Alla inlägg under september 2013

Av theotherside - 30 september 2013 23:45

Det är ta mig tusan jäkligt fascinerande att titta på de här Star Wars-origamin, för jag kan mest bara tänka på hur mycket arbete och pillande som ligger bakom innan figurerna är färdiga. Men resultatet blir verkligen häftigt... Lite sugen på att prova på det själv blir man ju, men samtidigt har jag inte fingerfärdigheten och framför allt inte tålamodet för att ge mig i kast med att testa. Men titta och beundra kan man ju alltid göra, och det kan ni också göra på de här sidorna:

http://www.starwarigami.co.uk/



http://www.etsy.com/shop/catamation





     

Av theotherside - 30 september 2013 23:45

Det är inte speciellt ofta jag har med mode här, men ibland händer det, och den här gången är det framför allt på grund av att jag är lite förvånad över att Expressen har med stringtrosor som hett tips att köpa och ha på sig under hösten/vintern. Är string verkligen så hett anno 2013? Fryser man inte mer om man väljer sådana trosor(!), för hotpants och liknande täcker åtminstone lite mer... 





     


Men om man fick önska, och det får man ju göra ibland faktiskt, så hade jag inte sägt nej tack om man fick se de här underkläderna på någon under hösten och vintern! 


http://www.expressen.se/mode/stringtrosa-bralett--bh---hostens-under/



Av theotherside - 30 september 2013 17:30

Jag tycker det är märkligt att när man nu ska hålla på och utse "världens bästa-vad-det-nu-handlar-om-i-just-den-här-undersökningen" så handlar det ändå om en undersökning gjord bland ett urval, i det här fallet brittiska läsare som har röstat fram Star Wars till världens bästa filmmusik. Det innebär ju inte att det är Star Wars som skulle vinna om man verkligen gjorde allvar av att ta reda på vilken filmmusik som hela världen tycker är bäst? Det borde inte vara helt omöjligt att göra undersökningar som verkligen är världsomspännade nu för tiden. En hemsida typ som hela världen kan gå in på och rösta vem som är världens vackraste kvinna/man, frukt, maträtt, musik, film etc etc och så får tidningar runtomkring i världen uppmana sina läsare på hemsidor och dylikt att gå in och rösta, och så får vi ett resultat som verkligen kan betitlas med "världens bästa...". Det borde inte vara helt omöjligt att genomföra, kan man tycka.


Om man nu går på just den här undersökningen, så tycker jag inte att Star Wars är bäst. Helt klart topp tio, men inte högst upp. Det är ju också beklämmande att musiken från Dark Knight Rises hamnar så högt upp som på plats 7 och då hamnar före till exempel Apocalypse now ( som jag tycker hade kunnat få en lite bättre placering). 

 

Vad tycker ni om den här listan och håller ni med om att Star Wars är världens bästa filmmusik? 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article17568926.ab





 

Av theotherside - 30 september 2013 16:00

Jag lägger sällan upp någon trailer eller recension av svenska filmer, och det finns en anledning till det och det är att jag knappt ser eller bryr mig om svensk filmproduktion, men en sak stör mig i teasern till den kommande filmen om Sune och hans familj som återigen ger sig ut på en lustig familjetripp- Sunes mamma, som kör som en galning i klippet och samtidigt skriker och har sig. Varför, åh varför, är det så vanligt förekommande i komedier att kvinnor skriker och gapar? Är det humor eller har jag missat något? Man behöver inte skrika och prata högt hela tiden för att vara "rolig", tyvärr är det något svenska, kvinnliga komiker helt och hållet inte har förstått.

Det mest spännande med Sune på bilsemester blir att få reda på om Sunes mamma fixar bilen när motorn tydligen har blivit överhettad efter mammans vansinneskörning ( som förmodligen är menad att se roligt ut) eller om det är pappa Rudolf som då får ta över och fixa det. 



Av theotherside - 30 september 2013 04:00

Danmark tar till ett välanvänt grepp för att danska ungdomar ska bli bättre på att sopsortera bättre- nämligen utvikningsflickor! Vad fungerar bättre än lite lättklätt för att den förfallna ungdomen ska inse att det är en hit att sopsortera och att det är en bra sak att göra för miljön också? Nej självfallet är det ju idiotiskt. Och man kan ställa sig frågan varför det verkar som att det just är halvnakna kvinnor i kalendern, vill man inte locka tjejer att sopsortera eller är det helt enkelt som så att tjejerna är bättre på det än vad killarna är? Om det finns någon sådan undersökning som den danska kommunen stödjer sig på i sitt beslut med kalendern tycker jag man ska nämna det i artikeln, för i så fall är det ju en tröttsam syn man har på pojkarna och bara tror att de bryr sig om saker om det har med sex eller nakenhet att göra. 

Hur som helst, att få ungdomen att sopsortera bättre kan man nog göra på tusen sätt, och i vart fall 999 av de andra sätten är bättre än det som de nu verkar ha valt. 



http://www.expressen.se/kvp/utvikningsflickor-ska-locka-till-kallsortering/







 

Av theotherside - 30 september 2013 03:15

Den här, som kanske inte egentligen i första hand handlar om prilla eller snus, är så tokrolig och samtidigt kan man inte sluta läsa den när man har börjat så därför får den hamna här också till andras, förhoppningsvis, glädje...








 

   

Av theotherside - 30 september 2013 01:30

Jag har väl direkt aldrig varit speciellt intresserad av konst i överlag men samtidigt blir jag fascinerad över dels vad som kan kallas för konst men också hur en del kan göra de mest otroliga saker med enkla medel! Händer använder vi ju dagligen till att göra i stort sett allt under en vanlig grå vardag, men konstnären Guido Daniele har använt händer som en målarduk och gjort några fantastiska konstverk. 



http://www.guidodaniele.com/






       

Av theotherside - 29 september 2013 23:45

När man hör om eller läser om öl blir det lätt så att man blir sugen på att sprätta en burk eller flaska med den ljuvliga drycken, men däremot de här åtta ölen som nyheter24 skriver om kanske kan dämpa suget en aning. Särskilt ölet med det klatschiga namnet Rocky monuntain oyster stout, men trots att ostron finns med i namnet så är det inte det som biran bryggs på utan... tjurtestiklar. Inte så mumsigt att hälla i sig den ölen, om man nu vet om den lilla säregna ingrediensen! 

Och vad ska man säga om öl med smak av sjögräs, eller St Patricks day som är bryggt på alger? Jag tror jag i fortsättningen håller mig till en kall Norrlands guld nästa gång man blir sugen på öl. 






http://nyheter24.se/nyheter/udda/752861-atta-ol-du-inte-vill-smaka-eller








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards