Alla inlägg den 25 december 2011

Av theotherside - 25 december 2011 23:15

Jag tycker att den här nya grejen som sexan körde med, i samarbete med Telia, under julaftonskvällen var riktigt bra och rolig. Lite utmanare mot SVT, fast sexan kom ju aldrig i närheten av motståndaren förstås men det var härligt att få se de program som en vanlig tittare hade bestämt att visa. LIte synd bara att det inte var lite mer Simpsons, som jag personligen tycker bäst om av de serier som visades under kvällen. Men annars så får TV6 och Telia gärna köra samma sak nästa jul igen.



http://www.tv6.se/julen-p%C3%A5-tv6/tittarens-jul








 

Av theotherside - 25 december 2011 22:15

Hur kommer vi egentligen att minnas 2011? Det känns som att det har kännetecknats mest av allt av oroligheter, revolutioner, störtade diktatorer osv osv men visst finns det ljuspunkter också naturligtvis, men dem är lättare att glömma bort. Den här sammanfattningen av 2011 är ganska klockren tillfälligtvis, men en hel del var inte lika bra... 


Vad kommer ni minnas från 2011?





http://svtplay.se/v/2658912/rapport/aret_i_backspegeln_i_musik_och_bild










 

Av theotherside - 25 december 2011 19:19

Nu har det blivit lite mindre populärt att skicka God Jul till vänner och bekanta via sms och mms, visar Telias statistik. Visserligen skickades så mycket som drygt 24 miljoner sms under julaftonen, men det är en minskning med 200 000 från samma tid i fjol. Så det är nog ingenting som riskerar att dö ut eller försvinna inom de närmaste åren. Det ska bli intressant att se om den här minskningen också gäller för Gott nytt år-sms. För min del märkte jag inte av "minskningen" då jag fick God Jul-sms från alla dem som jag hade räknat med att få ifrån!




http://www.expressen.se/nyheter/1.2661658/darfor-fick-du-inte-sa-manga-jul-sms









 

Av theotherside - 25 december 2011 15:45

Hmm ska man sammanfatta den här juldagen så blir det med orden segt, lugnt, sms-bonaza och en liten överraskning från mellandagsreans första stapplande steg vilket inte alls var fel utan bara roligt- alltid bra att avrunda ett år med något nytt och spännande, även om det fortfarande återstår några skälvande dagar av 2011. Året får man försöka avsluta på bästa sätt, inga dåliga miner när klockan slår tolv på nyårsafton! 


Men annars som sagt var, det har varit en lugn och skön juldag. Ska nog krydda den med att se någon riktigt härlig film, men vilken det blir har jag inte bestämt ännu. 





 

Av theotherside - 25 december 2011 14:24

Några gör det lilla extra vid högtidsstunder såsom julen, och David Hasselhoff verkar ha ansträngt sig en hel del för att göra det lite extra juligt hemmavid såhär i juletider. Jag vet däremot inte riktigt huruvida hans flickvän Hayley Roberts uppskattar att bilderna publiceras över hela världen ( nåja, kanske inte hela världen men i Aftonbladet åtminstone), men jag gillar den tredje bilden där Hoff poseras med öppen jacka och man kan ju i alla fall se att han håller sig någorlunda i trimm fortfarande, fast Roberts är den snyggaste av dem;P



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14126544.ab









 

Av theotherside - 25 december 2011 02:12

Jag försöker bortse från Taylor Lautners usla skådespeleri och träaktiga karaktär och njuter istället av att se Mike Nyqvist agera i en amerikansk film, tyvärr med den vanliga rollen som yrkesmördare från något jugoslaviskt land som förklaring till hans något bristfälliga engelska, men icke desto mindre så är det här verkligen Nyqvist film. De två huvudpersonerna, Nathan och Karen, har ingenting att komma med utom att se träaktiga ut ( lite Megan Fox-vibbar på skådisen bakom Karen, Lily Collins, hon försöker verkligen se så sexig ut som möjligt i alla olika vinklar). 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Jag försöker att förhålla mig neutral till Taylor men det går fan i mig inte, inte när regissören så uppenbart vill flirta med den kvinnliga halvan av publiken genom att låta Taylors karaktär Nathan både vara faarlig- han åker bland annat på motorhuven det första han gör i den här filmen när han är påväg till en fest, för att i nästa sekund försöka se sårbar och till och med gråta en skvätt när det passar, sedan snabbt bli tuffingen som kan klå de duma, duma gossarna som är efter honom. Det funkar... inte. Inte alls. Resultatete blir att han både är en lipsill och en tanigare Rocky-wannabe, och han funkar inte i någon av de rollerna. Gud vad jag önskade att jag fick inträda i adoptionsfarsans roll och banka in lite vett i den här killen! För den bästa scenen med Nathan är när han får tokstryk av farsgubben. Faktiskt. 

Sen har vi också "flickan som hela tiden måste räddas". Kan vi inte en gång för alla göra oss av med sådant otyg nu? Kom igen, snart är det 2012 och vi behöver inte en försvarslös, gråtande, hulkande lolita som håller hjälten i handen medan skott och skurkar försöker träffa dem. Att det sedan också finns en minst sagt urlöjlig kärleksstory mellan dessa som har att göra med en grej som hände när de gick i åttonde klass... Herregud, funkar sådan här smörja verkligen på tittare? Jag menar, ingen kan på allvar köpa det här slisket och sen sitta och grina över hur det sedan går för de lyckliga tu i slutet? Jag kände mest hur det vände sig i magen på mig, det var alldeles för mycket sött för min smak så jag fick ta en spruta mot diabetes direkt när eftertexterna började rulla. 


Snygg är hon men skådespelarmässigt finns en hel del att önska dessvärre.  



Och så svenske Michael Nyqvist. Jag skulle säga att det är han ensam som gör filmen hyggligt sevärd, och det är ju så faktiskt men varför i helvete fick inte han vara med och leka lite mer? Mer fokus på honom istället för Nathan och Karens skitförhållande, hade varit på sin plats. Men det här bådar i alla fall gott inför Mission Impossible, där jag hoppas att Nyqvist har en betydligt tyngre roll. Alfred Molina gör bra ifrån sig som vanligt och det utan att behöva anstränga sig nämnvärt i rollen som korrupt FBI-agent. Ibland räcker det med de små medelen, något som de unga skådisarna i Hollywood borde skolas in i redan från tidig ålder. Sigourney Weaver funkar bra som psykolog/barnvakt till Nathan ( gudarna ska veta att han verkligen behöver all hjälp han kan få ), men jag hade gärna sett henne inblandad i mer actionbetonade element eller sysslar hon inte med sådant längre?


Micke Nyqvist gör helt okej ifrån sig, vilket man inte kan säga om många inblandade i den här filmen.  


Abduction var helt enkelt för slätstruken och hade med två tråkiga huvudpersoner, så man satt oc h hejade på skurkarna och hoppades att de skulle lyckas döda karaktärerna. Actionbiten av filmen funkar hyggligt, men förutom tågfight-scenen fanns inte speciellt mycket att bli glad över, så inte ens den biten fungerar mer än i standard-action-film så den här bör gå ut direkt på dvd istället för att visas på bio någonstans. 








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards