Alla inlägg den 12 december 2013

Av theotherside - 12 december 2013 23:59

Oj då, Gunther är tillbaka och sjunger något om att han inte är någon fucking Justin Bieber. Men jag fucking trodde att Gunther hade något bättre än gammal 80-talsskit att komma med, men icke...





Av theotherside - 12 december 2013 23:45

Jag vet vad ni tänker- jösses vad bra filmen verkar vara och den här måste jag se så fort som möjligt! Eller tvärtom? Nåja, en billig kopia i en oändlig rad av Jaws- wannabes med den skillnaden att den här rullen omöjligt är gjord på blodigt allvar. Ta exemplen som Deep Blue Sea eller, usch, Jaws 3 eller om det var 4, där hajen bara dödar dem som var ansvariga för hajens död i den första filmen! I det perspektivet, nog fan kan man ge Raiders of the Lost Shark en titt åtminstone? 










Av theotherside - 12 december 2013 23:45

Dead Sea har jag inte hört talas om förrän nu och inte heller hört något surr angående filmen, och den korta teasern gav väl egentligen ingen mersmak efter att få se speciellt mycket mer från den här... Men vad fan, det är snart jul och allt och jag känner mig generös, så den här får en chans från mig när det finns en möjlighet att kolla in den!












Av theotherside - 12 december 2013 23:00

Tompan brukar klara sig okej i de flesta sammanhang och jag misströstar inte att han klirrar rollen även i den här filmen, men lite mer tveksam är jag på Emily Blunt däremot... Filmen som övrigt är ingenting som direkt lockar mig och trailern lyckas inte göra mig sugen på att se Edge of Tomorrow, men regissören som tidigare gjort The Bourne Identity och Mr and Mrs Smith har hittills inte gjort mig besviken vad gäller lättglömda, men underhållande, actionrökare så vid något tillfälle blir det väl att ta sig en titt på den här filmen också men jag kommer inte att ha så bråttom...




Av theotherside - 12 december 2013 11:00

Jag gillar upplägget för Godzillas comeback på vita duken samtidigt som jag inte kan låta bli att tycka att det blir lite over the top över alltsammans. Förhoppningsvis försvinner den känslan när man kollar på filmen, men jag gillade hur man gjorde i den första, alldeles svartvita originalfilmen då det här monstret "bara" dyker upp ur havet som en följd av atombomberna som föll över Japan i slutskedet av andra världskriget. Tydligare bild kunde man inte ha skickat, samtidigt som det var en perfekt grund för hela Godzilla-konceptet. Men den här gången ser det i alla fall ut som att man håller sig inom genrens ramar mer realistiskt än när jätteödlan trampade omkring i New York för flera år sedan! Det här blir förhoppningsvis intressant och underhållande....





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards