Alla inlägg under oktober 2011

Av theotherside - 23 oktober 2011 16:12

Hm, jag vet inte riktigt vad man ska säga om att Ben Stiller tydligen ska regissera en skräckfilm. Mer naturligt hade det väl varit om han hade regisserat en komedi eller rentav ett drama, men att ge sig i kast med en skräckfilm... Ja, nåja det är i alla fall modigt, minst sagt. Återstår att se hur resultatet blir.






http://www.moviezine.se/artikel/8599-ben-stiller-regisserar-skrackis










 



Av theotherside - 23 oktober 2011 01:45

Haha trailern är gjord på precis samma sätt som jag antar att uppföljaren kommer att vara- rolig, överdriven men samtidigt ändå förhoppningsvis vara bättre än den förra uppföljaren som gjordes på originalfilmen! Men regissören till Feast-filmen vet i alla fall hur man gör galna saker på film, så jag tror och hoppas på den här filmen. Och jag vill gärna se hur David Hasselhoff blir fiskmat;P




http://www.youtube.com/watch?v=YG4rEV7zuFA&feature=related







   

Av theotherside - 22 oktober 2011 20:00

Medan jag låg nedbäddad i soffan med skallebank lyckades jag hitta sportsändningen och slötittade på när damerna åkte, och man kan ju verkligen säga att svenskorna, utom Anja, överraskade positivt och hamnade i topp-tio.


Men hon verkar vara i bra form i år igen, Lindsey Vonn. Jag kan inte se mig mätt på henne;P Och hon är så jädrans duktig när hon, trots ett misstag tidigt i backen, ändå lyckades få fart på skidorna i den avslutande delen och tog hem alltsammans! Strongt! Nu har hon alltså vunnit världscupssegrar i alla fyra discipliner ( okej det där sista hade jag ingen aning om utan läste det i texten från svt.se). Härligt, Vonn!



http://svt.se/2.21246/1.2576517/vonn_historisk_varldscupvinnare








 

Av theotherside - 22 oktober 2011 18:23

Fanken, jag hade verkligen inte planerat att ligga i soffan med en hejdundrande huvudvärk stora delar av den här lördagen, men vad kan man göra? Nu har det gått om i alla fall, så lite av lördagen ska man väl lyckas rädda i alla fall;D









 Party!

Av theotherside - 21 oktober 2011 18:30

En tävling som gått av stapeln men som man inte har fått vara med och påverka har resulterat i att Sveriges sämsta annons har utsetts, och det blev en halvrolig annons som vann... Jag tycker personligen att den är ganska tråkig faktiskt, och att det finns gott om andra annonser lite här och var som är betydligt sämre än vinnaren. Men bland omröstningen bland läsarna på sidan dagensnyheter.se så är vinnaren annonsen där Hitler framträder, och den tycker jag också är sämre än vinnarannonsen! Men smaken är som baken förstås, vad tycker ni? Vann rätt alternativ eller?



http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3296860.ece







 





Av theotherside - 21 oktober 2011 14:30

Helt okej låt faktiskt, även om jag tycker den kunde ha haft lite mer "drag" längre in i låten men det är framför allt inledningen som jag uppskattar mest med You learn!






http://www.youtube.com/watch?v=1lVdtg4HZp0








 

Av theotherside - 21 oktober 2011 13:43

Försiktigt optimistisk, för George A. Romeros senaste filmer har inte varit några höjdare direkt och jag tycker inte man ska få leva hur länge som helst på gamla meriter. Men är man "zombiekung" så är man och så fort det talas om att den här mannen har något nytt på gång så lyssnar man och man kan inte låta bli att bli lite nyfiken ändå. Hoppas att The Zombie Autopsies blir kungens comeback...




http://www.moviezine.se/artikel/8580-romero-gor-ny-zombiefilm








 

Av theotherside - 21 oktober 2011 02:00

Grundtanken med filmen är intressant- att dödas eller att döda. Vilken situation skulle egentligen behövas för att man ska välja att döda någon annan för att själv överleva? Tyvärr slarvas tanken bort med att Kill theory blir en i grund och botten ganska ordinär thriller, som ändå lyckades överraska mig lite i slutet- en riktigt klassisk liten twist som man "egentligen" borde ha förstått någon gång under filmen.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!




Persongalleriet är tyvärr ganska tråkigt och alldeles för vanligt i sådana här filmer. Vi har de två, tre förälskade paren, tönten som inte har nåon flickvän, Fred, och så har vi killen som har varit otrogen och flickvännen som inte känner till det ( och det här blir ju ett avgörande grej när det kommer till kritan). Den enda av karaktärerna som jag känner med är Fred, som man misstänker aldrig har haft en flickvän och som mest följer med på grund av att han är en i gänget men egentligen vill han inte vara med då de andra naturligtvis har det lite skönt och mysigt med varandra efter festligheterna, och han blir ensam kvar på rummet med sitt TV-spel.


   Man får bara titta, inte smaka. Vilken osis för stackars Fred...



Naturligtvis finns också en i vänskapsgruppen som är beredd att göra vad som krävs för att överleva. Det blir dock lite teatraliskt när en av karaktärerna förklarar att ett kärlekspars "kärlek till varandra blir våran död". Och att man naturligtvis får in poängen med att vi "alla har ett rovdjur inom oss". Det är liksom grundtesen som hela den här filmen vilar på, och den har vi nog allt förstått men som vanligt är i sådana här filmer så ska allting skrivas oss tittare på näsan så vi verkligen ska fatta!


Men Kill theory får i alla fall godkänt av mig. Jag blev underhållen för stunden, och ibland krävs inte så mycket mer än så...





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards