Alla inlägg under december 2011

Av theotherside - 12 december 2011 02:30

Herregud, jag som trodde första april var över för länge sedan eller så är det nästan alltid första april i tidningar numera;P Jennifer Aniston ska alltså vara historiens sexigaste kvinna???!!! Har jag missat något, eller? Herregud... Okej jag ställer upp på att hon ser bra ut, men rolig? Nej, för oss som har gett Vänner kalla handen så kan jag inte alls se henne som rolig, åtminstone inte i de romantiska skitkomedier hon medverkat i och som jag har sett ett fåtal av. 

Nej på min lista så hamnar Marilyn Monroe, Angelina Jolie och Britney Spears allesammans betydligt högre upp än Aniston, dessutom har jag många fler kandidater innan jag skulle kunna utnämna någon kvinna till historiens sexigaste;P




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14061900.ab











 

Av theotherside - 12 december 2011 01:45

Snacka om en seg söndag, jag är bara glad över att den har tagit slut och den spenderades mest i tv-soffan, liggandes och bara jävligt bakis och man har knappt orkat trycka på fjärrkontrollsknapparna ( ja, jag har fortfarande en sådan men frågan är hur länge till) och så zappat mellan olika sportevenemang för tack och lov fanns mycket sport att titta på dumburken. Det mesta gick ned (utom hästskiten, det ser jag absolut inte på men noterade ändå att det gick bra för den svenska mannen som red så det var ju bra i alla fall). 


Om jag vore klok, vilket jag inte är, borde jag sova nu istället för att sitta uppe och uggla. Men åååh efter att man har legat i soffan en hel dag är man inte speciellt trött, tyvärr. Så jag tror jag fortsätter sitta uppe och uggla en stund till. 





 

Av theotherside - 12 december 2011 01:02

Man kan ju undra om den här kvinnan hade blivit lite mer intresserad om kommentatorn hade råkat säga "herrarnas nakenstafett" istället? Det får vi aldrig veta, men i alla fulla fall så tycker jag att hon överreagerar en aaaning. Men det är ganska vanligt i det här landet, om än det är vanligare i USA att man upprörs över skitsaker. Jag hoppas att barnen inte blir traumatiserade för resten av livet för att de råkade få höra nakenstafett, jag hoppas verkligen det... Å andra sidan så tror jag inte barnen reagerade nämnvärt på ordet, de var ju skidskytteintresserade och såg nog mest av allt fram emot tävlingen. Och med tanke på hur dåligt det gick för svensk del får vi väl i alla fall glädjas över att något roligt inträffade i alla fall, även om det på sin höjd var lite klantigt sagt av de inblandade, men knappast så man behöver bli alldeles till sig över det och gråta ut i en artikel i Aftonbladet....



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidskytte/article14063498.ab










 

Av theotherside - 10 december 2011 19:16

Jösses jag kom just på att när det gäller musikåret 2011 så blir det väldigt enkelt för mig att sammanfatta det ty jag har enbart hört två ( 2 ) låtar under året som jag verkligen har tyckt om. Och det är Jennifer Lopez In the floor och en låt som sjöngs i Idol, som visserligen har funnits länge men som en av Idolerna gjorde en bra omtolkning av... Men sedan finns det inga fler låtar som jag på rak arm kan påstå att jag har tyckt om i år. Illa, haha!

Tur att det ser bättre ut på filmfronten istället, när filmåret ska sammanfattas;P









 

Av theotherside - 10 december 2011 01:49

Åh herregud ytterligare en "komedi" som tydligen ska handla om hur män tänker, och så ska det tankesättet utnyttjas av smarta kvinnor så de ska kunna luras med de dumma männen. Och inte generaliserar man inte, ohnej! Filmen vänder sig ganska uppenbart till en kvinnlig publik, så det är ju bra att de får se en "komedi" som visar upp hur män tänker så de har något att fnissa över medan de sörplar lådvin en fredagskväll... Ursch! 




http://www.youtube.com/watch?v=MLRie9mQIDM








 

Av theotherside - 9 december 2011 20:50

Men vad tusan?! Är fantasibristen så stor i Hollywood numera så de griper efter vilket halmstrå som helst?! Numera hinner knappt en film få premiär innan den kommer i en remake igen, för att vrida ut varje liten kosing som finns gömnt i konceptet.Jag är inget stort fan av filmen American Psycho men visst är den ändå helt klart sevärd och det beror nästan helt och hållet på Christian Slaters prestation, och vem tusan ska kunna göra den bättre än så i remaken?! Nej, remaken innebär inga förbättringar, snarare bara försämringar och förhoppningsvis får eländet fler att upptäcka den alldeles lysande originalet istället. 



http://www.moviezine.se/artikel/9012-dags-att-gora-om-american-psycho











 

Av theotherside - 9 december 2011 14:00

" Hills roman handlar om en 26-årig ​​man som vaknar upp med en tung baksmälla och upptäcker att horn har växt ut ur hans huvud. Han blir övertygad om att hornen är kopplade till det olösta mordet på hans flickvän. Filmen produceras avMandalay Pictures och Hill (son till Stephen King) kommer att fungera som verkställande producent.

Planen är att påbörja inspelningen någon gång under senvåren eller i början av sommaren 2012. Aja ska sedan filma science fiction-piratfilmen Cobra."

rysarnytt.se




För er som inte har läst boken, så rekommenderas den varmt även om den kanske inte helt och hållet föll mig i smaken. Men den passar perfekt att mysrysläsa under julledigheten;) Härligt cokså att en sådan som Alexandre Aja är inblandad i projektet, det borgar åtminstone för att det kan bli riktigt bra. Sen ser jag väldigt mycket fram emot hans kommande film, Cobra, men däremot mindre efter remaken av Maniac. 






 

Av theotherside - 9 december 2011 13:29

Jahapp finns ingen anledning att se Guldbaggegalan i år av två anledningar- Petra Mede är programledare igen och så bryr jag mig inte direkt om svensk film heller ( har nästan inte sett en enda svensk film i år, och det är jag stolt över). Jag tänker inte dels lida mig igenom Mede och sedan lida mig igenom klipp ur svensk filmproduktion, så det här spektaklet står jag över den här gången också. 



http://svt.se/2.27170/1.2636657/petra_mede_leder_guldbaggegalan_-_igen








Bort med Mede och in med Johan Glans igen!  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards