Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Hours

Av theotherside - 31 december 2013 03:00

Filmen som sorgligt nog visade sig bli den sista som skådespelaren Paul Walker färdiggjorde och man höjer ett glas öl och säger vila i frid! Det är alltid förjävligt när någon ung som går bort alldeles för tidigt, och det gäller naturligtvis oavsett om man är kändis eller inte. Hours är en sådan film som i alla fall jag bara kommer att se en gång och sedan glömma bort så småningom och återupptäcka den om sisådär fem år och förmodligen se om den då för man har ett vagt minne om att man tyckte att den var helt okej. Och helt okej är den väl, kanske emellanåt lite för seg för min smak och det blir aldrig riktigt nagelbitarspänning ( nagelbanden på mina fingrar är i alla fall intakta, inte för att jag har som en vana att bita på naglarna i några sammanhang överhuvudtaget). Jag skulle nog lite elakt säga att... Hours är mer passande för. Kvinnor! Tror de känner mer empati som i det här fallet när ett nyfött spädbarn är inblandad i spänningen. Men ändock, Hours gick definitivt att se men det är ingenting som jag kommer att minnas länge och ingenting som jag kommer att ha bråttom med att se om.




                                      LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 


Paul Walker gör en stabil insats i vilket fall, och det är sorgligt att den här skådespelaren inte fick chansen att spela i mer seriösa filmer efter att ha blivit lite för mycket en symbios med Fast and Furious. Den enda gången mitt hjärta börjar banka på allvar är när en hund blir inblandad i historien ( vad är det med mig och hundar, varför är jag en sådan sucker på det här området...). Jag hade nog skippat tillbakablickarna, dels för att ingen av dem säger speciellt mycket mer än att Walkers karaktär saknar sin hustru och ingen av scenerna tycker jag ger speciellt mycket mer kött åt Walkers karaktär. Den enda intressanta informationen är att han tydligen varit soldat en gång i tiden, och det kommer väl till hands när plundrare tar sig in på sjukhuset men det är en situation som går ganska snabbt att lösa dessvärre. Att ha orkanen Katarina i bakgrunden funkar förträffligt, många hemska inslag som man har glömt blir man påmind om och kanske det allra viktigaste- när alltomkring människan försvinner och kaos råder, är vi beredda att göra precis vad som helst för att vi ska överleva själva. Försvinner verkligen en sådan kugge som empati så fort en katastrof drabbar oss? 




   

Sherlock^^ Det är faktiskt en mycket smart hund det här!


     

 

Det är synd och skam att Genesis Rodriguez inte har så mycket att göra i den här filmen!

 



Jag hade nog, om jag vore regissör till Hours, slängt in lite fler spänningshöjande moment. Jag menar, grundspänningen finns där hela tiden och det sköter man i alla fall bra, men för min smak blir det lite för lite drama och när en situation uppstår löses dem lite för enkelt.


Men Hours kan man med all fördel kolla på åtminstone en gång. 









 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards