Alla inlägg under november 2011

Av theotherside - 25 november 2011 19:00

Jaha, nu försvinner ju nästan den enda anledningen till varför man såg tv-programmet Minuten- Peter Settman blir ersatt med Malin Olsson. Jag tror inte det kommer att fungera, och jag kommer inte heller att fortsätta titta. Minuten var inte den lekunderhållning den så gärna ville bli, men eftersom jag tycker om Settman så tittade man ändå ibland när man inte hade något bättre för sig. Men nu får det räcka, när som sagt den stora anledningen försvinner...




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13972085.ab







 

Av theotherside - 25 november 2011 18:42

En av de fotografer som har lyckats profilera sig bäst och som ibland framstår som väldigt kändiskåt har tydligen snott samman ytterligare en bok. Jag har inte läst En flickfotografs bekännelser, och jag tror inte att jag kommer att läsa den heller helt enkelt för att jag inte intresserar mig särskilt mycket för Bingo, men det är en annan sak med den här nya boken där han har med sina bästa ( enligt honom själv får man anta) bilder... Bland annat den på Victoria Silvstedt i en Zorn-inspirerande vinkel är faktiskt riktigt snygg och en av de allra bästa Bingo har gjort. Kan bli lite roligt att bläddra i Snapshots - Bingos bästa bilder, men jag kommer inte springa iväg och köpa den utan när den dyker upp på bibblan så kommer man sitta och bläddra och titta lite någon tråkig eftermiddag...




http://www.alltomstockholm.se/start/article2766645.aos#xtor=AD-500-%5Balltomstockholm.se%5D-%5B%5D-%5BTextlank%5D-%5Baftonbladet%5D-%5B%5D-%5B%5D










 

Av theotherside - 24 november 2011 07:17

Var finns du i år egentligen, vinterland? Det är smått otroligt men det är i slutet av november, snart december för sjutton, men ingen snö finns på marken förutom lite, lite på vissa ställen men det är inte mer än att det knappt täcker marken. Och inte heller är det mycket till minusgrader, idag är det bara två minusgrader just nu... Ojoj, som sagt det är helt otroligt!


För övrigt hoppas jag att allting kommer att gå som planerat idag...







 

Av theotherside - 23 november 2011 13:18

Ursch jag blir mörkrädd när jag läste artikeln, men lite gladare blev jag över att läsa kommentarerna och se att inte speciellt många instämde i metoden som användes- att jobbsökande människor på två minuter ska sälja in sig inför en "hotelljury" som sedan bestämmer huruvida man går vidare eller inte. Och det här för att slippa läa hundratals CV:n... Jag säger bara, hallå! Om det här är framtiden kommer jag inte att ha skuggan av en chans, då är det lika bra att lägga ned för jag har nog med problem att prata inför fem åhörare, hur ska det inte bli då om man står inför arbetsgivare och andra som söker samma jobb och försöka sälja in sig? Omöjligt. Alla människor är inte stöpta i samma form, för en del kanske ett sådant här upplägg passar sig ypperligt, men definitivt inte för alla... Jag skulle som sagt bli bortplockad ganska omedelbart.

Och samtidigt mister man respekten för Arbetsförmedlingen mer och mer. De borde döpa om sig till praktikförmedlingen istället, för det är det enda man får hjälp med, att ordna med praktikplatser. I och för sig ett bra medel för att kunna ha en chans att visa sig från sin bästa sida, och då öka chansen att få anställning. Man får se det så. Bara tråkigt att min handledare har snöat in helt och hållet på att jag gick media och att det är just det jag ska ha praktik inom, trots att jag inte är intresserad av det längre och att jag vet hur tuff arbetsmarknaden är inom mediebranschen, men enligt handledaren så passar jag för alla medierelaterade jobbannonser, men hittills har jag kammat noll när jag har sökt dem vilket inte förvånar mig ett dugg... 

Näh, vad bittert det känns. Och Idolaudition som jobb-sök-grej gjorde mig inte på ett bättre humör, det är väl bara en tidsfråga innan det konceptet anammas och, enligt vissa kommentarer så finns det redan i Sverige... Ska bli ett stort nöje att följa debatten på Aftonbladet senare idag, då det man ska debattera är Vad krävs det för att få ett jobb egentligen?. 






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13973806.ab








 

Av theotherside - 22 november 2011 13:39

Löjligt, och det luktar överförmynderi lång väg, om det blir som det föreslås i Umeå för de kommunalt anställda- att snusförbud ska råda! Jag tycker det är överförmynderi redan att man lägger sig i så stenhårt på dem som röker men det räcker inte, nu ska förbud även gälla dem som snusar. Är det inte upp till var och en hur man vill leva sitt liv? Om det här blir verklighet i Umeå förmodar jag att fler kommuner kommer att genomföra detta. Idiotiskt! 






http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13971014.ab









 

Av theotherside - 21 november 2011 18:34

Lite humor på måndagskvällen, kanske kan pigga upp någon åtminstone;D








 

Av theotherside - 20 november 2011 01:17

Jaha, så var även uppföljaren avklarad för andra genomtittningen och jag vill minnas att jag tyckte att den var hyfsat underhållande första gången jag såg den men det tycker jag inte nu. Fast regissören Michael Bay har ju gått ut senare och sagt att han är missnöjd med tvåan och att den blev lite som den blev på grund av författarstrejken som pågick medan filmen var under inspelning. Men kunde man verkligen inte ha avvaktat lite och sedan fortsatt med filmandet efter att strejken tog slut istället för att göra något som de blev missnöjda med, men som de ändå inte hade något emot att kränga in lite miljoner på?

Nåja, filmen har i alla fall ett flertal explosioner som piggar upp men annars är det en bedrövlig soppa... De två "skämtande, bråkande" tvillingrobotarna är de värsta i den här filmen... Vad var meningen med dem? Ett försök att få in lite humor? Ursch. Samma sak med roboten som slukar upp en pyramid som har försetts med pungkulor... Egentligen är det inte pungkulor, men man förstår vad Bay vill skämta om men det är bara lågt och dåligt och tråkigt. 

Och Megan Fox vet fortfarande inte vad det är att skådespela utan gör samma sak som i den första filmen, vilket innebär mer putande med läpparna och snygga poser i motljus samtidigt som hon har på sig tighta jeans och en urringad topp. Ingen utveckling av karaktären här, inte... I och för sig har inte speciellt mycket hänt för Sams del heller, men han börjar i alla fall collage i inledningen av filmen så något har hänt med honom åtminstone. 


Men det ska bli roligt att se den tredje filmen ändå, få se om Bay lyckas sy ihop säcken och hur ersättaren till fröken Fox fixar det. Förväntar mig inget mästerverk, utan bara billig underhållning! 







 

Av theotherside - 19 november 2011 19:10

Idag är det den internationella mansdagen och eftersom detta förtigs i princip överallt i jämförelse med internationella kvinnodagen så tänker jag göra slag i saken och uppmärksamma detta! För det är trots allt jävligt härligt att vara man, och dessutom finns det saker som är mindre bra för oss också även om det inte får tillnärmelsevis lika mycket uppmärksamhet som kvinnofrågor. Vilket är synd, för i ett riktigt jämställt land ska båda könen uppmärksammas men så är det inte i det här landet.


Saxat från Wikipedia:

Under 2009 ratificerades följande huvudsakliga mål att beakta under internationella mansdagen:

  • Att främja positiva manliga förebilder, inte bara filmstjärnor och idrottsmän, utan vardagliga arbetarklassmän som lever anständiga och hederliga liv.
  • Att fira männens positiva bidrag till samhället, gemenskap, familj, äktenskap, barnomsorg och för miljön.
  • Fokus på mäns hälsa och välbefinnande, socialt, emotionellt, fysiskt och andligt.
  • Att belysa diskriminering mot män, i områden med sociala tjänster, sociala attityder och förväntningar samt juridik.
  • Att förbättra relationerna mellan könen och främja jämställdhet.
  • Att skapa en säkrare, bättre värld, där människor kan vara trygga och växa för att nå sin fulla potential"
 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards