Alla inlägg under mars 2015

Av theotherside - 31 mars 2015 09:00

Jag förstår inte hur man kan fortsätta att trampa vatten även i filmen efter Invasionen... Hur tusan är det möjligt egentligen? Noll spänning även i den här delen, allt är bekant och det finns ingenting alls som upprätthåller mitt intresse.


Vad har vi här? En kille som anklagar läkaren för mord på dennes mamma, på grund av att man hittar en spruta med morfin intill mammans säng. Okej, men det dröjer inte särskilt länge innan man konstaterar att sprutan har hamnat där på grund av slarv begånget av en på sjukhuset. Därmed fortsätter handlingen med att den misstänkte läkaren dödas, och filmen ska därmed ta en ny vändning men känns aldrig direkt ny på något sätt.


Inte ens har man mäktat med att komma på någon Gunvald-scen här. I och för sig gormar Gunvald lite här och var över att han har ont i huvudet och tar flera glas med treo. Sedan får man förklaringen till detta, men det är inte speciellt intressant eller roligt ens.



   


Nej den enda anledningen till att man överhuvudtaget mäktade med att se Sjukhusmorden kom i slutet, till och med under den tid eftertexterna rullade- Gunvald och Beck sitter på en parkbänk i ett somrigt Stockholm, sippar på varsitt kaffe och tittar ömsom ut på omgivningen eller på varandra. Beck har nyligen struntat i att gå på en "dejt", vi lär väl se hur det där utvecklas framöver, och Gunvald förstår att Beck inte är glad. Lite sött på något sätt faktiskt.


Usch lägg ned Beck nu, snälla? Medan det fortfarande finns ett uns av värdighet kvar.





 

Av theotherside - 25 mars 2015 17:55

Okej hade förväntat mig en annan slags film, men jag har inte gjort mina efterforskningar så noggrannt direkt utan har mest suttit och hållit tillbaka degglandet sedan jag först hörde att Arnold Schwarzenegger skulle vara med i en film med zombies. Wahaam krasch bom-bom och bang var bilder som flashade omkring i skallen på mig, fram tills nu, när man äntligen har fått se en trailer och kan ställa in sig lite bättre på vad man har att förvänta sig. Ett drama, nämligen. Med inslag av zombies.

Det kommer att handla om Arnold som tar hand om sin dotter som är påväg att förvandlas till en zombie. Hmm... som sagt, inte vad jag hade förväntat mig! Och inte direkt en typ av roll som jag direkt vill se Arnold i, men det här kan ju kanske bli bra och sevärt ändå!!!! För säkerhets skull sänker jag dock mina förväntningar inför Maggie dock....








Av theotherside - 25 mars 2015 17:46

Nej var första spontana tanken jag hade vid första anblicken på nye Lex Luthor som Jesse Eisenberg ska gestalta i kommande Superman vs Batman. Känns som fel på något sätt, samtidigt som denne Luthor faktiskt påminner en hel del om han som fanns med i Smallville. Det kanske blir bra det här. I och för sig är det inte så viktigt hur Lex är för min del, det som är viktigast är ändå hur Batman kommer att bli i den här versionen.


Informationen om Luthor som karaktär i denna installation låter som en skiva som upprepar sig om och om igen. Det här har vi hört förrut, eller hur?




 



https://www.moviezine.se/nyheter/forsta-bilden-pa-jesse-eisenberg-som-lex-luthor



Av theotherside - 24 mars 2015 20:27

Det har surras ett tag om att den gamla tv-serien Arkiv X skall vara påväg tillbaka, och nu verkar det vara bekräftat att X-files kommer tillbaka igen. Som serie, alltså. Ingen tredje film ( tack och lov för det i alla fall) och dessutom kommer Gillian Anderson och David Duchovny reprisera sina paradroller. Så långt, allt bra eller i alla fall ganska bra.


Men... Varför inte ge upp någon gång? Visst är det roligt att Arkiv X återkommer med sex nya avsnitt och seriens skapare har rätt i att det kan vara ett bra läge för en sådan här serie att återvända till tv-rutan med tanke på vilken värld vi lever i. Men jag kan ändå inte undgå att känna att just denna har gjort sitt, och att det borde ha funnits någon värdig arvtagare vid det här laget till X-files. Jag kan ändå inte låta bli att vara lite nyfiken och jag hoppas, verkligen hoppas, att de här nya avsnitten blir riktigt bra! Men det är som vanligt, att hoppas på alldeles för mycket.



https://www.moviezine.se/nyheter/nu-ar-det-klart-arkiv-x-atervander








 

Av theotherside - 24 mars 2015 17:00

Fantastiskt:)









Av theotherside - 24 mars 2015 15:47

Är varken för eller emot den femte installationen i en filmserie som är i alla fall ganska sevärd, men som jag inte direkt bryr mig särskilt mycket om. Men visst teasern utlovar i alla fall action och spänning, så det verkar lovande.










Av theotherside - 24 mars 2015 15:33

Den första av de nya Beck-filmerna som jag haft möjlighet att se, och inte blev man direkt imponerad. Det kändes snarare som att precis ingenting hade förändrats sedan man senast såg Beck. Några nya karaktärer, två kvinnliga dessutom(!), lika oväntat som att det förväntas påskägg till påsken i år också. Jag hade när jag hörde talas om att nya filmer var påväg att man skulle satsa på lite mer mörker, lite mer utveckling av framför allt Beck men också Gundvald som karaktärer och att de är påväg att bli gamla rävar i sammanhanget. Men icke. I alla fall Invasionen hade ingenting av det. Beck fick order att utöver kollegor på arbetet skriva ned tre namn på en papperslapp över vilka som stod honom nära. Vilka namn som finns med på listan överraskar nog inte särskilt många!


Nej filmen igenom kändes som att man bara stampade vatten. En misstänkt där och några minuter senare visade det sig att den som var misstänkt var skurken. Sherlock Holmes-hatten hade man för länge sedan kastat i sopkorgen, det här är mer deckare på Kalle Blomkvist-nivå. Ingen spänning alls någonstans. Det är knappt man kommer ihåg vad eländet handlade om ens en gång.



 


Gunvald får ha sin lilla scen vid ett tillfälle, så man går inte miste om det i de nya filmerna verkar det som. Allt är som det skall vara och vad publiken förväntar sig, man blir inte bjuden på tillstymmelse till överraskning ens en gång. Det är bara det att man nu har sett samma sak i film efter film efter film, och i alla fall jag är spytrött på att se samma saker serveras om och om igen.


Men uppenbarligen finns en hängiven och trogen Beck-publik, så filmerna lär fortsätta att komma i flera år framöver... Kanske har man siktet inställt på att hamna i Guiness rekordbok till slut över längsta still going strong filmserie?! Att göra en Beck-film måste snart ingå som slutprov på landets filmskolor- du behöver inte lägga ned så mycket tid, tänka ut en Åsa Nisse- deckarintrig och sedan köra på i invanda spår utan att krydda med någon som helst överraskning och voilá så är en ny Beck-film redo att lanseras...


Av theotherside - 18 mars 2015 14:15

Jäkla intressant och roligt upplägg- jorden attackeras av Pacman och Doney Kong! Trailern ser dessutom riktigt rolig ut och lovar att erbjuda en underhållande stund. Det enda problemet är att Adam Sandler har huvudrollen.... För att jag ska se en Sandler-film, ska jag få betalt för det. Minst! För man vet vilken nivå filmens humor kommer att ligga på. Jag begriper inte vilka det är som springer iväg och ser varenda film med Adam Sandler som han medverkar i, för det är ju precis samma sak varenda gång. 

Nåja, kommer kanske ändå att ge Pixles en chans. Den ser ju faktiskt ganska rolig ut i alla fall... 








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards