Alla inlägg under augusti 2013

Av theotherside - 31 augusti 2013 02:58

Det tog sin tid innan man kände att tiden var mogen för Taken 2, en uppföljare som inte direkt fått goda vitsord över sig och som till och med sades vara sämre än den första filmen. Jag tyckte ändå om första filmen, eftersom den var ganska enkel och okomplicerad action för stunden och samma recept kör man vidare på i uppföljaren men tyvärr ska alla medlemmar av familjen vara inblandade den här gången och det blir alldeles för spretigt och rent ut sagt ganska tråkigt och alldeles hemskt förutsägbart. Och när regissören Luc Besson står som exklusiv producent numera så vet man direkt att man inte har högkvalité underhållning att förvänta sig längre. 





                                             LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

 


Liam Neeson spelar helt och hållet på autopilot den här gången. Inte för att han spelade något mer i den första filmen men aningen mer inspirerande kändes han som ändå. Tacksamt nog har Maggie Grace, i rollen som dotter till Neesons karaktär, fått lite mer att göra i uppföljaren men tyvärr överskuggas detta av att hon förstås gör alla de vanliga misstag som sådana här karaktärer gör i sådana här filmer och det som stör mig mest är att hon kan springa omkring här och var i Istanbul och kasta handgranater utan att någon egentligen reagerar. Men det är inte heller den enda logiska luckan som finns här...



       



Nej det enda som stack ut i Taken 2 var att det i inledningen var skurkar som ville hämnas händelser från första filmen, och att de dessutom påpekade att de mördade gärningsmännen hade dem som brydde sig och att de förtjänade att få sin hämnd. Tyvärr gör man ju inte något mer utav detta, utan det är anledningen som drar igång alltsammans. 


Jag känner verkligen att jag inte alls vill se en Taken 3, men tyvärr är en tredje film på gång alltredan. 







 

Av theotherside - 29 augusti 2013 22:45

Instämmer i sensmoralen samtidigt som jag har svårt att riktigt ta till mig av den eftersom det ju, som nog de allra flesta vet, är väldigt svårt att förändra sitt tankemönster och börja tänka i helt nya, fräscha banor. Jag har i alla fall inte lyckats med det hittills, och jag tror minsann att man måste vara ett geni eller däromkring om man ska lyckas med det konststycket. Men en fin och uppmuntrande tanke är det här i alla fall...





 

Av theotherside - 29 augusti 2013 21:50

Reklamen inför den här filmen vill få oss att bli intresserade genom att nämna så mycket det går att det tydligen är några som på ett eller annat sätt var inblandade i The texas chainsaw massacre, men luttrad som man börjar bli så faller jag inte för detta- och inte heller trailern får mig att falla! Här ser det ut som att man inte har speciellt mycket "nytt" att komma med, samma gamla tradiga visa som i hundratals liknande skräckfilmer men Butcher Boys har tydliga Hostel-ambitioner men dessa tror jag dessvärre är mer kosmetiska snarare än att de kommer att tillföra något extra till en film som redan känns som att dess bäst- före -datum har passerat med allra minst tio år...













Av theotherside - 28 augusti 2013 21:42

Äntligen har det kommit något som i alla fall på pappret kan vara en "god idé", nämligen den om att hjälpa ungdomar som är alldeles för beroende av Internet genom att skicka dem till Internetfria läger där de får lära sig att livet inte går ut på att vara ständigt uppkopplad och att det viktigaste inte är att kolla statusar på Facebook en gång var tredje sekund och att man inte kan sitta och spela onlinespel m.m precis hela tiden. Jag undrar bara när Sverige ska inse att något liknande behövs även här och idéen med sommarskolor och/eller sommarläger kommer att uppleva en aldrig tidigare skådad uppgång, för det saknas ju inte direkt elevunderlag att fylla upp dessa skolor/läger med. 


Det finns dessutom ett pärlband med finfina flosker att sälja in alltsammans med- ungdomarna lär sig att bli mer sociala, fetman bör minska dessutom, de lär sig att det finns något annat som pågår utanför datorrummet och de blir bättre människor helt enkelt och kommer i slutändan att bli individer med välkammat hår och en fin läderportfölj i högernäven. Det här förslaget borde Socialdemokraterna/Moderaterna gå till val på redan nästa år, det är bara att se vilket av partierna som verkligen står för epitetet "framtidens parti". 




http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/752031-japan-vill-infora-avgiftningslager-for-internetberoende-barn








 

Av theotherside - 27 augusti 2013 21:57

Jag tycker att Daniel Craig har rätt i det att han säger sig vilja ha med lite mer humor i Bond framöver, och det kan jag skriva under på så länge vi talar om den typ av humor Pierce Brosnan förespråkade och inte "hela filmen är en enda lång clownakt"- som Roger Moore stod för. Men samtidigt tycker jag väldigt mycket om den hårdare, tuffare stilen som råder just nu för James Bond, så lite tudelat blir det här allt. Kanske man ändå kan blanda det tuffa med det roliga och ge Bond åtminstone lite mer onliners, eller finns det en överhängande risk för att han blir alltför mycket clown bara genom en sådan mindre ändring? 


Och nu när Q är tillbaka, ge för fasiken Bond lite mer prylar att leka av sig med framöver. Inte för mycket, inte Moonraker-stile eller något sådant, men lite mer tekniska leksaker tack. 





http://www.moviezine.se/artikel/14205-daniel-craig-vill-ha-tillbaka-bonds-humor








 

Av theotherside - 25 augusti 2013 04:15

Deja vu känslor de luxe upplever jag medan jag tittade på den tredje filmen i Iron Man-serien, och jag minns att jag inte alls tyckte om den andra filmen medan den tredje ändå känns aningen mer underhållande fast problemet är framför allt det att jag inte bryr mig. Jag charmades som alla andra av Robert Downey Jr. i första filmen men upplever honom mest av allt som dryg och tråkig, särskilt i den tredje installationen och inte en enda gång under filmens speltid tycker jag att han blir det minsta rolig eller har en enda onliner som träffar riktigt mitt i prick. Sedan kan man dra den vanliga valsen om att här har man snygga och välgjorda specialeffekter ( fast jag tycker inte riktigt att det stämmer heller, specialeffekterna funkar men inte mycket mer än så), och Mandarin som skurk var betydligt tråkigare än vad jag hade förväntat mig när man fick reda på hur det låg till med den här "superskurken". Kanske har man blivit alldeles för mätt på superhjältefilmer vid det här laget, och en välbehövlig paus skulle sannerligen behövas men när man kollar upp framtiden så ligger ju ännu fler superhjältefilmer i pipline så den här filmgenren blir vi verkligen inte av med i första taget. 





                                         LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

 


Jag vet inte om det bara är jag, men inledningen på filmen är synnerligen tråkigt. Det brukar ju faktiskt hända saker redan direkt så man ska bli intresserad av fortsättningen- men så kände inte jag alls, utan tyckte det mest var ganska rörigt och ofokuserat länge innan det så småningom började klarna en aning. Ibland var det emellertid så uppenbart hur det skulle gå att jag höll på att börja på klockan och undra om inte filmen är slut snart. Och allt är precis som vanligt- till och med Stan Lee finns med i en kort sekvens som domare i en skönhetstävling ( som dessutom känns inkastad bara för att få visa upp lite snygga kvinnor i bikini). Downey Jr. pladdrar på precis som vanligt men tyvärr känns det mesta som han säger tråkigt och enbart tjatigt. Det enda med lite tyngd, Iron Mans panikattacker, slarvas helt bort och ger inte alls det tyngd och allvar till filmen som jag trodde den skulle ha men samtidigt- en man, särskilt en superhjälte, får naturligtvis inte visa upp alltför mycket svagheter och särskilt inte psykologisk svaghet! Hur skulle det se ut? En man ska vara stark och klara sig på egen hand, alldeles särskilt om han dessutom har Stark som efternamn. 





       

En scen som särskilt fungerar om man lider av höjdskräck.

             


   

Girl power, synd bara att Pepper tycker det var för "våldsamt" efteråt. Varför just kvinnan måste vara ångerfull efter att ha visat prov på lite styrka övergår mitt förstånd...

 

 

 


Nej jag har väldigt svårt för att engageras i Iron Man och att tycka om de här filmerna. Det är hittills bara den första filmen som jag har tyckt om, men skulle jag se om den snart är jag inte helt säker på vad jag kommer att tycka om den. Jag blir förvånad över att den här filmen får ett så högt betyg som 7,5 på imdb.com för så mycket tycker jag inte att det här förtjänar. Jag hoppar verkligen att det i en högst uppenbar fortsättning blir en betydligt intressantare skurk, men också att man kan göra så att Iron Man får lite "allvarliga" problem så likgiltigheten upphör och att det känns lite mer som att det är på allvar och inte en serietidning som har fått liv och man kan lista ut på ett ungefär hur det kommer att sluta. 







 

Av theotherside - 22 augusti 2013 23:45

Jag hade inte förväntat mig mycket av den första teasern för Pompeii men jag hade ändå inbillat mig att jag efter att ha sett den här första glimten av vad som komma skall, känna ett visst mått av förväntan eller åtminstone ett litet sug efter att få se den längre trailern som säkert inte lär dröja länge till innan den har premiär... Men icke, jag blev inte det minsta nyfiken på det här spektaklet. Det kan hända att jag är otroligt trött på Paul W.S Anderson som har överanvänt sin fru (femtiofem) en gång för mycket i alla uppföljare till Resident Evil och andra filmer, och jag är inte alls så nyfiken av vad den här karln kan prestera längre utan det brukar mest handla om hjärndöd actionunderhållning och inte så mycket mer. Nej Pompeii får man betala mig för att ens orka titta på, som läget ser ut just nu! 






Av theotherside - 22 augusti 2013 21:45

Vad jag saknar spontant när trailern är slut är den där känslan av att jag faktiskt vill se filmen och inte mest "jaha, ännu en vampyrfilm, för Iphonekidzen med lite rövspark-kärlek-unga skådisar som förväntar sig en stor karriär i Hollywood efteråt". Men Vampire Academy ser ut att uppfylla precis de krav som gjorde föregångare som Twilight omåttligt populärt, men jag tror inte att det här är en början på en ny, framgångsrik filmserie. Hoppas jag... Å andra sidan har jag inget emot att kolla in den här filmen vid något tillfälle, mest för att jag är nyfiken på hur regissören Mark Waters kommer att lyckas då hans CV på imdb.com ger ett minst sagt blandat intryck. Den här kan bli antingen eller, antingen en halvbadass-chick-flickfilm, eller en som balanserar snubblande nära parodins avgrund. Framtiden får fälla avgörandet.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards