Alla inlägg den 11 februari 2016

Av theotherside - 11 februari 2016 10:00

 

Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig inför Nina forever med tanke på att det handlar om en romantisk thriller/skräck men det som faktiskt kittlar är att den också benämns som erotisk och det är sannerligen inte varje dag den beskrivningen av en film finns finns numera.  På 90-talet fanns en uppsjö med så kallade erotiska thrillers med flaggskepp som Basic Instinct, Älska till döds med flera men i takt med att tiderna blev alltmer pryd så försvann sådana filmer (på gott och ont).


Okej det blev ett sidospår.  Ingen aning om Nina Forever innebär något återtåg för fler filmer med erotik i genredefinitionen men det får tiden utvisa. Jag gillar i alla fall det jag sett hittills från filmen och a

Kommer att ge filmen en chans. 


"Sexy,  funny,  morbid and beatuiful. " omdömen om Nina Forever. Vad mer kan man önska av en film?;)



Av theotherside - 11 februari 2016 07:28

En lite vettigare ny trailer till en ovettigt film men den ser ut att vara underhållande och bjuda på fullt ös från start till mållinjen. Stilmässigt tycker jag att denna påminner en aning om Crank-filmerna. Huruvida man kommer att njuta av stilgreppet med first person-perspektiv eller inte återstår se men redan i trailern känner ni det mycket som att man tittar på ett spel mer än en film, och ibland reagerar man instinktivt och rycker till med fingrarna mot tangentbordet för att försöka styra huvudpersonen tills dess man kommer på att det är en film och inte ett del man tittar på. Det känns också lite berg och dalbaneaktigt.

Men vi får väl se. Känns som att det här stilgreppet lånat från spel kommer att bli vanligare i framtiden på film. 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards