Alla inlägg under december 2011

Av theotherside - 13 december 2011 14:36

Jag tycker härmed att Lasse Åberg ska ägna sig helt och hållet åt sitt måleri och tecknande istället för att göra film. Jag har inte sett den senaste filmen om Stig-Helmer, och det har jag inte tänkt att göra heller, men Åberg borde sluta upp med att lyssna till svenska folket ( och förmodligen pengakåta chefer/filmfolk på SF) och strunta i fler filmer om sin antihjälte som enligt mig aldrig varit särskilt rolig. 


Men jag gillar den här affischen som Åberg har gjort till Vasaloppet 2012. Den är lite sådär finurlig och samtidigt bra tänkt genom att göra Gustav Vasa till en uppskuvsbar leksak. 





http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter_o_reportage/senaste_nytt/nyhet_lasse_abergs_senaste_111209





 

Av theotherside - 13 december 2011 12:00

"Hostel-regissören Eli Roth återvänder till regissörsstolen för att göra skräckserie för tv. Roth kommer tillsammans med Netflix och Gaumont att filma Brian McGreevys ännu inte utgivna roman Hemlock Grove.

Roth har de senare åren framför allt ägnat sig åt att producera men nu är det alltså dags för lite hederligt hantverk igen. Hemlock Grove är en gotisk skräckroman som kommer ut i mars 2012 som kommer att utgöra grunden för 13 entimmeslånga avsnitt som Roth ska filma för televisionen, uppger Deadline. Roth kommer även att fungera som verkställande producent."

Från rysarnytt.se



Härligt att Roth sätter sig i regissörstolen igen och att det blir en tv-serie på 13 entimmesavsnitt som han ska göra. Romanen som serien ska bygga på låter också jäkligt intressant så den måste jag nog ta och läsa också, när den så småningom dyker upp på biblioteket.




 

Av theotherside - 13 december 2011 00:54

Det viskas om att America Olivo kanske ska medverka i remaken av klassikern Maniac, och om det verkligen stämmer så inte mig emot ( inte mig emot till hennes medverkan, men jag är emot remaken av filmen och tycker den är jävligt onödig). Inte för att Olivo kanske är världens bästa skådis, men det gör inte ont att se henne direkt;P













   

Av theotherside - 12 december 2011 18:53

Hmm ja jag erkänner att jag trodde att det skulle se "värre" ut när trailern till MiB 3 skulle komma men det ser faktiskt inte så jäkla dåligt ut. Nu är det bara att hoppas på att den visar sig vara mer sevärd än vad den andra filmen var, och så hoppas jag på mycket mer gruff mellan Will Smith och Tommy Lee Jones!






http://www.youtube.com/watch?v=nQenngt1sNQ







 

Av theotherside - 12 december 2011 14:45

Det låter lite konstigt men om man ska tro på Svensk handel så produceras 1,5 miljarder kvitton varje år, vilket motsvarar 60.000 avverkade träd... Jösses, och vi som ska vara så klimatmedvetna hela tiden. Det är en jädrans massa träd det, helt enkelt. Och till ingen nytta heller eftersom många, jag inklusive, inte vill ha något kvitto varje gång man gör mindre inköp såsom snus, godis eller en tidning. Varje gång jag köper snus så följer dessutom ett kvitto på det- vad ska jag göra med det? Se om de tog rätt betalt? Om det är samma pris på varan fortfarande? 


Nej, man borde ha som lag att vid inköp på saker för tusen kronor eller ännu större inköp, då ska det vara tvång på kvitto. 


Att sedan ICA häromkring har börjat med en ny metod för att sälja bland annat snus, gör att man får ett kvitto när man har tryckt in sin beställning på en apparat och sedan om man har handlat andra varor samtidigt så får man ytterligare ett kvitto... Det förbättrar inte direkt det här.



http://svt.se/2.22620/1.2639194/nya_kvittolagen_kraver_60_000_avverkade_trad






   

Av theotherside - 12 december 2011 13:15

Ja, idag är vinterns absolut kallaste dag so far och då är det ju faktiskt någon form av rekord eftersom det hittills inte har varit över tio minusgrader. Just nu är det "bara" minus fjorton grader utomhus, men det har varit 16 och förmodligen kanske lite kallare än så under morgonen/natten. Men lite roligt är det i alla fall att det har dröjt till den 12:e december innan vi fick minusgrader under tio. Det händer inte varje år, minsann...







 

Av theotherside - 12 december 2011 13:00

Jösses, jag trodde nästan Lena Ph hade tittat för djupt ned i vinglaset före framträdandet men bra blev det i alla fall. Lite roligt att Aftonbladet direkt skrev om hur "hovet rasade", men hovet har väl aldrig direkt varit känd för att ha någon humor? SÅ jäkla farligt var inte texten, egentligen! 






http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=lena_ph_-_vem_kan_man_lita_pa&videoid=2112681







Inget stativ-juckande i Så mycket bättre, men det var också det som gjorde hennes framträdande så mycket bättre...


 

Av theotherside - 12 december 2011 12:10

Jag kan inte låta bli att tänka på om det här uppmärksammande fallet hade varit det omvända- om mannen hade gett hustrun en grogg med glykol i- hade han inte blivit häktad och inte fått besöksförbud? Nej skulle inte tro det, han hade förmodligen skakat galler eller åtminstone suttit inlåst. Men nu är det en kvinna som är misstänkt, och då hanterar rättsväsendet alltsammans på ett helt annorlunda sätt. Istället tvingas mannen att inte uppehålla sig på samma ställe mer än två nätter på raken och dessutom fly till Norge eftersom han på naturliga grunder är livrädd för sin hustru. 

Som sagt, jag undrar bara hur det hade sett ut om det hade förhållit sig annorlunda? Då hade det räckt med en kort notis i Aftonbladet om att mannen anhållits etc...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14064411.ab








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards