Alla inlägg under augusti 2014

Av theotherside - 22 augusti 2014 07:00

Det är inte speciellt ofta ( för att säga aldrig) som jag skriver om makeup men ibland blir man faktiskt fascinerad och häpnar över vad det går att göra med makeup och när det är något som sticker ut alldeles extra så är det svårt att inte bli lite nyfiken. Laura Jenkinson har i alla fall gjort dessa läppar och gjort dem som Disneyfigurer och annat, och jag tycker i alla fall att en del av dem blev riktigt snygga faktiskt... 



 

Men Shrek som makeup kanske inte riktigt är min grej däremot.... Men ganska snyggt är det i alla fall?


         



http://www.laurajenkinsonmua.blogspot.co.uk/





Av theotherside - 22 augusti 2014 02:45

Det är verkligen fråga om en teaser här, en aptitretare, och jag känner i alla fall att det nästan är tillräckligt, mer än texten och den korta sekvensen mot slutet behövs egentligen inte så man får se om man tar sig en titt på den längre trailern som obehörligen kommer att komma lagom innan premiären. Jag blev väl aldrig helt såld på första filmen, men den här uppföljaren har ju i alla fall en jävligt läcker undertitel- Angel of Death. Blir att spana in den här när den möjligheten finns...






Av theotherside - 22 augusti 2014 02:00

Okej nu får man en bättre uppfattning om filmen, även om jag hade klarat mig utan den här lite för informativa trailern, men det här ser ut att fortsätta i The Conjurings spår och när man har sett några av James Wans tidigare filmer så vet man vad man får för slantarna, och det är sådant man redan får se i trailern. Men visst ska det bli lite intressant att få reda på mer om AnnaBelle i oktober.





Av theotherside - 22 augusti 2014 00:34

Jag förväntar mig verkligen inget mästerverk, långt ifrån, men det är alltid trevligt med en film där djävulen huserar och den här ser ändå ut att kunna vara ganska sevärd. Men säg till om ni ser något nytt i trailern, för jag såg definitivt ingenting som såg nytt och överraskande ut dessvärre...







Av theotherside - 20 augusti 2014 03:18

Jag tror att den här filmen baseras på en av novellerna från Stephen Kings bok Nattsvart, Stjärnlöst som jag läste för ett tag sedan och jag kommer ihåg att jag tänkte att just den här novellen kommer förmodligen att filmatiseras och i det fick jag med andra ord rätt i. Det finns å andra sidan ingenting egentligen förutom just det som tidigare nämts som gör mig speciellt intresserad av den här filmen, men å andra sidan kanske det i alla fall kan bli hyggligt sevärt åtminstone? Om inte annat är det en intressant historia om en kvinna som inte har en aning om att hon är gift med en seriemördare, men som sakteliga börjar misstänka till sist att så är fallet... 










Av theotherside - 6 augusti 2014 04:00

Det var inte så länge sedan den första trailern till Septic Man dök upp och direkt fångade mitt intresse, och nu har också den redband-stämplade trailern kommit ut på nätet-inte för att det direkt tillfogade något intressant, jag vet ändå att jag kommer att se den här filmen så fort chansen finns, men det är i alla fall trevligt när redband-trailers avslöjar lite mer av vad man kommer att få se i den här typen av filmer!!!!










Av theotherside - 6 augusti 2014 03:00

Mmm jag gillar de bibliska anspelningarna i inledningen av trailern och jag gillar att filmen handlar om vad som kommer att inträffa på jorden på den yttersta dagen. Så långt är jag salig, men det är när det andra börjar visas upp i trailern som jag börjar att bli alltmer skeptisk och missnöjd och hela tiden ligger känslan av att man redan  har sett det här som en blöt tröja över kroppen efter att man sprungit fem mil i samma tröja medan regnet öst ned under tiden. Jag är lite skeptisk till den här filmen samtidigt som jag inte direkt känner något behov av att springa benen av mig för att se det här men en titt någon gång blir det förmodligen på The Remaining! Man kan ju alltid hoppas på att en film är lite bättre än vad man tror från början... 









Av theotherside - 3 augusti 2014 23:45

Innan Liam Neesons flygplanssäkerhetsvakt ens kommit ombord på planet gör man allra bäst i att lämna ens egen hjärna i någon av säkerhetskontrollerna för här är det inte bara titeln som kör på i non stopp, utan man lämnar en del av logiken och bara tuffar på i blind fart och det allra mesta har man redan sett och det har gjorts bättre förr, men Non-Stop funkade i alla fall dugligt även om jag tycker att den blev lite småtjatig efter ett litet tag. Det blir aldrig direkt andlöst spännande däruppe i luften men har man ingenting annat att titta på en lördagskväll i början av augusti så fungerar den väl skapligt. 


Det är i sammanhanget svårt att förstå hur en karaktärsskådis som Neeson nu blivit en actiongubbe som far fram som en ångvält och knäcker näsor till höger och vänster utan att blinka, och dessutom verkar Neeson ha blivit än mer populär sedan han lade om sin karriärbana och började medverka i sådana här snabbproducerade actionrökare. Gott så, jag har verkligen ingenting emot att Nesson får vara en regelrätt tuffing som räddar sin fru, dotter eller vilka det än må vara. Men... Man kan tycka att det redan finns en hel drös med andra skådespelare som lika gärna hade kunnat göra sådant här. Och, är det såhär Neeson vill fortsätta och aldrig återgå till något lite mer seriöst igen? 




   


Jag kommer dessutom aldrig undan tanken på att den här filmen hade kunnat bli något mer än vad den är, om regissören hade varit en annan. En grej som inledningsvis skymtar till i alla fall är att allt som händer möjligen bara utspelar sig i Leesons karaktärs huvud. Ett spår som hade varit intressant att följa tills det kommer fram hårda bevis för att det som påstås ske faktiskt händer på riktigt också. Men det blir aldrig chans till att leka med tanken ens för filmen ångar på i stadig takt och svaren serveras punktligt för publiken vid väl valda tillfällen.


Non-Stop funkade i alla fall hyggligt bra som en stunds flykt, bara man håller hjärnan avstängd och slår på den direkt efter att eftertexterna börjar rulla. Men en sak kan man vara säker på och det är att det snart finns en poster med Liam Neeson och han har en blick fylld av hämnd igen. Det har verkligen gått och blivit ett vinnande koncept, tydligen.




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards