Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av theotherside - 28 oktober 2015 23:45

Okej egentligen ser det på förhand inte alls bra ut och jag är lite allergisk mot skräck som samtidigt ska vara åt komedi/parodihållet ( så länge det inte är som i Scream eller Nightmare on Elm Street där komiken är ganska svart och samtidigt vansinnigt rolig). Men jag är såld redan i inledningen av trailern där legendaren Robert Englund säger att snubbar som Jason är bara myter;P Jag undrar lite över vilken roll Englund har i filmen och om man kommer att se mycket eller lite av honom? Jag vill ju inte att han bara ska vara med som en stollig rolig gubbe som i Lake Placid vs Anaconda. 


Men The Funhouse Massacre kommer jag definitivt att titta på så fort möjligheten finns. 





Av theotherside - 28 oktober 2015 23:00

Jag har lite svårt för att riktigt säga vad jag tror om den här filmen men något gör mig intresserad och trailern visar upp en hel del scener som jag förmodligen kommer att tycka om. Men lite tveksam är man nog ändå... Nåja asiatisk film som sådan är väl ingenting som jag tittar speciellt ofta på så den här tar man sig nog en titt på vid något tillfälle i alla fall. 



Av theotherside - 28 oktober 2015 20:06

Nej jag har inte drabbats av posttraumatisk stress över den sommar som har passerat och lämnade oss med en känsla av att den kunde ha varit så mycket bättre och att det nu snart är snarare den vintertid nu kommer som är aktuell, men nu handlar inte det här inlägget om vilken årstid som är att föredra! 


Härligt att det bevisades att svensk film kan göras utan att de stora drakarna måste vara inblandade och bestämma vilka filmer som får göras i det här landet. Och kanske börjar en större del av den svenska filmpubliken tröttna på allt vad trötta, lätt alkoholiserde kommissarier har för sig ( ja man kan ju alltid drömma i alla fall, men snart går väl ytterligare en reprisrunda med Beck på TV4 på söndagskvällarna med mångmiljonpublik ännu en gång). 


Men... Trailern/Ploten/Teasern ja kalla det vad fan ni vill för Den blomstertid nu kommer är faktiskt rätt bra, och ger blodad tand, jag vill se mer, veta mer. Det var länge sedan sist jag kände något liknande för en svensk film. Eller snarare, jag har aldrig haft någon förväntning inför någon svensk film någonsin. 


Hoppas på lite mer angående filmen och en "riktig" trailer snart så ska vi se vad det blir av med den här!


https://www.moviezine.se/nyheter/crazy-pictures-nadde-malet-pa-mindre-an-ett-dygn







Av theotherside - 28 oktober 2015 19:53

Hmm det här får man ändå ge en liten klapp på axeln för en udda idé för att komma från Sverige... Diskbänkrealism, Ingmar Bergmans tunga ande över filmlandskapet och hellre 68 svenska massproducerade svenska deckare innan en originalfilm får göras. Kanske, men bara kanske, börjar det hända saker och att man sneglar avundsjukt mot våran granne Norge som under flera års tid gjort annorlunda och jävligt bra filmer ( Död snö, behöver inte nämna så många andra).


Finns här några snälla barn handlar om en zombieepedemi som bryter ut på självaste julafton och istället för att invänta tomten och se vad man får i julklapp om man varit snäll så måste barnen kämpa mot zombies istället. Det ska bli intressant att se var det här tar vägen och väntar på mer information innan man vet huruvida man ska bil peppad över det här eller inte.


https://www.moviezine.se/nyheter/svensk-julfilm-med-zombies






   

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul på TV:n men vem har tid med sådant när det finns zombies att döda?



 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards