Alla inlägg den 7 december 2011

Av theotherside - 7 december 2011 23:15

Jag vet inte riktigt varför jag ska fara in mot stan imorgon, men har man lovat något så har man och jag brukar försöka hålla fast vid sådant som jag har lovat;P Ska in och vara med några kompisar och så hade vi tänkt göra klart julklappshandlar-helvetet! Ja, lika bra att göra bort det men saken är den att jag har ingen jävla aning om vad jag ska köpa... Man kanske får lite mer inspiration om man vandrar omkring på stan, men jag ogillar att vandra omkring planlöst på stan och att gå in i stort sett varenda butik. Värst är det att befinna sig i klädbutiker, men jag har inte planerat att inhandla kläder till någon i julklapp så jag hoppas slippa det, men man vet ju aldrig vad de andra har tänkt sig att köpa så klädbutiker blir nog svåra att undvika. Blähh;P

Men en flaska whiskey säger väl nästan ingen nej tack till? Och böcker brukar funka ( eller så ser man hur prylarna manhar köpt säljs på Blocket på annandag jul, men hej då har jag i alla fall försökt). Film brukar också vara bra, fast det kanske var mer förr i tiden innan var och varannan fick möjligheten att fixa på egen hand vilken film man än var intresserad av. En stock med snus brukar jag också ge bort till en, och det brukar uppskattas. Spel har jag så jävla dålig koll på, så i den djungeln ger jag mig inte in på utan köper hellre presentkort så får den som ska ha spel själv köpa vad han/hon vill ha.

Nåja, det blir nog bra det här, trots allt!





 

Av theotherside - 7 december 2011 22:37

Ja, nu ska man ju inte lita alltför mycket på vädernissarnas förutspående eftersom de har nästan alltid fel hur de än vrider och vänder på det ( eller har de fått igång den där superdatorn som det snackades om för en tid sedan kanske?) men om det nu stämmer så kan vi kyssa den milda vintern farväl för nu blir det vinter på allvar. Ska vi satsa en hundralapp på att det blir gnäll om snökaos då istället för gnäll om snöbrist i söder?!;P




http://svt.se/2.22620/1.2632878/till_helgen_kommer_vintern_med_stormfart



Av theotherside - 7 december 2011 19:32

Inte är det någon som råkar veta vad modellen i reklamsnutten för Stayhard.se heter?! Otroligt snygg ju och man tittar alltid lite extra på henne när man ser reklamen på TV;P





http://www.youtube.com/watch?v=akcVbBnT1qA









 

Av theotherside - 7 december 2011 15:27

Final destination 5:s filmaffisch har upprört några barn och naturligtvis är den "skrämmande";P Mycket mer skrämmande än mycket annat som brukar visas på filmposters. Ja, ironi förstås. Herregud, en dödskalle, och inte riktiga människor eller dylikt, penetreras av järnrör. Hur bra engelska kan de här ungarna om de sammankopplar texten på affischen med det som sker med dödskallen? Neh, jag tror nog att det är föräldrarna som är av den överkänsliga sorten, och sen är det ju bekvämt att säga att det är "barnen som blir upprörda och skrämda". Löjligt. 



http://svt.se/2.27170/1.2632527/poster_till_final_destination_5_forbjuds_i_england










 

Av theotherside - 7 december 2011 12:23

Ja, något vettigt kommer han med, Socialdemokraternas ledare Håkan Juholt, nämligen det att alla ska ha rätt till mobil. Men sanningen är ju den att för att förverkliga det så kostar det väldigt mycket pengar, som också nämns i artikeln. Men lite feltänkt är det att operatörerna enbart satsar i de störra städerna och de lite större byarna... I och för sig finns det bra täckning där jag bor, och det är ju också landsbygd, men det är i princip bara två operatörer som gäller- Telia eller Tele2. Och det är lite tråkigt. Det hade varit roligt att kunna variera sig. Ja, i och för sig, Net1 finns också men det företaget ser jag inte som något alternativ, de måste bli betydligt bättre och betydligt mer stabil på marknaden innan jag tittar åt deras håll överhuvudtaget. 


Men är det enbart en utopi med mobiltäckning åt ALLA, eller skulle det kunna vara genomförbart? Jag menar inte nu, eller ens om fem, tio, tjugo år men vem vet vilka lösningar vi sitter på om femtio år? Helt omöjligt är det nog inte, det är bara det att vi inte har tekniken ännu...



http://svt.se/2.22620/1.2632444/juholt_alla_har_ratt_till_mobil







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards