Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av theotherside - 14 oktober 2015 23:50

Från regissören som gav oss The Devil Inside så kommer nu en thriller med det smått tråkiga namnet The Boy! Det låter löjligt, jag vet. Och efter att ha sett trailern förväntar jag mig ingenting revolutionerande i den här filmen, och jag personligen tycker inte att det är särskilt skrämmande med dockor. Men däremot lyckas man förstås få mig nyfiken på vad "dockan" har för hemligheter. Ja, vad fan det är snart Halloween och jag kommer att ta mig en titt på den här filmen så fort den chansen finns. 













Av theotherside - 14 oktober 2015 23:45

Oh, trailern gör ju att man nästintill gör en spontan glädjedans. Trailern för spelet gav mersmak och i spelet ska man alltså iklä sig Jasons karaktär! Och man ska också kunna spela som lägerkampsledare, och sedan klara sig helskinnad från Jason.Vem vill man helst av allt spela? Jag slår vad om att man känner att man dragit nitlotten om man ska spela som någon av lägerkampsledarna, men å andra sidan- det vore intressant att se om man klarade sig ifrån Jasons machete!!!


Det här är nog det enda spelet som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att spela om det når butikshyllorna! Man har dragit igång en Kickstarter-kampanj och jag håller tummarna för att det här spelet verkligen produceras. Men ta en titt på trailern, och känn lockropen;)


Här finns det lite mer information om vad det handlar om;

https://www.moviezine.se/nyheter/spela-som-jason-vorhees-mot-dina-vanner-i-nytt-spel



Nu återstår det bara att vänta på den nya Fredag the 13th-filmen. Den skulle ha haft premiär i år men blev framflyttad till 2016 istället ( som om det inte fanns nog med filmer att se fram emot nästa år!!!). Men det räcker inte bara med ett kommande spel och en kommande film- nej, det ska ju komma en Fredagen den trettonde-serie också, och som faktiskt på förhand låter intressant. 
Upplägget för serien lyder som följer: Camp Crysal Lake har blivit ett slags Silicon Valley. Men den nya fina fasaden har inte fått de äldre att glömma bort händelserna och pratar gärna om legenden Jason. Plötsligt börjar mördandet om pånytt- är det Jason som är tillbaka, eller är det någon som utger sig för att vara legenden? Spännande, inte sant?;) Det är bara att hoppas på att serien blir lyckad i alla fall! 




Av theotherside - 14 oktober 2015 06:00

Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av den här filmen. På förhand såg det jävligt lovande ut, och jag gillade verkligen filmens trailer när jag såg den för en tid sedan och kände direkt att det här är en film som jag vill se. Det kändes som att Big Game skulle vara lite som Snakes on a Plane, men så var det inte alls. Förutsättningarna verkade lovande, Samuel L. Jacksson, som USA:s president, springer omkring i de finländska skogarna, jagas av ondingar och har bara att förlita sig på en ung finsk pojke! 

Filmen började också lovande. Det är inte alltför ofta som man får höra bara finska i en film, om den inte skulle vara från Finland förstås. Jackssons president nödlandar i den finska urskogen, men... Jag tycker inte att filmen riktigt vet vilken fot den ska stå på. Ibland känns det som att det bara ska vara komiskt, sedan blir det snabb övergång till action men det blir aldrig riktigt någon nerv i alltsammans, aldrig speciellt spännande. 


Det är bara i vissa scener som Jackson levererar repliker som jag hade förväntat mig- som att han är ledaren för den största nationen i världen, att han kan invadera vilket land som helst men att han för tillfället inte ens kan beställa en pizza! Eller den jobbiga situationen med det sista pisstänket på byxorna innan han skulle hålla ett tal inför nationen. Mer sådant hade jag velat höra från Jacksons mun! Och betydligt mer "Good dam it". 




             


Nej jag vet inte riktigt exakt vad jag hade förväntat mig av Big Game, mer än att den skulle bjuda på mer underhållning än vad den gjorde. Det här blev aldrig den actionkomikunderhållning som jag hade förväntat mig, tyvärr. Som en hygglig underhållning för stunden funkade den ganska bra, och den här kommer att visas i ständig repris på TV6 i flera år framöver. 


Får konstatera att ibland räcker det med att se en trailer till en film och sedan nöja sig med det. Ibland är förrätten betydligt mer stimulerande än huvudrätten. 








 

Av theotherside - 14 oktober 2015 04:15

Handlingen är tunnare än näsduspapper och allehanda klyschor upprepas frenetiskt på löpande band. Man har sett det här några gånger tidigare, bara att det vanligtvis brukar vara lite mer påkostat och Bruce Willis brukar inte spela över. För det gjorde han minsann i den här filmen, med råge. I och för sig har han ju inte direkt mycket att göra här, han sitter mest och snackar och önskar att få tag i mannen som går under smeknamnet The Prince. Men sedan spårar han ur men vad gör väl det, lönechecken kom nog in på kontot i vanlig ordning och ibland har man ju en sådan dag på jobbet, då man gör precis allt på autopilot utan att man anstränger sig särskilt mycket. Sedan stämplar man ut, går hem och öppnar en kall öl och lägger upp fötterna på tv-bordet och tittar på någon hjärndöd dokusåpa. 

Jason Patric var i alla fall som klippt och skuren som föredetta buse och militär, som återvänder till sin tidigare brottsplats för att söka efter dottern som försvunnit. Deckarnivån i The Prince är inte direkt på Holmsk nivå, om man säger så. 


Men det var inte bara Bruce Willis som underpresterade. Han hade gott sällskap av John Cusack ( som jag i alla fall trodde skulle ha något vettigare att göra i den här filmen, det var alltför länge sedan som jag såg Cusack i något bra). 50 Cent verkar ta vilken roll som helst, men vad gör man inte när huvudbrödfödan med musiken verkar gå lite sådär? 50 Cent är ungefär lika underhållande i den här som han var i Spy, där han ändå spelade sig själv... Jag hoppas verkligen att han inte hade någon fet lön att plocka ut för sin mediokra medverkan i denna! 




         


Nej The Prince var en b-film som knappt ens borde finnas bland dvd-realådorna, utan snarare delas ut som varningsexempel på hur man inte gör en actionfilm numera. Men "kul" att halvdana skådisar som 50 Cent i alla fall kan se fram emot att trygga pensionen med sådant här skräp. Bruce Willis har väl också sina bästa dagar bakom sig, men det gör ändå lite ont att se att en skådis som man har sett i en hel del klassiska actionfilmer väljer sådant här skit på äldre dar. Jag hoppas verkligen att han har ännu en Die Hard i sig, en bra Die Hard alltså- innan han drar sig tillbaka helt och hållet. 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards