Alla inlägg den 12 december 2011

Av theotherside - 12 december 2011 18:53

Hmm ja jag erkänner att jag trodde att det skulle se "värre" ut när trailern till MiB 3 skulle komma men det ser faktiskt inte så jäkla dåligt ut. Nu är det bara att hoppas på att den visar sig vara mer sevärd än vad den andra filmen var, och så hoppas jag på mycket mer gruff mellan Will Smith och Tommy Lee Jones!






http://www.youtube.com/watch?v=nQenngt1sNQ







 

Av theotherside - 12 december 2011 14:45

Det låter lite konstigt men om man ska tro på Svensk handel så produceras 1,5 miljarder kvitton varje år, vilket motsvarar 60.000 avverkade träd... Jösses, och vi som ska vara så klimatmedvetna hela tiden. Det är en jädrans massa träd det, helt enkelt. Och till ingen nytta heller eftersom många, jag inklusive, inte vill ha något kvitto varje gång man gör mindre inköp såsom snus, godis eller en tidning. Varje gång jag köper snus så följer dessutom ett kvitto på det- vad ska jag göra med det? Se om de tog rätt betalt? Om det är samma pris på varan fortfarande? 


Nej, man borde ha som lag att vid inköp på saker för tusen kronor eller ännu större inköp, då ska det vara tvång på kvitto. 


Att sedan ICA häromkring har börjat med en ny metod för att sälja bland annat snus, gör att man får ett kvitto när man har tryckt in sin beställning på en apparat och sedan om man har handlat andra varor samtidigt så får man ytterligare ett kvitto... Det förbättrar inte direkt det här.



http://svt.se/2.22620/1.2639194/nya_kvittolagen_kraver_60_000_avverkade_trad






   

Av theotherside - 12 december 2011 13:15

Ja, idag är vinterns absolut kallaste dag so far och då är det ju faktiskt någon form av rekord eftersom det hittills inte har varit över tio minusgrader. Just nu är det "bara" minus fjorton grader utomhus, men det har varit 16 och förmodligen kanske lite kallare än så under morgonen/natten. Men lite roligt är det i alla fall att det har dröjt till den 12:e december innan vi fick minusgrader under tio. Det händer inte varje år, minsann...







 

Av theotherside - 12 december 2011 13:00

Jösses, jag trodde nästan Lena Ph hade tittat för djupt ned i vinglaset före framträdandet men bra blev det i alla fall. Lite roligt att Aftonbladet direkt skrev om hur "hovet rasade", men hovet har väl aldrig direkt varit känd för att ha någon humor? SÅ jäkla farligt var inte texten, egentligen! 






http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=lena_ph_-_vem_kan_man_lita_pa&videoid=2112681







Inget stativ-juckande i Så mycket bättre, men det var också det som gjorde hennes framträdande så mycket bättre...


 

Av theotherside - 12 december 2011 12:10

Jag kan inte låta bli att tänka på om det här uppmärksammande fallet hade varit det omvända- om mannen hade gett hustrun en grogg med glykol i- hade han inte blivit häktad och inte fått besöksförbud? Nej skulle inte tro det, han hade förmodligen skakat galler eller åtminstone suttit inlåst. Men nu är det en kvinna som är misstänkt, och då hanterar rättsväsendet alltsammans på ett helt annorlunda sätt. Istället tvingas mannen att inte uppehålla sig på samma ställe mer än två nätter på raken och dessutom fly till Norge eftersom han på naturliga grunder är livrädd för sin hustru. 

Som sagt, jag undrar bara hur det hade sett ut om det hade förhållit sig annorlunda? Då hade det räckt med en kort notis i Aftonbladet om att mannen anhållits etc...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14064411.ab








 

Av theotherside - 12 december 2011 02:30

Herregud, jag som trodde första april var över för länge sedan eller så är det nästan alltid första april i tidningar numera;P Jennifer Aniston ska alltså vara historiens sexigaste kvinna???!!! Har jag missat något, eller? Herregud... Okej jag ställer upp på att hon ser bra ut, men rolig? Nej, för oss som har gett Vänner kalla handen så kan jag inte alls se henne som rolig, åtminstone inte i de romantiska skitkomedier hon medverkat i och som jag har sett ett fåtal av. 

Nej på min lista så hamnar Marilyn Monroe, Angelina Jolie och Britney Spears allesammans betydligt högre upp än Aniston, dessutom har jag många fler kandidater innan jag skulle kunna utnämna någon kvinna till historiens sexigaste;P




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14061900.ab











 

Av theotherside - 12 december 2011 01:45

Snacka om en seg söndag, jag är bara glad över att den har tagit slut och den spenderades mest i tv-soffan, liggandes och bara jävligt bakis och man har knappt orkat trycka på fjärrkontrollsknapparna ( ja, jag har fortfarande en sådan men frågan är hur länge till) och så zappat mellan olika sportevenemang för tack och lov fanns mycket sport att titta på dumburken. Det mesta gick ned (utom hästskiten, det ser jag absolut inte på men noterade ändå att det gick bra för den svenska mannen som red så det var ju bra i alla fall). 


Om jag vore klok, vilket jag inte är, borde jag sova nu istället för att sitta uppe och uggla. Men åååh efter att man har legat i soffan en hel dag är man inte speciellt trött, tyvärr. Så jag tror jag fortsätter sitta uppe och uggla en stund till. 





 

Av theotherside - 12 december 2011 01:02

Man kan ju undra om den här kvinnan hade blivit lite mer intresserad om kommentatorn hade råkat säga "herrarnas nakenstafett" istället? Det får vi aldrig veta, men i alla fulla fall så tycker jag att hon överreagerar en aaaning. Men det är ganska vanligt i det här landet, om än det är vanligare i USA att man upprörs över skitsaker. Jag hoppas att barnen inte blir traumatiserade för resten av livet för att de råkade få höra nakenstafett, jag hoppas verkligen det... Å andra sidan så tror jag inte barnen reagerade nämnvärt på ordet, de var ju skidskytteintresserade och såg nog mest av allt fram emot tävlingen. Och med tanke på hur dåligt det gick för svensk del får vi väl i alla fall glädjas över att något roligt inträffade i alla fall, även om det på sin höjd var lite klantigt sagt av de inblandade, men knappast så man behöver bli alldeles till sig över det och gråta ut i en artikel i Aftonbladet....



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidskytte/article14063498.ab










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards