Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Snuspriset går upp---igen

Av theotherside - 27 december 2011 11:54

Jag hade ändå trott att priset på en snusdosa skulle bli ännu högre, men nog började det kännas i plånboken sedan den förra höjningen och när det nu kommer att stiga med två, tre kronor till ( beroende på vilket pris affärerna sätter) så kommer det nästan att börja bli omöjligt att fortsätta med snusandet. Jag skriver nästan, eftersom jag först tänker se vilka priser butikerna sätter för Ica och Coop brukar försöka hålla priset nere men samtidigt bör tre general portion efter prishöjningen ligga på 120 kronor från och med söndag. Kanske läge att hamstra lite innan nyår? 


Samtidigt vägrar jag att ge upp snuset eftersom det är det enda som ger en ganska trist vardag lite krydda, och våra så kallade politiker ska inte bestämma över vad jag får och inte får göra, och den paranoida nymoralanda som blossat upp de senaste åren ger jag helt enkelt fingret åt. Lev ni erat liv, så lever jag mitt-som det ska vara, helt enkelt. 


( Dessutom, om ni ska vara konsekventa- när höjs skatten på sockerdricka, godis, bakelser och allt annat som förorsakar ohälsa vid stor konsumtion? Om det nu är meningen att ni ska se till att befolkningen blir friska och krya, alltså).




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131349.ab








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards