Alla inlägg under mars 2013

Av theotherside - 31 mars 2013 23:30

American Ecstasy ser ut att vara väldigt experimentell och innehålla en hel del sex och naket och passar nog inte alls för mainstreampublik, men nu tillhör ju inte jag den publiken ( tack och lov på sätt och vis) och därför fick jag in den här filmen på min radar. Jag säger dock inte att filmen ser bra ut, jag begriper mig inte alls på vad den handlar om men jag kommer ändå se den. Noterbart- en av brudarna, Britany Nola, var 2012 Playboy Playmate of november. Det ger ju inte filmen någon extra puff egentligen, men ändå...;P














Playboy Playmate of november Britany Nola...

Av theotherside - 31 mars 2013 22:00

Man kan väl åtminstone ge Backstreet Boys lite credd för att de inte ger upp och lägger ned sitt försök att fortfarande vara med i svängarna. Nu har även den här gruppen drabbats av den senaste flugan och skakar loss i sin version av Harlem Shake. Får någon utöver deras lilla kvarvarande fanskara upp ögonen för pojkbandet nu? Nja, skulle nog inte tro det...









Av theotherside - 31 mars 2013 18:00

Om man har en hund som är bitsk av sig och biter folk för jämnan tror jag inte att det är i första hand en anknäbb gjord av silikon som förhindrar att hunden kan bita som är nödvändigt- problemet ligger nämligen oftast hos den som äger hunden ifråga och det är hundägaren som ska lära hunden att inte bitas. Att köpa den här "anknäbben" gör visserligen att hunden hindras från att bita någon, men det grundläggande problemet kommer ändå att fortfarande finnas kvar.






 

Av theotherside - 31 mars 2013 17:15

Nu ska man inte bara rätt och slätt äta upp frukostfrallan längre utan nu kan man "skriva" ut väderprognosen direkt på mackan. Jag tycker det är ganska läckert faktiskt, och om den här produkten kommer ut på marknaden så kommer man förmodligen vara ganska sugen på att prova på det. Men intresset kanske hinner svalna innan dess och om så vore fallet kan man i alla fall konstatera att vi lever i en halvt ding-dong-värld...








 

Av theotherside - 31 mars 2013 17:00

Jag vet inte riktigt vad som är fel med Rise of the Guardians men något är det och kanske framför allt är jag förvånad över hur oengagerad jag känner mig filmen igenom. Sensmoralen ska dessutom inte tryckas ned milt och subtilt utan framför allt mot slutet är det som att regissören vill trycka ned det vi ska lära oss av filmen med en dubbel 150-gram ostburgare. Men på pluskontot finns bra animering och en och annan rolig bifigur, men som helhet blir det aldrig riktigt roligt och aldrig riktigt engagerande.





                                           LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 


Persongalleriet är filmens starka sida. En mindre rund och gladlynt tomte och mer utav en tuffing från Ryssland, som är redo för strid när det drar ihop sig. Jag gillade också Sandmannen (drömmannen?) som verkar så timid och lite gullig- men som verkligen kan ge svar på tal när det väl krävs. Tandfén hade jag lite svårt för men visserligen har hon skinn på näsan och är definitivt inte vek på något sätt, men ändå tråkig... Påskharen funkar också men var ungefär som jag hade förväntat mig i det här sammanhanget. Bifigurerna känns mer eller mindre givna om man har sett sin beskärda andel av datoranimerade filmer, och jag tycker framför allt att tomtenissarna påminner en hel del om de gula filurerna från Dumma mej. Nej här hade man verkligen kunnat tänka till ett varv extra, och gjort det till något mer än att filurerna ska göra "tokiga" grejer ibland ( falla ned i påskharens hål är ett stående gag filmen igenom). Huvudpersonen, då? Ja Jack Frost har sin charm och jag gillar hans busiga personlighet, men när väl moralkakorna serverar tre gånger för ofta så förlorar Frost en stor del av sin charm i mina ögon.



                 



Det finns egentligen inte mycket att säga om den här filmen och jag är mest besviken över att jag inte gillade den mer men å andra sidan, man kan inte tycka om allt och man är mer eller mindre bortskämd med riktigt bra datoranimerade filmer så det finns en hög ribba som sådana här filmer måste klara av att ta sig över. Rise of the Guardians lyckas dessvärre bara delvis och blir det en fortsättning hoppas jag att man har vässat till detaljer ytterligare så kan uppföljaren bli ett av undantagen från regeln att andra filmen alltid ska vara den sämre. 





 

Av theotherside - 31 mars 2013 17:00

Under the Bed ska tydligen vara skrämmande och verkligen mena det också- men det där har vi ju hört förrut och man kan som vanligt ta sådana uttalanden med en hel grävskopa salt för man brukar vanligtvis alltid bli besviken. Men trailern är i alla fall hyggligt underhållande och gör mig lite nyfiken så det blir nog att titta på den här när tillfälle för det finns.






Av theotherside - 31 mars 2013 15:40

Njae... min spontana reaktion till den här filmen är mest en axelryckning och jag tycker att de humorscener man får bevittna i trailern verkar väldigt framkrystade och jag får ingen känsla för att det finns speciellt mycket personkemi mellan Denzel Washington och Mark Wahlberg och det mesta av "humorn" verkar gå ut på att de här två karaktärerna ska gnälla/bjäbba med varandra och det är jag inget stort fan av och det har vi redan sett alldeles för många gånger. Lite roligt ändå att Bill Paxton återfinns här, men annars... tja som sagt, njae. Gillar ju Wahlberg så blir nog ändå att man ser den här men jag hoppas i alla fall bli positivt överraskad av 2 Guns







Av theotherside - 29 mars 2013 05:00

You're Next ser faktiskt ut att kunna vara helt fantastisk, även om jag får krypa till korset och erkänna att filmens poster tilltalar mig jäkla mycket. Men samtidigt är det inte bara postern och trailern som gör att jag gillar det jag ser, utan även beskrivningarna av filmen:

 

"You're Next reinvents the genre by putting a fresh twist on home-invasion horror. When a gang of masked, ax-wielding murderers descend upon the Davison family reunion, the hapless victims seem trapped... until an unlikely guest of the family proves to be the most talented killer of all. "



You're Next reinvents the genre by putting a fresh twist on home-invasion horror hoppas jag speciellt på att det stämmer, för jag vill väldigt gärna se något nyskapande och med en fräsch twist i den här genren. Jag hoppas kort och gott på att You´re Next är den friska fläkt som man har längtat efter så länge och att man verkligen känner att det här är något som man inte har sett tidigare! 










Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards