Alla inlägg under oktober 2011

Av theotherside - 25 oktober 2011 21:39

Härligt att man fick sig ett reportage om Clive Barker, mannen som Stephen King förklarade var skräckens framtid för x antal år sedan. Jag har undrat var Barker tog vägen, fast visserligen visste jag ju att han höll på med sitt skrivande men på ett antal år har han inte sysslat med något som har väckt mitt intresse. Men nu är det slut med det, eftersom han tydligen har ett flertal filmprojekt i pipline och att han dessutom tar hand om den ( onödiga ) remaken av hans mästerverk Hellraiser.


I reportaget, som ni för övrigt kan läsa i tidningen Hemmabio, fanns också några av Barkers mest kända filmer med och många av dessa har jag inte sett så nu vet jag ju i alla fall vad jag kan sysselsätta mig med under Halloween;P










 

Av theotherside - 25 oktober 2011 18:43

Key Art Awards delas ut den 19 oktober och det handlar om vilken filmposter som är den snyggaste, och det finns ett flertal finfina alster som förtjänar att lyftas fram. Mina favoriter är bland annat den till Black Swan, Buried och Final destination 5.


Men... Åh, jag vet inte varför men bilder på framför allt en naken kvinna som täcks med blod på ett eller annat sätt tycker jag alltid är snyggt, sexigt och samtidigt morbit på något sätt. Så jag gillar nog bäst postern till Nurse 3D! Huruvida filmen är något att se eller inte återstår att se, för den filmen vill jag gärna se så snart som möjligt!




http://www.keyartaward.com/about-the-awards/




http://www.moviezine.se/artikel/8378-de-tavlar-om-aringrets-basta-filmaffisch













 












Av theotherside - 25 oktober 2011 12:00

The Pack, eller La Meute som den heter på franska, bevisar återigen att det är andra länder än USA som gör de intressantaste och bästa skräckfilmerna just nu. Frankrike har verkligen seglat upp som ett skräckfilmlandskap, och här verkar det inte heller råda idébrist som det gör hos jänkarna. The Pack beskrivs såhär: "Våldsamt, bisarrt roligt och stundtals småruggigt med ruffigt skön 70-talskänsla". Låter som en perfekt film för mig i alla fall, så den här måste jag se...







http://www.youtube.com/watch?v=kqm-4Envik8











 

Av theotherside - 25 oktober 2011 02:15

Jag tror att jag förstår varför Attack the block går så bra världen över och varför det planeras både uppföljare, remakes och tv-serie för upplägget är genialiskt- ett "kvarter", eller rättare sagt ett höghus, blir attackerat av illasinnade utomjordingar och ett gäng småligister måste till varje pris bekämpa ondskan från yttre rymden. Så långt allt väl och jag hade farhågor om att det här skulle vara en oblodig och "snäll" film, vilket det egentligen är, men lite blod får man i alla fall se men tyvärr föll jag inte pladask för den här filmen.










LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!





John Boyega är klart intressantast av gänget här, i egenskap av ledaren Moses och jag kan inte låta bli att misstänka att lite inspiration från Bibeln ligger bakom namnvalet av karaktären. Men samtidigt har jag lite svårt för att tycka om det här gänget då de i inledningen av filmen rånar en kvinna, Samantha, och sedan ska man känna medlidande för de unga ligisterna när världsrymden anfaller... Nej, det köper jag inte riktigt. Det hade varit bättre om de hade varit helt vanliga ungdomar som blir anfallna av de här varelserna. Och jag stör mig på "språket" som ungdomarna har mellan varandra, slang förmodligen och det låter stundtals lite löjligt. Likadant med de riktigt små ungarna som också deltar i utomjordings-bekämpningen... De här småungarna hade man väl lika gärna kunnat strunta helt i, va?


Och så alien"hundarna"... Inte de roligaste utomjordningar som har kommit till jorden, direkt. Svarta förutom lysande, blå tänder...Herregud! De är inte direkt så häftiga och samtidigt tycker man att man kunde ha kommit på något bättre. Men kanske kommer det värre saker i uppföljaren, får man hoppas!


Attack the block var i alla fall helt klart godkänd underhållning och lite blodigare än vad jag hade hoppats på, men tyvärr känns den alldeles för barnvänlig för att helt och hållet passa min smak. Lite mer våld och blod och liknande hade gjort mig gladare, och Moses final kamp mot slutet håller ingen bra klass tyvärr- det känns alltför mycket som att han klarade av det alltför snabbt, alltför enkelt. Attack the block är helt okej för yngre tittare antar jag, men för oss lite äldre tycker jag inte det fanns så mycket att bli glad över i den här filmen, tyvärr...











 

Av theotherside - 25 oktober 2011 00:39

Kanske, eller förmodligen, årets mest idiotiska program men jag hade tråkigt under kvällen och tänkte att man kunde slå ihjäl lite tid så jag tittade på Waterwörld och visst, dumt och idiotiskt var det sannerligen och vattenlekarna höll ingen vidare hög klass direkt och det blev aldrig spännande heller- men oj, Malin som tydligen jobbar som strippa var otroligt snygg och inte gjorde hon saken sämre genom att i princip hela tiden ha antingen på sig en minimal bekini eller så ingen bikiniöverdel alls- plus att hon på bästa sändingstid flashade brösten! Det ser man sannerligen inte speciellt ofta längre. Så, Waterwörld blev oväntat hyfsat underhållande trots allt;P


Men en jätte, och en såpass vältränad snubbe, som Plexus hade man ändå förväntat sig lite mer av... Vad använder han sina muskler till egentligen? Bara för att visa upp dem antagligen. De kom i alla fall inte till använding i det här programmet...








 







Av theotherside - 24 oktober 2011 18:29

Klassikernas klassiker, Moby Dick, ska tydligen bli film igen men den här gången ska det inte utspela sig ute på havet utan istället i rymden! Jag gillar att man gör om klassiska romnar och gör något nytt av det, på så sätt känns det som att storyn hittar en ny publik och kanske får någon att läsa boken. Jag läste boken när jag gick gymnasiet, men jag gillade den inte riktigt! Men grundstoryn är ju hållbar fortfarande, och den kan få nytt liv genom att utspela sig i rymden. Tror det här kan bli bra, faktiskt!




http://www.svd.se/kultur/moby-dick-i-rymden_6577927.svd










 

Av theotherside - 24 oktober 2011 13:01

Jag hade tänkt ta mig en titt på samhällsprogrammet Sanning och Konsekvens förra veckan men fick kalla fötter på grund av att ämnet som programmet avhandlade inte kändes engagerande för min del, men nu verkar det som att programmet tar en tillfällig paus på grund av att det är för få tittare. Är det här ytterligare en spik i kistan för kanalen TV3? Det har ju verkligen inte gått så bra för trean den senaste tiden, med den lilla skandalen om True talant som vill köpa lite extrapoänger av krönikörer i färskt minne och så andra program och serier som inte har levt upp till TV3:s förväntningar... Snart får vi väl nyheten om att trean, liksom ZTV en gång försvann, lägger ned till förmån för kanske TV6?




http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3298083.ece







 

Av theotherside - 24 oktober 2011 12:15

Oj man blir inte direkt lugnare av det Tommy Hammarström skriver i sin krönika i Expressen apropå

att Telia ödelägger ett fungerande kopparnät och istället ersätter det med en mobil variant, som är

precis så oförutsägbart som Tommy påpekar. Det är förjävligt att han har fått svaret när han har ringt

och påtalat problemen med täckningen för Telia: "Man ska kanske tänka på var man bosätter sig". Vad är

det för svar, och är det ett svar man ska ge i nådens år 2011? Nej, det tycker inte jag i alla fall.


Lite mindre oroligär jag tack vare att jag hade bra täckning när jag hade Telias mobila bredband, och jag har även Telia på mobilen så här är det i vartfall inte fråga om någon vit fläck tack och lov. Men jag litar ändå inte fullt ut

på det här med trådlös teknik, och när det är skarpt läge ( man vet ju aldrig vad det kan handla om ) så vill man

ju vara hundra procent säker på att man kan ringa brandkår, polis, sjukvård eller vad det än kan handla om. Inte att få

svaret att täckning saknas just nu och börja jaga omkring inomhus och utomhus för att få täckning medan något 

allvarligt har inträffat... Ursch, kanske målar man fan på väggen i förtid, men det känns inte uppmuntrande att

kontakta Telia för att påtala problemen. Men det återstår att se först hur det går när det fasta nätet försvinner...




http://www.expressen.se/ledare/1.2600983/tommy-hammarstrom-taskiga-telia













 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards