Alla inlägg den 27 december 2011

Av theotherside - 27 december 2011 14:37

Herregud, behövs det verkligen en universitetsprofessor som undersöker den här saken? Det torde ju vara ganska självklart för de allra flesta att det är sensationsjournalism som är den stora drivkraften för många tidningar på nätet, med Aftonbladet och Expressen som dess främsta förgrundsfigurer. Hur ofta ser man inte rubriksättningar som sedan inte visar sig stämma med artikelns innehåll, i mening att ordna så många klick som det bara är möjligt? Jag misstänker att förtroendet för de "etablerade" medierna på Internet har sjunkit kraftigt, och det framför allt hos de yngre som är de stora användarna. Snart är det bara morgontidningen som går att lita någorlunda på, även om Piteå-tidningen börjar bli lite väl dyr för sitt väl snåla innehåll...




http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3376711.ece











 

Av theotherside - 27 december 2011 12:45

De premiliära siffrorna ger resultatet att Kalle Anka och hans vänner fortsätter att kicka ass med konkurrenterna vid tre-snåret på julaftonseftermiddagarna, och det bevisas genom att 3 540 000 bänkade sig framför TV:n och tittade. Jag fattar ingenting, men jag kan i alla fall hyfsat stolt säga att jag har struntat i Kalle Anka på julafton i tre år nu, eftersom jag är så innerligt trött på de kortfilmer som visas. Tomtens verkstad i början av programmet är det enda sevärda fortfarande, annars är det inget av inslagen som håller mig fastklistrad längre och då jag inte har tänkt att se hela programmet så struntar jag även i inledningen av det och ägnar mig hellre åt något annat numera. Funkar bra det också, faktiskt. Jag begriper inte riktigt varför just julen ska vara så traditionstyngd. När Alla hjärtans dag står inför dörren så säger många "varför ska man bara visa sin kärlek till varandra just den dagen på året?". Ingen verkar heller ha något bra svar på varför just Kalle Anka och allt annat bara måste vara med under julen, mer än att det var på det sättet medan man växte upp och då ska det för alltid förbli på samma sätt, eftersom man så gärna vill uppleva barndomen igen genom dessa minnen. Eller nåt liknande, en psykolog kanske kan utröna vad det här egentligen handlar om;P Nåja, grattis Kalle Anka, du fortsätter att vara en av julens vinnare!



http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3376697.ece








 

Av theotherside - 27 december 2011 11:54

Jag hade ändå trott att priset på en snusdosa skulle bli ännu högre, men nog började det kännas i plånboken sedan den förra höjningen och när det nu kommer att stiga med två, tre kronor till ( beroende på vilket pris affärerna sätter) så kommer det nästan att börja bli omöjligt att fortsätta med snusandet. Jag skriver nästan, eftersom jag först tänker se vilka priser butikerna sätter för Ica och Coop brukar försöka hålla priset nere men samtidigt bör tre general portion efter prishöjningen ligga på 120 kronor från och med söndag. Kanske läge att hamstra lite innan nyår? 


Samtidigt vägrar jag att ge upp snuset eftersom det är det enda som ger en ganska trist vardag lite krydda, och våra så kallade politiker ska inte bestämma över vad jag får och inte får göra, och den paranoida nymoralanda som blossat upp de senaste åren ger jag helt enkelt fingret åt. Lev ni erat liv, så lever jag mitt-som det ska vara, helt enkelt. 


( Dessutom, om ni ska vara konsekventa- när höjs skatten på sockerdricka, godis, bakelser och allt annat som förorsakar ohälsa vid stor konsumtion? Om det nu är meningen att ni ska se till att befolkningen blir friska och krya, alltså).




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131349.ab








 

Av theotherside - 27 december 2011 00:24

Just nu kör flera stora butiker på stora trumman och rear ut saker och ting till vrakpriser, men enligt artikeln i Aftonbladet så innebär det att det finns många köpsugna och att de produkter som är populärast blir snabbt slutsålda. Då kan man ju fråga sig- borde butikerna förse sig med ett större lager av platt-tv, datorer eller vad de nu säljer, eller får kunderna helt enkelt planera lite bättre? Vem tusan förväntar sig att en superbillig platt-tv ska finnas kvar efter lunchtid? Man bör planera på så sätt så att man är på plats när butikerna öppnar. Om man inte kan det så är det ju så, men vad gäller det att gråta ut i Aftonbladet över att just den grej man ville ha är slut? Det är inte lagstadgat någonstans att El-giganten måste ha obegränsat med platt-tv för att möta efterfrågan. Nej, först dit är den som först kommer åt det hetaste, så enkelt som så fungerar det ju...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14128989.ab










 


























Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards