Alla inlägg den 6 december 2011

Av theotherside - 6 december 2011 16:10

Nu börjar det kännas lite mer som vinter och att julen är bara drygt två veckor bort, tack vare att snön fortfarande ligger kvar på marken. Men det är inte tal om mycket snö direkt i alla fall inte just nu, utan det är bara såpass mycket att det täcker marken, men man får vara tacksam för det i år verkar det som. Däremot får det inte bli som så att det ena dagen är snö, och den andra kommer det regn och det blir snömos av alltsammans- det vill vi (jag) verkligen inte ha! Idag har det däremot bjudits på en del minusgrader och under eftermiddagen var det så mycket som 7 minusgrader! Helt befängt att man ska tycka att det är "mycket", men hittills denna vinter har det ju knappt varit tio minusgrader ens en gång, så då blir sju mycket. Wierd, I know men den här vintern har varit ganska knäpp hittills. 

Samtidigt klagar jag inte alltför högljutt i och med att jag inte är överförtjust i kyla. Sju, åtta, tio ja uppemot femton minus utomhus går bra, men när det börjar krypa ned till tjugo-tjugofem är det alldeles för kallt. Men samtidigt är det som så många påpekar, tråkigt när det är lite för varmt och behagligt vid den här tiden på året. Vi kan göra bort kyla och elände i december/januari, man vill ju inte att det ska komma i februari istället. Men återstår att se huruvida det blir köldrekord eller inte. 





Åh, härliga sommartid så vi saknar dig. Fast ändå inte så mycket som man brukar göra vid den här tidpunkten på året, då vintern hittills inte varit så förskräcklig...  

Av theotherside - 6 december 2011 13:25

Hmm gör de riktigt rätt i att låta Chris Columbus regissera Christ the Lord: Out of Egypt? Visserligen så har jag inte läst boken av Anne Rice så jag vet inte riktigt vilken ton berättelsen har, men om den är mer barnanpassad så är ju Columbus ett säkert kort, men jag tror inte boken är riktigt skrivet på det sättet, eller? Nåja, vi får väl se vad det blir utav det här helt enkelt...




http://www.svd.se/kultur/columbus-gor-film-om-jesus_6688824.svd







 

Av theotherside - 6 december 2011 00:41

Ja herregud, vad man säger om själva artikeln vet jag inte riktigt men välskriven är den knappast... Och vem blir chockad över att få ett meddelande från Facebook om att man har blivit "pappa" till ett barn man inte känner till. Jag menar, lite jäkla koll bör man väl ha, va? Det tycker åtminstone jag. 


Däremot var det roligt att kolla in annonserna för kondomer. En hel del sjuka, lustiga, roliga, knäppa annonser finns det sannerligen och jag vet inte riktigt vilken av dem som är min favorit, men en del var sjukt bra och borde även användas i Sverige. Det behövs mer "rolig" reklam angående preventivmedel i stort för att öka uppmärksamheten omkring dessa och för att ungdomar ska känna att det är inte så skamfullt eller dumt att införskaffa sådant inför festen eller vad man nu ska på. Eller vad säger ni?!



http://www.trendhunter.com/trends/olla-condom#!/photos/71897/3






   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards