Alla inlägg den 10 oktober 2015

Av theotherside - 10 oktober 2015 07:00

Stalled var ingen film som jag hade några förväntningar på överhuvudtaget, utan började se den med förhoppningar om att den i alla fall skulle visa sig vara hyfsat underhållande för stunden. Det var den inte, inte direkt i alla fall. Filmen började väldigt långsamt, man undrade var den skulle ta vägen och jag började fundera ganska omedelbart huruvida det var värt att kasta bort tiden på den här. I slutändan visade det sig väl att man kunde ha ägnat tiden åt att se något bättre. Men det fanns i alla fall en komisk grej med Stalled som gjorde den uthärdlig, den här filmen tog sig inte på så stort allvar och det var lite nyfikenhet över hur en enkel vaktmästarsnubbe skulle klara sig där han befann sig på en damtoalett som invaderas av zombies som gjorde att man ändå såg klart filmen. 



               


Det blir många scener där blodet sprutar frekvent, och för den som vet med sig att man har en känslig mage så ska man nog välja att se något annat istället för Stalled. Jag vet inte heller huruvida man egentligen tycker om huvudpersonen, han verkar inte ha rent mjöl i påsen. Det blir inte heller så intressant att höra vaktmästarens bakgrundshistoria, ej heller kvinnan som befinner sig i samma situation. Mest av allt blir det mest tjatigt och tråkigt. 


Hmm nej det enda som var bra med filmen var väl att det inte hade det sedvanliga, lyckliga slutet. Och att man var generös med blod och lite äckelsekvenser. Men annars fanns det ingenting alls som motiverade till att se filmen. 




 

Av theotherside - 10 oktober 2015 06:00

Åtta regissörer som gör varsin del om åtta Mexikanska legender/skräckberättelser. Inte för att man kan påstå att man direkt kan mycket om mexikansk skräckhistoria/kultur, men trailern gör mig jävligt intresserad av den här i alla fall. México Bárbarao får man hålla utkik efter och förhoppningsvis kanske det är något som överraskar på ett positivt sätt. 






Av theotherside - 10 oktober 2015 04:00

Det är svårt att föreställa sig att det faktiskt passerat 22 år sedan Spielberg släppte loss dinosaurierna i Jurassic Park och hänförde en hel värld med vad som gick att skapa med datorernas hjälp, kryddat med ett hyggligt spännande äventyr där de utdöda urtidsdjuren gjorde revolt. Och nu var det dags igen, och det är lika bra att man glömmer bort Lost World och förskräckliga Jurassic Park 3 för Jurassic World krossar de två filmerna fullständigt. Jag tycker bara att det är lite trist i sammanhanget att specialeffekterna har gått framåt sedan 1993, det för att det inte blev samma ögonbrynshöjande effekt när man fick se levande dinosaurier igen. Men den där lite förbluffande känslan kommer man aldrig någonsin att få uppleva igen eftersom man är så bortskämd med vad som kan visualiseras nu för tiden (och tänk bara vad som kan visas om tjugo till femtio år från nu). Däremot var det jävla svårt att värja sig, filmen har ett bra tempo, och dinosaurierna har sin charm fortfarande och filmen är precis som den första en härlig matinefilm.


Det blir extra plus i kanten för att man inte hade skalat bort detaljer när djuren käkade människor! Jag trodde att man skulle göra som i så många andra filmer och dra ned på det visuella och inte visa så mycket när människan går från högst upp på näringskedjan till något som bäst kan beskrivas som skräpmat från MacDonalds. 

En scen, där kvinnan som ska vara nanny till de två pojkarna, och hennes öde- det är nästan utstuderat elakt, på ett sätt. Men jag gillar det. Inte ens svordomar har man skurit ned på i Jurassic World. Hää-ärligt! 


Jag saknade dock en Jeff Goldblum-karaktär som kunde lätta upp stämningen lite med antingen sarkasm eller bitska kommentarer. Den nya snubben som mest sitter vid datorskärmen, och hyllar originalet lite snyggt med en tröja med Jurassic Parks gamla logga, funkade inte lika bra här som komiskt inslag. 


     

Det här var nästan lite väl sött...


 

Utnyttja djur, en verklig mänsklig specialitet.


   




     

Verkligen sista natten med gänget eller?


         


Sedan är jag ett riktigt sucker för slutet.... T-Rex gör en magnifik comeback. Man får bara skymta denna monsterkung en kort sekund i en sekvens och jag trodde att det var det enda man skulle få se av denne men tack och lov så hade jag fel. Sedan tycker jag att man kryddat lite väl mycket med det nya monstret. Det räckte inte med att denne skulle vara större än T-Rex, nej den skulle dessutom vara smart, och inte döda för att äta sig mätt utan döda för att det var "kul". Sådana saker hade man klarat sig utan! 


Men, jag har inte så mycket att invända egentligen. Jag hade roligt medan filmen pågick och det här är den första filmen som lyckas leva upp till förväntningarna, och spontant kände jag direkt efter att den tagit slut att jag ville se om den igen. Visst finns det brister och saker som inte var jättebra, men vad fan, det struntar jag i denna gång. 


Jurassic World gjorde det den skulle, och det var att underhålla för stunden! 






 

Av theotherside - 10 oktober 2015 03:15

Åh, äntligen finns en version av Stolthet och Fördom som man kommer att orka att ta sig igenom utan att man känner att det är något kostymdrama man tittar på;) Den här filmen har varit efterlängtad länge, och trailern ( eller kanske snarare teasern) gör mig inte besviken! Äntligen får Jane Austens dravel-kärleks-tjosan-skräp den remake den så länge har behövt, kryddat med zombier och brudar som slaktar dem! Allt som behövs nu för tiden är lite zombies och vässade knivar, så blir vilket kärleksdravel på film betydligt mer intressantare. 









Av theotherside - 10 oktober 2015 02:43

Hmm ja,jag vet inte vad man ska säga om den här... Men stundtals verkar denna kunna vara lite intressant, och annorlunda. Jag ger den en chans så fort möjligheten till att se den finns. 







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards