Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Pig Hunt

Av theotherside - 31 december 2011 02:30

Det finns b-film och så finns det b-film, men en del av dessa b-filmer är i alla fall underhållande om än snabbt bortglömda så snart eftertexterna börjar att rulla. Men jag tyckte att den här filmen, Pig Hunt, var tillräckligt underhållande och skruvad för att falla mig i smaken så jag hade roligt medan jag tittade på den, och det är inte mycket mer jag begär när jag ser på film en sen fredagskväll, faktiskt. 









LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det enda jag vänder mig lite emot är att Tina Huang ska med på "grabbresan", och att det sedan visar sig att hon skjuter bättre än stridstuppen i gänget. Hade hon inte lika gärna kunnat stanna hemma? När det är en grabbhelg så ska det vara så, och inte någon kvinna som är med och som inte förstår sådant som man vill göra med grabbarna. För hon är lite väl nedlåtande redan från början, bland annat nedlåtande mot jakten och att det anses som ett grabbigt nöje och det gör mig irriterad på henne. 


 


Annars finns alla ingredienser för en lyckad b-film; hippies, rednecks som plötsligt blir lovligt villebråd och naket. Behövs det egentligen så mycket mer för att man ska ha en underhållande stund? Det enda tråkiga är att det stora mördar-vildsvinet hamnar lite väl i bakgrunden i detta hopkok av intriger ( nåja), så helt plötsligt känns det inte som att vildsvinet är huvudsaken förrän mot slutet, men det var så dags då. Vanligtvis så brukar man kunna klaga ganska friskt över skådespelarinsatserna i sådana här filmer, men i den här är de faktiskt helt okej och det är ingen som direkt överspelar eller något sådant, även om ingen heller direkt glänser. Det som grämer lite i glädjekällan är varför en del inslag av, förmodar jag, kritik mot Irakkriget måste förekomma i en sådan här film. Kritiken är inte speciellt bra dock, så det är inget som störde eller så men tycker ändå det var en onödig ingrediens i den här filmen. 


Pig Hunt var i alla fall tillräckligt underhållande för stunden så den får till och med godkänt av mig, men det kanske mest för att jag är på bra humör såhär sista dagen av året;P



När man är ute i skogen måste man tänka på att klä sig så lite som möjligt.



Har man inget papper i närheten för att ge en vägbeskrivning får man ta vad man haver, och ett sträck över en pinuppbrud duger gott...




Är man redneck måste man ha något coolt längst fram på motorhuven.




Ibland har man turen på sin sida och råkar ströva in på ett sådant här ställe när man spatserar i skog och mark.





      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards