Alla inlägg den 19 december 2013

Av theotherside - 19 december 2013 23:45

Ja, för att vara en zombiefilm med Dolph Lundgren i huvudrollen så finns det all anledning att vara skeptisk och avfärda filmen som en lättsam komedi att lämpligast avnjuta under småtimmarna efter ett intensivt nyårsfirande... Och ja, det finns ingen anledning att inte se Battle of the Damned som någonting annat än en film man på fyllan/efter fyllan småflinar lite dumt åt utan anledning och sedan glömmer bort att man någonsin har sett. Men sådana filmer behövs också! Ibland.








Av theotherside - 19 december 2013 22:08

Ja, så förknippad herr Depp är med Jack Sparrow nu för tiden så undrar jag på allvar om han fungerar på film utan att ha på sig Sparrow-kostymen? Transcendence ser i alla fall betydligt mer seriös ut, inte för att jag dock direkt föll för trailern... Men allvarligt talat, Depp i något som faktiskt är lite mer på allvar? Den tiden är kanske förbi. Jag hoppas filmen floppar redan nu, faktiskt. Det kanske kan lära Depp att vårda sitt varumärke och inte spela halvfull/klantig pirat i hur många uppföljare som helst. 





Av theotherside - 19 december 2013 22:00

Jag skulle inte vilja kalla den här teasern för särskilt exklusiv då vi faktiskt inte får se så överdrivet mycket, men det var väl heller inte meningen. Lite mindre peppad inför den tredje filmen efter att jag har sett den andra men samtidigt kan man ju fan inte låta bli att börja smådreggla på grund av de nytillkomna namnen, eller vad säger man om te.x Harrison Ford, Antonio Banderas, Wesley Snipes, Mel Gibson? Förutom dessa tre herrar så finns originalcrew fortfarande kvar och då tänker jag särskilt på Jason Statham. Men... inför den tredje omgången måste något radikalt hända, som att vi får veta mer om någon av karaktärernas liv eller att det känns lite mer på allvar istället för en stunds hygglig underhållande action! Efter två filmer på samma spår så vill jag se lite mer mörker och betydligt mer svart humor i den tredje installationen.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards