Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av theotherside - 27 oktober 2011 22:45

Det här var ju en sjukt cool grej;P Jag skulle väldigt gärna vilja ha en sådan här krälande zombie i gräsmattan under Halloween, och det skulle vara riktigt grymt att ha kanske tjugo, trettio stycken som ligger och krälar överallt samtidigt som man har tänt några pumpor och ställt ut dem lite varstans. Skulle bli en ganska effektiv kuliss.







http://www.youtube.com/watch?v=51x_owzUkqE&feature=player_embedded




http://blogg.metro.se/prylbloggen/2011/10/27/skaffa-en-zombie-till-din-halloween-tradgard/









 







Av theotherside - 27 oktober 2011 19:28

Brick Manions blir tydligen 13th District när den ska spelas in igen i Chicago. Att byta ut de franska miljöerna till amerikanska känns väl inget vidare, med andra ord ingen större skillnad, och för att göra det enkelt för sig så har väl regissören också kopierat stora delar av handlingen rakt av utan att tillföra något nytt. Det är ju skönt att slippa tänka och fantisera utan bara plocka ur originalfilmen! Huruvida Paul Walker kommer kunna vara bättre än Cyril Raffaelli låter jag vara osagt, men okej då- nej jag tror inte att Walker kommer att kunna vara lika cool som sin franske motsvarighet. Det blir nog pannkaka av det här, och som vanligt numera är Luc Besson bara med som producent och överlåter regijobbet åt andra, något som inte direkt har visat sig vara ett vinnande kort om man tittar på de senaste filmer som Besson varit inblandad i...




http://www.moviezine.se/artikel/8646-walker-i-actionremake-av-besson














 

Av theotherside - 27 oktober 2011 16:00

Hmm nja jag kan inte säga att jag blev direkt supersugen på att se Dr. Seuss' The Lorax efter att ha sett trailern- det enda roliga med den var att Danny DeVito tydligen ger ut sin röst till Lorax. De som gjorde underbara Despicable Me har gjort den här, men jag tror jag väljer  Despicable Me  alla gånger i veckan framför den här nya filmen!




http://www.youtube.com/watch?v=Z_PZr1rqOR0











 

Av theotherside - 27 oktober 2011 14:30

Man hinner knappt läsa om den ena idiotiska remaken innan det dyker upp mer nyheter om sådant som inte borde tänkas ens;P Nu har tydligen bröderna Farrelly bestämt sig för att det är dags för en regelrätt uppföljare till deras Dum och dummare. De ska tydligen försöka få med Jim Carrey och Jeff Daniels igen, men jag hoppas att båda har intressantare saker att ägna sig åt så att de tyvärr tvingas tacka nej ( och Carrey har väl sagt någon gång att han inte gör uppföljare och att han inte vill spela samma karaktär två gånger?). Jag vet inte vad det kan bli av det här, men Farrellys senaste filmer har varit skittråkiga och jag förstår att de behöver en nytändning, men please satsa på något helt nytt istället för att försöka återupprepa gamla succéer...




http://www.svd.se/kultur/ny-dum-och-dummare-pa-gang_6586698.svd












   

Kanske får Anna Anka vara med även i uppföljaren?;P




Av theotherside - 27 oktober 2011 14:15

Om nu Spielberg och Lucas ska hålla på och leka med gamla karaktärer och figurer så tycker jag de ska gå all in och kasta in Indiana Jones i Jurassic Park 4 ( evighetsprojektet som aldrig verkar bli av och som man hoppas rinner ut i sanden tillsist). Visst, regissörerna skulle bli hatade som bara den om de gjorde det, men det skulle åtminstone bli roligt! Och det vore förvånande om Spielberg hade sagt att den fjärde dinosauriefilmen skulle bli sämre än de tidigare filmerna, då hade jag höjt på ögonbrynen. Men som vanligt,när något nytt är på gång, så påstås det bli värre, grymmare, blodigare, spännande, mer action, mer datoreffekter, mer tönterier osv osv... Kort och gott, en ny film säger alltid filmfolket ska slå knock-out på de andra filmerna, det är så spelets regler fungerar. Man behöver nödvändigtvis inte tro på det de säger, men det verkar alltför många göra tyvärr...


Och ja, Indy... Man har inte mycket tilltro där och Harrison Ford börjar bli alldeles för gammal för att vara trovärdig och givetvis ska han ha en sidekick som ska "ta över" när han lägger piskan på hyllan. Nej, lägg ned för fan. Det måste räcka någon gång, eller?




http://www.moviezine.se/artikel/8643-spielberg-snackar-nya-jurassic-4-och-indy-5








 

Av theotherside - 27 oktober 2011 13:27

Ja, i de remake-tider vi verkar leva i så är det inte så konstigt att en fjärde Snuten i Hollywood-film är på tapeten men däremot hade jag inte hört talas om planerna på att göra en tv-serie av den här filmserien. Men bevare oss från den ondskan, tack! Jag vill definitivt inte se en "upphottad" tv-serie där någon grön, ung irriterande skådis går omkring och spelar sonen till Eddie Murphys karaktär och så dyker farsgubben upp som gubben i lådan i ett par avsnitt för att läxa upp sonen lite... Ursch, nej lägg ned alltsammans direkt. Vad är det för jävla trend de har börjat med, med irriterande sidekicks som ska vara så menlösa och tråkiga att man somnar direkt de syns i bild? Dagens unga vet väl inte ens varför filmen heter Snuten i Hollywood då originaltiteln är Beverly Hills Cop? Filmmakare i dag ägnar för mycket tid åt att försöka återintroducera karaktärer som vi äldre älskar för de yngre, och detta oftast genom att man ska ha med någon ung odräglig skådis som ska locka de nya tittarna! Bevare oss från att man gör detta med Alex Foley...




http://www.moviezine.se/artikel/8642-snuten-i-hollywood-faringr-uppfoljare-och-tv-serie











 

Av theotherside - 27 oktober 2011 02:30

Visserligen är regissören Brad Armstrong ett inte helt okänt namn för oss porrfilmscineaster, och det mesta han har på meritlistan är tämligen ganska lågt och brukar ha dålig kvalla rent generellt men även gamla rävar i gamet kan klara av att förnya sig lite och 2040 är inte det sämsta Armstrong  har gjort, inte alls. Och handlingen är i alla fall lite, lite uttänkt eller vad sägs om: " I framtiden står inte längre människan för den erotiska underhållningen. Möt Mira, en sexrobot så verklighetstrogen att hennes skapare hållit hennes existens hemlig. Men ingen vet hur verklig hon egentligen är, inte ens hon själv." Ja, vad ska man säga?! En sådan verklighetstrogen sexrobot som inte ens vet om själv att hon är en sexrobot, ja jävlar det hade verkligen varit något;P Mitt bifall till den här blir två toarullar av fem möjliga!






 

Av theotherside - 27 oktober 2011 01:45

Jag hade ingenting att se på och orkade inte se på något nytt heller, och tänkte att vad tusan jag har inte sett Dragonball Evolution på länge... Men det var ett misstag. Vad jag minns tyckte jag att filmen var helt okej första gången jag såg den, men samma positiva reaktion fick jag inte efter att jag hade sett den en andra gång. Fan vad dålig den var! Ett "typiskt" ungdomsäventyr, renskrapat från allt som kan anses vara för otäckt eller obehagligt och förvanldat till ett litet smågulligt Kalle Anka-äventyr komplett med "häftiga" actionscener då den sköne hjälten Goku gör piruetter i luften och spänner sina gulliga ögon i motståndaren... Suck! Han är alldeles för perfekt, även om han i inledningen påstår att han inte är "normal" så finns det sannerligen ingenting i varken hans utseende eller beteende som gör honom till något annat än normal, trist, träaktig och gäspframkallande tråkig! 


Nej det enda underhållande var när filmen tog slut och jag upptäckte på imdb.com att det till min stora förvåning faktiskt kommer en uppföljare på den här skiten- Dragon Crusaders ska den tydligen heta och jag antar att de fortsätter på samma sätt i den med meningslös popcornaction kryddat med lite gulligull-lovestory som är så ointressant att titta på att man faktiskt hellre vill sirra på färg som torkar...












 

Ursch, alldeles för snygga, alldeles för perfekta, mördande tråkiga!





 

Enda sevärda inslaget i den här filmen, men varför den där öppningen i dräkten egentligen?! Gör den henne inte bara sårbar?;P



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards