Alla inlägg under januari 2014

Av theotherside - 31 januari 2014 23:41

Vad ska man tro? Trailern var över förväntan i alla fall, för jag trodde det här skulle bli fjantigt och banalt. Det här kanske blir en serie som man får försöka spana in i år för det ser ganska lovande ut. Innan serien börjar måste man väl ta sig en titt på originalet igen, för det är år och dar sedan jag såg filmen From Dusk Till Dawn...







Av theotherside - 31 januari 2014 23:27

Illustrerad vetenskap har fräckheten att förstöra illusioner... Det som utspelas i Pacific Rim är helt omöjligt i alla fall vad gäller de gigantiska djuren som kommer från havet. De skulle förmodligen dö på grund av sin egna tyngd. Elefanter till och med, som är det största landlevande djuret på jorden, har stora problem med sin vikt och behöver konstant äta för att hålla igång samt riskerar benbrott så fort de trampar snett trots sina kraftiga ben. Så monster av det slag som i filmen kommer aldrig att existera på jorden.


 


Dessutom så har man fräckheten att förstora min illusion om att cyberpoliser skulle vara hundra gånger effektivare än de poliser som vi har i dagsläget. Visserligen skulle roboten kanske vara bulletproof, men en hand eller andra utbytta kroppsdelar till maskiner fungerar betydligt sämre än de vi fötts med. Det är inte alltid roligt att höra "sanningar", ibland är det bättre med fantasier!



 

Av theotherside - 29 januari 2014 23:45

Årets i särklass hittills mest sexiga och erotiska filmomslag har inte en riktigt lika het och exalterande trailer, men jag får ändå erkänna att det som utspelar sig i slutet av trailern får mig att bli lite nyfiken på California Scheming. Det här är i alla fall något annorlunda jämfört med vad jag brukar titta på så förhoppningsvis lyckas den överraska på ett positivt sätt, men hoppas få se lite mer från denna innan man slutgiltigt bestämmer sig för om man ska ge filmen en chans eller inte.








 

Fint filmomslag, om inte annat...

Av theotherside - 29 januari 2014 23:00

Faktiskt lite smårolig parodi på den mest omtalade reklamfilmen at this moment, som förutom att vara just omtalad inte ens var speciellt bra! Kanske Volvo ska samarbeta med Markoolio inför sin nästa reklamfilm?;P







Av theotherside - 29 januari 2014 22:24

Jag kan inte säga att jag tycker att LRF gör i sak fel. Jag tycker det är mer fel att göra som skolan och tvinga alla elever att käka vegetarisk mat. Det framgick inte minst i SVT:s reportage att en majoritet av eleverna tyckte det var dåligt att det inte erbjöds två alternativ, så att det var upp till var och en att bestämma vad man ville äta. Så vore det bästa, men nu är det här landet Sverige där pekpinnar råder och därmed har man säkerligen infört "köttfri dag" för att de som aldrig skulle äta något annat än kött ska tvingas att äta, eller gå hungriga hela dagen, vegetariskt. Men varför inte gå all in- när det då är "köttets dag" så ska det banne mig inte heller finnas något annat alternativ!!! Såvitt jag vet, finns det alltid till den ordinarie maten ett veganalternativ. Men när det ska vara hundra procent vegetariskt, då finns det inga andra alternativ än att gå hungrig hela dagen eller springa iväg till närmaste snabbmatsställe ( och hur bättre är det på en skala ett till hundra?). Nu fick ju de elever som genom LRF:s initativ käka och bli mätt och belåten så kunde ju de som inte ville äta kött äta sin veganmat i stället. Man måste för fan få välja själv vad man vill och inte vill äta utan att bli påtvingad något!



http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/761181-kuppen-de-delar-ut-hamburgare-till-elever-pa-kottfri-dag







 

Av theotherside - 29 januari 2014 22:10

Jösses, jag vet inte om det här är ett aprilskämt i förtid men det verkar som att det trots allt stämmer och att det nu finns en tandkräm med chokladsmak! Och inte bara det, det finns några andra smaker också men chokladsmakande tandkräm torde röna den största uppmärksamheten. Att företaget dessutom utlovar att den här tandkrämen fungerar lika bra som tandkräm med vanliga smaker låter ju inte dumt alls...





http://nyheter24.se/nyheter/udda/761285-nu-ar-den-antligen-har-tandkramen-som-smakar-choklad







 

Av theotherside - 28 januari 2014 22:45

Hmmm jag har mina misstankar om att den här filmen förmodligen inte kommer att sticka ut nämnvärt i skräckfacket, och redan i trailern på den korta speltid den hade kunde man pricka av några klyschor direkt ( snygga modellskådisar, duschscen), men vafan har man en tråkig söndagskväll efter en vild lördag så slinker även sådant här ned och man kan i alla fall hoppas på att de har med något som får en att bry sig litet...





Av theotherside - 26 januari 2014 23:45

En film som helt och hållet förlitar sig på att de som gillade actionfilm på 80-talet ska vallfärda och se den här filmen på grund av att Arnold Schwarzenegger och Sylvester Stallone dels har huvudrollen och dels spelar i en och samma film (igen förvisso) men det hade man aldrig kunnat tro en gång i tiden då det var en slags fight mellan deras filmer och vem av dem som skulle betitlas som "actionkung". Men nu är gamla synder förlåtna och i Dollarreligionens namn samspelar man numera för att åtminstone kunna dra lite extra publik genom att ha med två åldrande actionrävar i en och samma film. Lite extra krydda får anrättningen då Escape Plan dessutom är regisserad av svenske Mikael Håfström men det tycker inte jag märktes på något speciellt sätt alls förutom kanske det faktum att man orkade ta med några muslimer som dessutom får vara med i ett hörn och be i det superövervakade fängelset. Om en amerikansk regissör hade gjort den här filmen istället hade förmodligen sådant inte fått vara med.

Jag tycker inte att det här var speciellt överraskande eller nyskapande, och det mesta har man sett både en, två, tjugofem, trettiofem gånger tidigare. Helt okej film som inte kräver alltför mycket av ens hjärna för att hänga med, och blir således ett utmärkt val om kvart i tre-ragget gick åt helvete och man slokar hemåt och funderar på att se på något som inte kräver så mycket av en. 




                                       LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 

 


En återkommande person som jag alltid verkar misslyckas med att upptäcka är artisten 50 Cent, kanske för att jag inte alls lyssnar på hans musik och inte bryr mig om honom direkt. Blev faktiskt förvånad när jag såg på imdb att han fanns med i Escape Plan! Vinnie Jones är alltid lika "trevlig" som bad ass-sadistisk skurk, men han hade gärna fått gå bärsäkragång lite mer när han ska möta Stallone mot slutet. En som jag däremot tyckte kunde ha varit mer jävlig vad fängelsets chef, som har enstaka scener där han är riktigt slibbigt jävlig, men jag tycker att man var alldeles för snål på en här punkten- det kunde ha varit en så mycket bättre skitstövel! En rymma-från-fängelse-film måste ha med ett sådant här sadistiskt supersvin så man verkligen hejar på hjältarna. 


Sedan funderar jag över två saker:


* Hur stora måltavlor behöver de totalt inkompetenta vakterna för att lyckas träffa? Större måltavlor än Stallone och Schwarzenegger finns väl knappt, ändå lyckas de missa hela tiden? Det här är inte ett trovärdigt förfarande i dagens actionfilmer. På den här jävla punkten måste något hända för såhär har det ju varit ända sedan det jävla 80-talet!


* "Du slår som en vegeterian". Hah! Det här årets första klockrena punshline från mr Governör.


* Inte en enda brud på superfängelset! Hur länge ska detta fortsätta? Kvinnor kan också göra hemska saker, men dock tänker jag ju att det är en svensk som regisserat och han kommer från det enda landet i världen som alltid, alltid betraktar kvinnor som offer och aldrig som förövare. 



               


Nej jag hoppas verkligen på bättre actionfilmer under 2014, och det vore ju förträffligt om herrarna Stallone och Schwarzenegger åtminstone är med i en ända riktigt bra actionrulle innan det är dags för dem att sluta. 















 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards