Alla inlägg under december 2011

Av theotherside - 17 december 2011 21:23

Perfekt musik att spela i bakgrunden på en lördagskväll;P Och videon gör ju inte heller direkt ont att titta på, om man uttrycker sig milt.






http://youtu.be/PDLWOS5ppyQ


<iframe width="1280" height="720" src="http://www.youtube.com/embed/PDLWOS5ppyQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>













 

Av theotherside - 17 december 2011 20:15

Det var en riktigt härlig match att bevittna i Channel One Cup, och att man lyckas vinna mot Ryssland tillhör ju verkligen undantagen. Jag tror spelarna är fullpumpade med självförtroende efter att ha tagit den här "skalpen" och jag är gansla övertygad om att Tre kronor vinner morgondagens match! Heja, heja...



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article14093565.ab









 

Av theotherside - 17 december 2011 19:22

"Bunyan är regisserad av Gary Jones (Boogeyman 3) med Joe Estevez i huvudrollen och beskrivs om en mörk skröna om den gamle lumberjacken Paul Bunyan som för 100 år sedan blev förvisad från staden och som man trodde var död. Men färska jättefotspår i marken visar att så inte verkar vara fallet."

Från rysarnytt.se



Hmm, det här ser ganska lovande ut. Visserligen förväntar jag mig inte mycket nytt under solen när det gäller den här skräckfilmen, men sådant har vi väl alla slutat hoppas på vid det här laget i kölvattnet på alla remakes och uppföljningar?;P 



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uGe2h34c0f8






 

Av theotherside - 17 december 2011 00:54

Mask Maker hade lika gärna kunnat vara en uppföljare i Fredagen den trettonde-serien, eller för den delen i Motorsågsmassakern och Halloween för här hittar man i alla fall en hel del inspiration från de skräckfilmerna, och man har inte gjort något speciellt utav det- knappast en hyllning av genren eller något som för genren framåt, för nyskapande är den verkligen inte och det känns som att färdas tillbaka 30 år i tiden. Men gillar man en hederlig slasherfilm så är den här hyfsad att plocka fram lagom till nästa Halloween men den kommer snabbt att vara bortglömd igen.







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Jag både gillar och samtidigt ogillar Nikki Deloach i huvudrollen som Jennifer. Ogillar för att hon är så äckligt äppelkindad-helylleamerikanska samtdigt som hennes klara, rena, hjärtliga skratt gjorde mig glad. Men samtidigt bekymrad, för hur ska den här präktiga kvinnan klara av att fightas mot mördaren när det blir dags för det senare under filmen?! Det klarar hon inte, konfrontationen mellan dem blir bara löjlig. Och sen rösten... Är det hennes riktiga eller är den anpassad till den karaktär som hon spelar här? För om det är så hon pratar i verkligheten så måste hon ha smält många hjärtan under livet, för vem kan låta bli att falla för hennes underbara röst? 



Att ta sig ett avkopplande bad i en sådan här film är ingen bra idé...



Men annars har Mask Maker ingenting alls att erbjuda... Mördaren är hyfsat lik föregångare som Jason och Myers, mördarscenerna är inte så inspirerande eller otäcka eller ens blodiga så där fanns inte mycket att minnas heller och i överlag finns det egentligen ingen anledning att minnas den här filmen överhuvudtaget... Det usla slutet gör att jag befarar att en uppföljare kan komma, men det gör det väl ändå inte?! Vem i hela världen skulle kunna tänkas vilja se en fortsättning på den här?






 

Av theotherside - 16 december 2011 23:00

Med tanke på att jag inte tycker om Will Farrell så är det tveksamt om jag ens ger den här filmen en chans, och varken teasern eller trailern gjorde mig speciellt nyfiken på den här...





http://www.youtube.com/watch?v=qHSEqyF2TR0




http://www.youtube.com/watch?v=sMPemnlZWT0







 

Av theotherside - 16 december 2011 22:45

Haha jag har ingen aning om huruvida de här karaktärerna förekommer i en tv-serie eller något liknande? Men den här långfilmen ser faktiskt inte så pjåkig ut, och den ser ut att ha en hel del galna scener. Will Ferrell tillhör ju verkligen inte mina favoriter i komedifacket ( man borde få betalt för att gå och se filmer där han medverkar) men i den här finns John C. Reilly och Jeff Goldblum med så jag tror jag har överseende med Farrell och kanske ser den här filmen nästa år...




http://www.youtube.com/watch?v=7_KnUi3t2JI









 

Av theotherside - 16 december 2011 22:00

Herregud, i lilla Sverige så finns nu 4,5 miljoner mobilt bredbandsabonnemang... Inte undra på att näten är överfulla och att kapaciteten inte räcker till och att man alltmer ofta upplever segare hastigheter för till detta ska man ju dessutom lägga till alla som surfar med sina mobiler och detta har ökat med 300 procent i år!!! 


Samtidigt går det ju inte att ha det på det här sättet utan att man på något sätt blir påverkad, och jag har ju lätt för att skaffa mig (o)vanor och så även med att bland annat känna en liten press att alltid behöva vara uppdaterad. Jag måste kolla in filmnyhetssidor hela tiden för att inte missa den senaste filmnyheten eller trailern, samtidigt som jag är lite utav en nyhetsjunkie och måste följa med vad som händer på Aftonbladet, Expressen, SvD, Metro, SVT etc... Och om jag inte är uppkopplad eller inte har tillgång till Internet på flera timmar så finns det alltid en liten djävul i bakhuvudet som viskar att "just nu går du miste om något, nu har något hänt och undrar hur många som har varit inne och kollat på bloggen?". Det är jävligt jobbigt och man måste sysselsätta sig med något annat för att den lilla djävulen ska tystna! 


Det är ju sjukt hur det har blivit. Hur gör de som inte blir beroende av att ha koll på "allt", trots att den här möjligheten att ständigt vara uppkopplad finns för alla och envar? En del verkar inte alls vara särskilt beroende av att veta vad som händer just nu, eller vilken trailer som har dykt upp osv. Jag önskar man kunde vara lite mer som dem...




http://svt.se/2.22620/1.2648879/sa_paverkas_du_av_att_standigt_vara_uppkopplad?lid=puff_2648879&lpos=rubrik









 

Av theotherside - 16 december 2011 20:45

Ja, strunt samma i vilken version man lyssnar på egentligen men den här versionen tycker jag har ett lite mer upp-tempo vilket jag tycker om, så den här passar ju perfekt att spela lite då och då såhär i juletider!








http://www.youtube.com/watch?v=ds6oTHYmqRc&feature=related











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards