Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Taken 2

Av theotherside - 31 augusti 2013 02:58

Det tog sin tid innan man kände att tiden var mogen för Taken 2, en uppföljare som inte direkt fått goda vitsord över sig och som till och med sades vara sämre än den första filmen. Jag tyckte ändå om första filmen, eftersom den var ganska enkel och okomplicerad action för stunden och samma recept kör man vidare på i uppföljaren men tyvärr ska alla medlemmar av familjen vara inblandade den här gången och det blir alldeles för spretigt och rent ut sagt ganska tråkigt och alldeles hemskt förutsägbart. Och när regissören Luc Besson står som exklusiv producent numera så vet man direkt att man inte har högkvalité underhållning att förvänta sig längre. 





                                             LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

 


Liam Neeson spelar helt och hållet på autopilot den här gången. Inte för att han spelade något mer i den första filmen men aningen mer inspirerande kändes han som ändå. Tacksamt nog har Maggie Grace, i rollen som dotter till Neesons karaktär, fått lite mer att göra i uppföljaren men tyvärr överskuggas detta av att hon förstås gör alla de vanliga misstag som sådana här karaktärer gör i sådana här filmer och det som stör mig mest är att hon kan springa omkring här och var i Istanbul och kasta handgranater utan att någon egentligen reagerar. Men det är inte heller den enda logiska luckan som finns här...



       



Nej det enda som stack ut i Taken 2 var att det i inledningen var skurkar som ville hämnas händelser från första filmen, och att de dessutom påpekade att de mördade gärningsmännen hade dem som brydde sig och att de förtjänade att få sin hämnd. Tyvärr gör man ju inte något mer utav detta, utan det är anledningen som drar igång alltsammans. 


Jag känner verkligen att jag inte alls vill se en Taken 3, men tyvärr är en tredje film på gång alltredan. 







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards