Alla inlägg den 28 november 2011

Av theotherside - 28 november 2011 14:45

Filmatiseringen av Liza Marklunds bok Nobels testamente är i full gång, och i vanlig ordning så ska man pressa ut hela sex snabbproducerade filmer så att TV4 har något att visa på söndagskvällarna i framtiden. Men inget ont som inte har något gott med sig åtminstone- jag ser hellre en betydligt yngre, vassare Annika Bengtzon i Malin Crépin gestaltning istället för med Helena Bergström och hennes evinnerliga snorgråtningsscener. 


Det var länge sedan som jag läste Nobels testamente, och ärligt talat minns jag inte speciellt mycket från boken helt enkelt för att den inte var speciellt bra så jag vet inte vad jag ska säga i övrigt om filmatiseringen. Men det räcker väl med en stor GÄÄÄÄSPning istället och konstatera att intet mycket nytt händer på svenska filmfronten. Så även nästa år är det bara att hoppas på att Norge fortsätter göra intressanta filmer såsom Trolljägaren. Norge är betydligt hetare på filmfronten än vad Sverige är, helt klart. 



http://www.moviezine.se/artikel/8942-forsta-bilderna-fraringn-nobels-testamente






 

Av theotherside - 28 november 2011 14:13

Herregud, ibland undrar man om vi inte förtjänar att dumförklaras eller något liknande?! En ny trend finns som går ut på att man kan beställa en "smittad" godisklubba från nätet och ge till sitt barn så att ungen får det överstökat med vattkoppor och inte får det vid mindre passande tillfällen som när familjen ska resa bort under julhelgen, när barnet börjar dagis/skola osv...


Inte vet jag, men vad tusan- beställa en klubba och få ungen sjuk på det sättet?! Låter helknasigt hela konceptet men tydligen fungerar det ju och föräldrarna beställer dessa klubbor som besatta. 



http://www.aftonbladet.se/halsa/article13998524.ab

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards