Alla inlägg under december 2013

Av theotherside - 31 december 2013 23:45

Naket eller i vilket fall lättklätt och sexigt verkar vara den här filmens ledord och det har man ju ingenting emot, men det finns andra saker som talar för att Sorority Party Massacre är en film jag kommer att kolla på nästa år. För det första, ett av omslagen till filmen som visas när man googlar den påminner väldigt starkt om omslaget till I Spit on your grave. Huruvida detta är av godo eller ondo kan jag icke förtälja men det gjorde att mitt intresse ökade för filmen i alla fall. Och så trailern, som egentligen inte skapar något större sug efter filmen men som ändå verkar vara något av en sleezy nostalgisk tillbakagång till slasherfilmer a la 1980-talet. Är inte helt säker på om vi behöver det 2014 men skönt med en film som inte tar sig själv på så stort allvar. Sedan finns två godsaker till- Kevin "Hercules" Sorbo och tja, porrtjuren Ron Jeremy finns också med på ett hörn;) Och Leslie Easterbrook, ni vet den kvinnliga snuten från Polisskolan;D;= Ja, det finns som sagt all anledning att se fram emot Sorority Party Massacre...

 

 

 

 

http://www.craveonline.com/film/previews/623687-sorority-party-massacre-exclusive-trailer?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sorority-party-massacre-exclusive-trailer

 

 

 

 

 





 

 

 

 

Av theotherside - 31 december 2013 23:30

Att spå framtiden i kaffesump, med hjälp av benknotor eller med kortlek är sååå 2013... Man kan ju med hjälp av att röra kvinnobröst se in i framtiden i stället! Det kan helt enkelt inte vara seriöst, men samtidigt enligt artikeln och spåmannen själv, så har han fått positiv feedback;P Men tydligen fungerar det inte att spå på mäns bröst av någon anledning. En lekman av mina mått begriper inte vilka magiska hemligheter kvinnobröst besitter och varför just dessa är perfekta för att kunna se in i framtiden... Nej, bluff, båg och en ursäkt till tafsande är förmodligen sanningen i det här.




http://nyheter24.se/nyheter/udda/759485-han-spar-framtiden-i-kvinnors-brost







 

Av theotherside - 31 december 2013 20:00

Såhär på årets sista dag passar det ju perfekt att påminna oss alla om julen;) Nej men konstnären Ed Wheeler har klätt ut sig till jultomten och sätter in sig som sådan i klassiska konstverk och resultatet blir minst sagt ganska udda men samtidigt roligt att titta på, eller hur?




http://www.toxel.com/inspiration/2013/12/24/santa-claus-in-classic-paintings/





       



Av theotherside - 31 december 2013 16:18

En film att börja se fram emot nästa år redan nu med en lång, härlig trailer!!!








Av theotherside - 31 december 2013 04:15

Det är uppenbart varifrån idéen till den här kudden kommer ifrån- Gudfadern förstås. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker egentligen... Jag både vill och vill inte ha en sådan här kudde. Den skulle definitivt sticka ut en hel del och vem som helst som ser den, eller bara får syn på den, kommer garanterat att ha en del frågor. Men... lite respekt ändå, om man sätter det i rätt sammanhang vilket man kanske bara förstår om man har sett filmen! Och tänk bara vilka skämt man kan fixa med denna? 





http://odditymall.com/severed-horse-head-pillow








   

Lite kusligt, men samtidigt en julklapp till någon som denne definitivt inte väntat sig?

 

 

Av theotherside - 31 december 2013 03:00

Filmen som sorgligt nog visade sig bli den sista som skådespelaren Paul Walker färdiggjorde och man höjer ett glas öl och säger vila i frid! Det är alltid förjävligt när någon ung som går bort alldeles för tidigt, och det gäller naturligtvis oavsett om man är kändis eller inte. Hours är en sådan film som i alla fall jag bara kommer att se en gång och sedan glömma bort så småningom och återupptäcka den om sisådär fem år och förmodligen se om den då för man har ett vagt minne om att man tyckte att den var helt okej. Och helt okej är den väl, kanske emellanåt lite för seg för min smak och det blir aldrig riktigt nagelbitarspänning ( nagelbanden på mina fingrar är i alla fall intakta, inte för att jag har som en vana att bita på naglarna i några sammanhang överhuvudtaget). Jag skulle nog lite elakt säga att... Hours är mer passande för. Kvinnor! Tror de känner mer empati som i det här fallet när ett nyfött spädbarn är inblandad i spänningen. Men ändock, Hours gick definitivt att se men det är ingenting som jag kommer att minnas länge och ingenting som jag kommer att ha bråttom med att se om.




                                      LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 


Paul Walker gör en stabil insats i vilket fall, och det är sorgligt att den här skådespelaren inte fick chansen att spela i mer seriösa filmer efter att ha blivit lite för mycket en symbios med Fast and Furious. Den enda gången mitt hjärta börjar banka på allvar är när en hund blir inblandad i historien ( vad är det med mig och hundar, varför är jag en sådan sucker på det här området...). Jag hade nog skippat tillbakablickarna, dels för att ingen av dem säger speciellt mycket mer än att Walkers karaktär saknar sin hustru och ingen av scenerna tycker jag ger speciellt mycket mer kött åt Walkers karaktär. Den enda intressanta informationen är att han tydligen varit soldat en gång i tiden, och det kommer väl till hands när plundrare tar sig in på sjukhuset men det är en situation som går ganska snabbt att lösa dessvärre. Att ha orkanen Katarina i bakgrunden funkar förträffligt, många hemska inslag som man har glömt blir man påmind om och kanske det allra viktigaste- när alltomkring människan försvinner och kaos råder, är vi beredda att göra precis vad som helst för att vi ska överleva själva. Försvinner verkligen en sådan kugge som empati så fort en katastrof drabbar oss? 




   

Sherlock^^ Det är faktiskt en mycket smart hund det här!


     

 

Det är synd och skam att Genesis Rodriguez inte har så mycket att göra i den här filmen!

 



Jag hade nog, om jag vore regissör till Hours, slängt in lite fler spänningshöjande moment. Jag menar, grundspänningen finns där hela tiden och det sköter man i alla fall bra, men för min smak blir det lite för lite drama och när en situation uppstår löses dem lite för enkelt.


Men Hours kan man med all fördel kolla på åtminstone en gång. 









 


Av theotherside - 30 december 2013 23:20

Mer Arnold Schwarzenegger-godis att se fram emot under 2014 och den här filmen verkar knappast erbjuda många överraskningar men man får hoppas på att den åtminstone visar sig vara hygglig actionunderhållning för stunden. Men det är kompetent folk som står bakom Sabotage så man får hoppas på att de vet vad de gör även den här gången. Dock- är det bara jag som tycker att Schwarzenegger känns väldigt gammal i den här trailern? 





Av theotherside - 30 december 2013 04:46

Åh äntligen något bildmaterial inför den kommande uppföljaren till den norska succéen Död snö ( som kanske inte gjorde mig överlycklig direkt) men det ser ut att bli mer knasigheter i del två och det gillas direkt. 





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards