Alla inlägg den 18 november 2011

Av theotherside - 18 november 2011 21:34

Jag har börjat att i urinprovrör med slutförvaring frysen att spara på min dyrbara sperma, med baktanke på att en kommande, stor kastastrof med stort K ska drabba mänskligheten i någon form. Det är ett fruktansvärt slöseri att spruta och kasta bort sperman i toapapper eller att bara spola bort den efteråt, då den kan bli riktigt värdefull efter katastrofen med stort K. Sedan är frågan om de överlevande kvinnorna är intresserade av min dyrbara vätska eller inte, och om de vill återstarta mänskligheten med barn som ser ut som mig sen... Men efter en stor katastrof har de kanske inget val heller? Det gäller ju att återstarta mänskligheten på något sätt igen, och då kommer jag att sälja min sperma till ett mycket högt pris kan jag lova...








 

Av theotherside - 18 november 2011 17:20

UääääHhhhh så outhärligt tråkig den här filmen ser ut att bli... Men jag förstod det då Julia Roberts castades till rollen som "elak" styvmoder ( hur elak verkar hon vara egentligen på en skala ett till tio? ). Det där med "dark twist" på den välkända sagan ger jag inte mycket för, särskilt mörkt eller skruvat verkar det inte vara. Och alltsedan första Pirates of the Caribbean så ska det tydligen finnas med ett skämt om korsett på ett eller annat sätt, vilket fanns med redan i trailern här. Den här versionen kommer jag att undvika som pesten, nu är det bara att hoppas på att den andra blir bättre än vad trailern utlovade...







http://www.youtube.com/watch?v=SbXC7JulCzE&feature=relmfu














 

Av theotherside - 18 november 2011 16:31

20-årsfirande ska firas ordentligt och det gjorde också fyran med Bingolotto, tyvärr förstört med för mycket reklam som vanligt och sedan blev det tokstress för att hinna med allting mot slutet... Inte speciellt lyckat! Desto roligare var det faktiskt att återse Leif "Loket" Olsson som var klart bäst i programmet, den enda som vågar säga något men det kanske har att göra med att han inte jobbar för TV4 längre. Jag såg inte hela programmet men i mångt och mycket var det inte mycket som var sevärt direkt så jag tror inte jag gick miste om speciellt mycket. 









 

Av theotherside - 18 november 2011 13:37

Jag ser ju hellre Scarlett Johansson framför kameran istället för bakom, men visst önskar man ändå henne lycka till med hennes regidebut även om filmen Summer crossing inte tilltalar mig direkt då den tydligen handlar om " Handlingen kretsar kring en 18-årig New York-tjej som bryter upp från sin kvävande överklassfamilj och upptäcker livet, sexualiteten och friheten." Suck, ännu en berättelse om en ung kvinna som upptäcker livet, sex och frihet... Har vi inte sett det redan? 




http://www.svd.se/kultur/scarlett-johansson-regidebuterar_6644730.svd











 

Av theotherside - 18 november 2011 01:15

Don't Go In The Woods verkar ganska lovande och man får helt klart lite Fredagen den 13:e-vibbar av den här första trailern! Mums, denna ska man helt klart hålla utkik efter.








http://www.youtube.com/watch?v=Ps_PwlJW4Ns














 

Av theotherside - 18 november 2011 00:20

Det var ett tag sedan jag såg på Krigarprinsessan så jag tyckte det var dags igen nu, och jag såg tre avsnitt av den första säsongen. Vad som frapperar mig mest är hur snabbt Xena och hennes vapendragare Gabrielle blir vänner, redan efter några minuter så vill Gabrielle tillsammans med Xena uppleva äventyr och det utan så mycket eftertanke mer än att hon inte är "som alla andra" i hennes hemby och att hon vill komma undan ett kommande giftermål med en man som hon inte tycker om. Och redan i det andra avsnittet är Xena och Gabrielle riktigt nära vänner, även om de inte riktigt har börjat prata "allvar" som det blir mer av framöver. 

Men strunt samma, redan i de inledande avsnitten fanns det mesta där redan från början, Xenas kaxighet och överlägsenhet, hennes sökade efter förlåtelse samtidigt som det mörka förflutna ständigt kommer och knackar på dörren, chakramen, stridsropet. Underbart, helt enkelt. 


Samtidigt har en del åldrats som kanske inte är så smickrande. Stridsscenerna är inte så fartfyllda och oftast kan man se ganska tydligt när det är trickfilmat, och i överlag så håller inte specialeffekterna någon högre klass. Men vad gör det?! Xena är nog ändå en av de tv-serier som jag verkligen älskar och verkar aldrig få nog av, hur många gånger jag än tittar på den. 









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards