Alla inlägg under januari 2016

Av theotherside - 15 januari 2016 08:58

Snygg manöver av Abraham att ha allt fokus på sig angående Star Wars och sedan komma smygande från sidlinjen med en uppföljare till Cloverfield.  Även om jag aldrig tillhörde filmens fanskara så ser det lilla man får se rätt okej ut. Det blir nog att se denna när möjlighet finns till det men jag har inga som helst förväntningar på filmen. 



Av theotherside - 12 januari 2016 23:15

Ett intressant smakprov från en av de skräckfilmer i år som redan har fångat mitt intresse. Jag hoppas att The Witch kommer att visa sig vara en frisk vind och kanske en liten överraskning i skräckfilmsammanhang i år. 






Av theotherside - 11 januari 2016 10:10

 

Det här var nog nyheten som fick mig att vakna till imorse. Överlevnadskit för singlar minsann. Och fanns det något liknande blått kit för singelkillar? Nej förstås killar har ju allt de behöver på Redtube. Ingen jämställdshetsiver här inte. 


Nåväl vad ingår då i paketet? Jo följande; tre olika vibratorer, glidmedel, trosor (!!) Och rosenblad.  


Jag kan inte föreställa mig att detta blir någon storsäljare.  




Av theotherside - 11 januari 2016 08:48

 

Jag gillar den här serien. Det är konstigt att den bara finns i en enda tidning. Ibland är den inte klockren men då och då ett riktigt guldkorn. 

Av theotherside - 10 januari 2016 23:45

Ja, vad ska man säga om Sveriges första queersplatterkomedi? Att det är jävligt lågbudget betyder ju i det här landet inte automatiskt att det blir direkt sevärt, men har regissören bara rätt portion självdistans och bjuder på massor med humor och massor med splatter så kanske det kan bli ganska bra i alla fall. Men som vanligt så har jag inga stora förhoppningar när det gäller film som Sverige gör. Men å andra sidan, sådana här initiativ ska ändå premeras för det görs alldeles för lite av sådana här filmer i det här landet. I vanliga fall brukar det ju handla om en Helena Bergström-feelgoodfilm med premiär lagom under julen eller någon diskbänkrealism som av någon anledning ska locka publik. Skönt med lite friska fläktar, men dessvärre brukar det ju aldrig bli direkt bra när vi då och då försöker gå utanför ramarna. Jag har sagt det förr och säger det igen, låt Norge vara inspirationskällan inte enbart för svenska skidåkare utan också för svenska filmskapare. 


Men visst, vi ger den här en chans så fort den möjligheten finns. Jag hoppas slippa såga den;=






Av theotherside - 9 januari 2016 17:00

 

Eftersom det blev en jobbhelg ( i och för sig inte alltför ansträngande egentligen ) så blev det tämligen ensamt och jag får erkänna att jag saknar flickvännen väldigt mycket. Men sådana saker får man väl inte erkänna? Man ska ju vara en stor och stark karl som minsann klarar sig bra på egen hand;) 

Av theotherside - 9 januari 2016 14:00

 

Vad ser du? Ett dansande par eller något annat;) 

Av theotherside - 9 januari 2016 05:00

Det är inte så ofta som det skrivs om musik på den här bloggen men ibland så;) Jag vet knappt vilka det här är. De heter Ghost, antar jag, och låten heter He Is?

I alla fall så lyssnade jag på texten för första gången medan jag jobbade, och den tilltalade mig på det sätt som låtar ska göra om den ska fastna hos mig. 

Det finns väl förmodligen många olika tolkningar av den här låten, men det känns ju som att He Is handlar om Gud? Med inslag av djävulen ibland. 

Hur som helst, 2016 års första låt som verkligen fastnar hos mig. Det kommer inte att bli så många fler, det vet jag med säkerhet redan nu. Men framför allt inledningen av den här låten är riktigt, riktigt bra! 







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards