Alla inlägg under februari 2016

Av theotherside - 28 februari 2016 23:45

Det här är ytterligare en film som inte funnits med på min radar sedan tidigare men det var härligt att man har fått korn på Smothered nu! Det som gör mig mest nyfiken på filmen är att Kane Hodder finns med ( snubben har spelat Jason ett flertal gånger) och Don Shanks som spelat Myers. Vilka de övriga är har jag ingen riktig koll på men de ska i alla fall spela ( på låtsas då antar jag) Freddy Krueger.


Trailern ger inte vid handen riktigt vad man har att förvänta sig med den här filmen förutom att det klart och tydligt kommer att ligga fokus på humor och en hel del härlig splatter så man får väl hoppas att handlingen är något att bry sig om också, men om så inte är fallet så kanske man i alla fall kan glädja sig åt många fina referenser till skräckikonerna och deras filmer. 






Av theotherside - 25 februari 2016 20:00

Ojdå det blev långfilm av det här som från början mest var på skoj. Härligt men får lite Jason vs Freddy vibbar av det här mötet mellan andarna från The ring och Grudge. För ärligt talat hur intressant känns det som? I och för sig är ingen av filmerna några större favoriter hos mig men man kommer nog i alla fall ändå inte att låta bli att ta sig en titt på den vid tillfälle. 



Av theotherside - 24 februari 2016 15:00

 

Och nu talar jag inte om Leonardo DiCaprio;) härligt att skämtadet med Deadpool inte tagit Slut bara för att filmen haft premiär. 

Av theotherside - 24 februari 2016 14:00

 

Jag tycker denna bilden är ganska talande för tiden vi lever i. Mer eller mindre vad som helst "bekänns" på ansikten,  och en försvinnande liten del av allt det som användare lägger upp tillhör kategorin av intresse för andra eller dennes anhöriga.  Men visst har man nu tillagat en smarrig födelsedagstårta och ägnat tjugo timmar åt mästerverket så måste ju hela världen se den, eller att man skrapade ihop en vinst på tjugofem riksdaler på Triss. 


Nej jag har aldrig och kommer aldrig att förstå den stora tjusningen med Facebook. Stasi hade gjort på sig i byxan om denna sida funnits på den tiden det begav sig och att användare självmant lägger upp vad som helst hade varit grädde på lassagnen. Nu är det väl bara Onkel Sam som visslar av förtjusning. 



Av theotherside - 24 februari 2016 09:33

 

Jösses känns som bara i förrgår som alla stora teleoperatörer med Telia i spetsen började tala om 4G och numera surras det om kommande generations teknik,5G. Jag är väl gammaldags men tycker nog att operatörerna ska koncentrera sig på att kräva ut maximalt ur 4G-nätet innan den nya tekniken kommer på tal. 


Jag är glad att 4G funkar där jag befinner mig och visst är det en sjulamid förbättring av hastigheten när man sitter hemma och surfar med mobila bredbandet. Skillnaden märks också påtagligt när man mobiliserar.  Bra så men då har vi ju dock fortfarande detta med databasen och att de i sig inte direkt är tillräckliga. PC för Alla har nyligen uppmärksammat detta i några artiklar och det framgår tydligt att Sveriges operatörer är snåla likt Joakim von Anka med sina datatak och begränsningar med hur mycket du kan surfa varje månad innan hastigheten strypa till den som fanns då Gustav Vasa fortfarande regerade landet.


Nej nog torde det finnas mer att kräva ur 4G. Om inte hastighetsmässigt så i vart fall datatakmässigt.  Eller ska man få sitta still i båten och vänta vackert på femman? Som förmodligen kommer att låta lika magisk och bra som fyran men som sedan inte visar sig ha så mycket att erbjuda? För vad ska man göra med snorsnabba hastigheter om man likväl knappt kan titta på Netflix eller film så mycket man nu vill? Det är som om man skulle skänka bort en Ferrari men säga att den går bara att köra maximalt med en halvtimme om dagen. 


(Tilläggas bör att vissa operatörer erbjuder ganska schyssta datapaket medan andra är snålare). 




Lite om vad vi kan förvänta oss med 5G:
http://m3.idg.se/2.1022/1.651240/5g-ericsson



Fem snabba frågor om 5G:

http://m3.idg.se/2.1022/1.650832/5g?queryText=5G





 

Av theotherside - 24 februari 2016 09:17

Det här är en film som befunnit sig utanför radarn för min del men efter att ha kollat trailern så tror jag att det kommer att bli att ta en sig en titt på The other side of The door. Inte direkt för att den verkar bjuda på något nyskapande, och trailern visar på tok för mycket och jag hoppas att det finns någon överraskning kvar, men framför allt för att det inte finns så många intressanta skräckisar i år att se fram emot.

Av theotherside - 24 februari 2016 07:43

         

Årets bokrea brakar igång med buller och bång och chsmpagnekorkarna flyger som nyårsraketer mot taken... eller ja kanske inte riktigt. Bokrea har blivit en rätt så tam föreställning kanske på grund av att det är mer eller mindre bokrea året runt. Och i år saknas väl någon storsäljande titel likt Harry Potter eller Fifty shades om Grey? Förvisso finns Grey ute på rea men det har vad jag vet inte varit någon stor hype omkring den som det varit med de tidigare böckerna. 


Nåja bokrean för mig hittills blev att spana in utbudet på Coop och det stora överraskningsmomentet för min del var att man blev bjuden på kaffe och en frukostmacka medan man gick omkring och tittade på det uppställda reautbudet, som ärligt talat inte överraskade särskilt men som i alla fall hade några intressanta titlar att erbjuda till ett bra reducerat pris. 




Av theotherside - 23 februari 2016 08:24

Älskar sådant här även om sådana här program kan vara lite väl sensationslystna och gärna lägger energi på spektakulär underhållning men såvitt jag kunde se i klippet finns seriösa människor också med som berättar om vad denna rymdmusik kan ha varit för något.  





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards