta ett bra tag till ( för alltid?).


Snart kommer väl remakes på Star Wars, Taxi driver, Jurassic park eller varenda jävla film som någonsin har gjorts?!



Av theotherside - 23 februari 2011 22:35

Jaaaa, Tony Scott blir superbra som regissör till en kommande långfilm av 24:) Se till att få filmen gjord någon gång nu!




http://www.moviezine.se/artikel/6788-tony-scott-gor-24-film


Av theotherside - 23 februari 2011 19:09

Tror att jag ska avnjuta Conan- barbaren och Conan- the destroyer till helgen. Det var länge sedan man såg de här klassiska filmerna! 






  

Av theotherside - 22 februari 2011 21:44

Den här gången är det en argentinsk zombieskräckis, och den ser relativt lovande ut även om den kanske påminner en smula för mycket om sådant som man har sett tidigare och om Rec-filmerna. Men man kan ju alltid hoppas i alla fall och det är aldrig fel att det snart kommer ytterligare en zombiefilm förstås;)




http://www.youtube.com/watch?v=6cza7-9bBS8&feature=player_embedded





  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards