Alla inlägg under juni 2016

Av theotherside - 29 juni 2016 23:45

Det här ser ju faktiskt ganska intressant ut! Okej inga stora nyheter direkt och om man sett x antal zombiefilmer genom åren så, ja ingenting nytt under solen direkt. Men tonen och allting påminner en hel del om Scouts guide to Zombie apocalypse så kanske förhoppningsvis blir den här något liknande med en hel del humor. 








Av theotherside - 29 juni 2016 22:49

Det var som f-n! Jag trodde att Gunther hade gjort det enda rätta och lagt av med sitt försök till att göra musik och man trodde att man aldrig mer skulle höra något mer från den här så kallade artisten, men man ska ju som så många gånger tidigare konstaterat inte ropa alltför högt alltför tidigt. Nu är tydligen Gunther tillbaka, med låten No Pantalones, och det enda som möjligen gör att den här får något som helst liv i rampljuset beror väl på videon där kvinnor och män skakar rumpa och av någon anledning inte har varken byxor eller trosor/kalsonger på sig... Vad det nu ska vara bra för förutom att skapa lite rabalder under en kortvarig stund (förhoppningsvis). 






 

WTF lets do like Donald Duck;D

Av theotherside - 27 juni 2016 21:22

Ja, det ser i alla fall ut att vara en någorlunda ny tolkning på en tämligen urvattnad genre som översköljt oss i flera år nu. Och vad är det egentligen med den nya grejen att kalla zombies för allting annat än just zombies?! Nåväl trailern får mig att bli ganska nyfiken på den här filmen och boken hade jag fram tills nu helt och hållet inte alls hört talas om. Det kanske blir att man läser boken innan man ger filmen en chans. 





https://www.moviezine.se/nyheter/trailer-zombies-och-postapokalyps-i-the-girl-with-all-the-gifts



Av theotherside - 26 juni 2016 18:59

Jag vet inte om man vågar hoppas på att boken Die Hard - an oral history kommer ut i svensk översättning men jag hoppas att den gör det och när/om så sker ska jag definitivt läsa den! Tänk om är ju egentligen aldrig gångbart, man ska inte ägna sig åt att tänka huruvida saker och ting hade varit på ett annat sätt om det eller det hade inträffat istället, men man får ju vara glad över att det blev Bruce Willis och inte Frank Sinatra i huvudrollen och att man ändrade handlingen en smula jämfört med boken. 

 

Klassikern Die hard kan man ju se om hur många gånger som helst till skillnad av nutida skräpiga, tråkiga, ointressanta actionfilmer. Av någon anledning har det ändå blivit något av en tradition att se filmen vid jultid, kanske inte så konstigt med tanke på att filmen också utspelas under jul. 

 

 

http://www.svt.se/kultur/frank-sinatra-skulle-gora-huvudrollen-i-die-hard







 

Av theotherside - 26 juni 2016 15:55

       


Av theotherside - 25 juni 2016 21:00

Åh ännu en film som utspelas i västern;) Det börjar eller är till och med en trend nu som håller i sig stadigt nu och det är alldeles utomordentligt trevligt att denna för några år sedan bortglömda genre återigen verkar komma starkt på frammarsch. The Duel är dock kanske inte något som omedelbart fångar mitt intresse, dels för att historien verkar vara av gammalt, klassiskt snitt: en duell mellan två män. Det har vi aldrig sett tidigare... eller hur? 

Nåja jag får i alla fall erkänna att till och med Liam Hemsworth verkar göra godkänt ifrån sig i den här filmen och sedan har vi ju en skådespelare som oavsett sammanhang alltid gör något minnesvärt av vilken roll han än må ha, Woody Harrelson.

Det var nästan enbart Harrelsons karaktär som gjorde mig nyfiken på att ta mig en titt på The Duel, och jag tror att han kommer att som vanligt vara den enda man kommer ihåg efter att man har sett filmen. Men man kan ju alltid hoppas på att bli överraskad förstås. 







 

 

Av theotherside - 25 juni 2016 14:21

The Bikini Season is Coming;)


 


 


Det är härligt att konstatera att det än så länge inte har fallit en enda regndroppe här under den pågående midsommarhelgen! Temperaturen har legat relativt stadigt över tjugo plusgrader ( och man minns fortfarande relativt tydligt minus tjugotvå grader under vintern) och njuter som aldrig förr av lite värme, sol och en känsla av att det faktiskt är sommar nu. 


Hoppas att ni alla har en härlig midsommarhelg och att ni har det mysigt och trevligt. Var rädda om varandra, umgås med nära och kära och njut! 



Av theotherside - 25 juni 2016 13:57

Men vid alla glödheta järnspett- hur kan Skönheten och odjuret fira 25-årsjubileum? Hur kan det vara möjligt att tiden går så hiskeligt snabbt? Jag kommer fortfarande ihåg hur man såg denna film för första gången när man gick på fritids, och trots att det inte riktigt var legitimt att som pojke tycka om sådana här filmer ( Aladdin var mer acceptabel då den roliga anden var fullt godkänd att tycka om, samt den så sexiga prinsessan Jasmin). Men, jag kan väl stå fast vid att jag ändå tycker om Skönheten och Odjuret bättre ty den hade med sådant som jag gillar fortfarande- lite skräckelement ( skogen, vargarna, odjuret) och en gotisk tematik över slottet och inredningen som jag uppskattade förr men som kanske inte ter sig direkt lika bra vid en omtitt. Och sedan den stora diskussionen efteråt på senare år- huruvida Bella lider av Stockholmssyndromet eller inte;P Att bli helt betuttad i sin kidnappare är väl kanske ingenting som fungerar att visa idag! 


Men en bra berättelse är en bra berättelse och den här är tidslös och filmen är fullproppad med roliga, minnesvärda karaktärer fortfarande ( och vem ville inte vara manliga Gaston en gång i tiden?). Det är för mig nästintill svårt att ta in att den tecknade filmen firar 25-årsjubileum nu... Tänk, vad tiden går men inte jag med den riktigt;)


Och det är bara att hoppas att liveactionfilmen blir någorlunda sevärt. I alla fall trailern såg väl hyggligt lovande ut, som bäst, men vi får väl se lite senare när man får se en riktig trailer och vad vi har att förvänta oss. 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards