Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Barry Munday

Av theotherside - 15 maj 2012 01:15

Det som gjorde mig lite nyfiken på den här filmen var framför allt att den för det första verkade vara en komedi helt i min smak och för det andra, att Malcolm McDowell var med. Men tyvärr gjorde den mig lite besviken, för dels är det inte mycket till komik i den här filmen- inga HAHAHA-scener, inga grova sexskämt eller liknande, utan det lutar mer åt drama-hållet och inte så mycket komedi. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Vad gäller Malcolm McDowell inblandning så blev jag gruvligt besviken. Att han skulle vara med i en komedi, som filmen verkade vara innan jag såg den, gjorde mig lite nyfiken- att se karln spela ut sin komiska ådra ( det gör han ju till viss del redan i Halloween men jag trodde det skulle vara betydligt mer i Billy Munday) var ett lockrop som jag inte kunde undgå, men icke... Han blir aldrig rolig som vresig fader. Tyvärr.


   



Det var inte mycket som gjorde mig engagerad med filmen, och det var faktiskt en liten prövning att orka se klart den men å andra sidan så har jag sett betydligt sämre filmer än det här så på så sätt får den väl ändå godkänt. Jag hade gärna velat höra lite mer om tjejen Jennifers åsikt om att "fulhet kan användas på ett bra sätt", eller hur det kommer sig att hon hela tiden väljer så fula kläder som möjligt för att inte vara attraktiv. Det hade varit härligt att höra något positivt om den saken...


Sedan finns ju ett ganska värmande budskap över hela filmen som en blöt handduk, och visst jag drar lite på smilebanden mot slutet. Tänk ändå hur det kan bli, lyckan finns ibland runt hörnet utan att man vet om det på förhand. Men jag hade gärna velat skratta lite mer under resans gång, så mest av allt känns det här som mest som ett "jaha, tänka sig, han blev lycklig ändå" utan att man känner något vidare djupare engagemang.




   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards