Alla inlägg den 26 november 2011

Av theotherside - 26 november 2011 01:38

Ja äntligen, efter att ha läst om kaos, dålig hastighet och överbelastade nät under en tid så kommer nu lösningen som jag har väntat på- nämligen att man får 4G i mobilen och därmed bättre hastighet och bättre kapacitet för tunga, krävande tjänster såsom att se på play-tjänster och filmer osv. Men man ska kanske inte låta sig luras alltför mycket ty 4G är ännu inte tillgängligt för var och en precis överallt, så glöm inte att kolla täckningen innan ni rusar iväg och köper mobiler med stöd för 4G, de flesta får fortfarande bara in 3G. Däremot undrar jag inte om de tre stora operatörerna tar i lite för mycket när de hävdar att 99 procent av befolkningen ska ha 4G redan nästa år, 2012?  Nåja man får hoppas på att de fixar det, och samtidigt vill jag att 4G ska börja komma igång häromkring där jag befinner mig också så snart som möjligt;P Man vill ju börja kunna testa den här fantastiska ( på pappret i alla fall) nya standarden för mobilt bredband/telefoni, och jag har längtat ända sedan jag såg reklamfilmen om "leve allemansrätten" i avseende att "alla" ska ha "rätt" till riktigt snabbt mobilt bredband. Nu ska det snart faktiskt vara just så, i verkligheten....




http://svt.se/2.108068/1.2618087/nu_kommer_de_forsta_4g-mobilerna




Reklamfilmen:

http://www.youtube.com/watch?v=OEzdaYEXySg









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards