Alla inlägg under november 2011

Av theotherside - 15 november 2011 15:22

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här dokumentären ( som jag trodde skulle vara en komedi men ohboy så fel jag hade) mer än att den helt klart har ett syfte och ett feministiskt syfte dessutom! De fem kvinnorna i den här gruppen genomför föreställningar som går ut på att uppträda nakna och att inte skämmas över sig själv, showerna har dessutom någon form av budskap men vad det är undgår mig helt och hållet. Jag förstår ingenting faktiskt! Utom sista uppträdandet i slutet av filmen, där en kvinna ( naken förstås ) får ett utbrott och måste kolla sin Facebook och Twitter samt ta "snygga bilder" på sig själv som hon ska lägga ut på MySpace. Den symboliken var tydlig nog för att jag skulle kunna begripa den, men vad de andra showerna ville belysa övergår dock min förståelse och därför blir det enbart "titta på nakna kroppar som håller på med paraplyer osv".


Ibland kommer inlägg som jag faktiskt kan tycka verkar vettiga, som det att en "fitta får aldrig enbart vara en fitta" utan ska antingen demoniseras och vara något fult, eller så det rakt motsatta något fint och eftersträvansvärt men samtidigt något som måste döljas. Även synpunkten på att de flesta män är läkare och aldrig har sett livmodershals är ju egentligen lite skrämmande, men den kvinnliga ledaren av gruppen visar detta genom att man helt enkelt får se på hennes livmodershals med hjälp av förstoringsglas.

Dessutom nämns, bland mycket annat också förstås, att sex finns överallt men det anses av samhället som något fult och som ska gömmas bort. De nämner också att enbart en liten andel av den kvinnliga befolkningen onanerar, och att det förmodligen har att göra med att det anses som fult att kvinnor onanerar! 


Men budskapen dränks i allehanda saker som att kvinnorna då och då har lesbisk sex med varandra osv... Jag vet inte riktigt vad helhetsintrycket blir av detta, mer än att jag är förvirrad.







 

Av theotherside - 15 november 2011 13:22

Nu har beskedet anlänt och det verkar nu vara klart för att även elvaåringar får gå och se filmen Twilight Breaking Dawn del 1. I och för sig tror jag att de hade sett den ändå, fast inte på bio;P Det finns ju andra metoder för att se film i dag än att gå på bio. Men jag tycker det är konstigt att scenen som tydligen gjorde att åldersgränsen skulle sättas vid 15 var den där karaktären Bella tydligen blir förlöst på ett "obehagligt" sätt... Kom igen, har inte toleransen ökat något? Hur hemska kan Twilight-filmerna vara egentligen? Jag vet inte, jag har inte sett en enda av filmerna och kommer inte heller att göra det, men jag tror inte att en sådan scen hade gjort något som det hade varit en film för killar... Men det är helt uppenbart andra spelregler som gäller när det är "flickfilmer". Underligt! 

Och de beryktade sexscenerna som ska finnas med i Breaking Dawn verkar däremot inte vara "farligt";P Nåja, som jag skrev i rubriken, grattis Twilight-fans.




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13937408.ab








 

Av theotherside - 15 november 2011 00:24

Ja jösses man kan ju börja fundera över vilket snille som behöver ett helt projekt finansierat av några miljoner från antagligen EU för att komma fram till slutsatsen att män tittar längre på bröst jämfört med kvinnor, medan kvinnorna tydligen tittade lite extra på guldringen på ringfingret. Se där, se där vilka resultat man kan få... Eller ja, nu var meningen  med studien inte att utröna den gamla devisen huruvida män tittar på bröst och hur länge utan snarare att komma fram till hur man bland annat kan göra bilkörningen säkrare och vad det är som distraherar oss. 


Ja, jag vet inte. Kan man inte använda sig av andra exemplen istället? Som att man skulle ha tid att glo på bröst medan man sitter och kör bil, eller för den delen en guldring på ringfingret?! 



http://svt.se/2.108068/1.2602090/broststudier_ger_ogonstyrning










 

Av theotherside - 14 november 2011 19:05

Ja, jag vet inte och tack och lov så återstår det många år innan man blir gammal och pensionär men den senaste raden av artiklar om äldrevården gör att man får skrämselhicka och nästan vill avsluta livet innan man blir pensionär... Eller kanske inte, men ibland känns det så- hellre än att bli ignorerad, sättas framför TV:n de sista timmar man har kvar av livet eller få dålig, undermålig mat serverad. Men det mesta annat får gärna kosta pengar, däremot. Men på de äldre ska ingenting satsas? Ursch...



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13933416.ab










 

Av theotherside - 14 november 2011 12:45

Hmm, jag vet inte jag, men jag tycker att han kan lägga av redan nu;P Inte mycket av det han har medverkat i under de senaste åren har varit något som jag har haft någon lust att titta på, men det kan ju handla om vilken slags film som jag vanligtvis tittar på så det är kanske inte Pitts fel;P Men att detta överhuvudtaget blir en rubrik vittnar lite om vilken stor skådis han ändå är. Trots allt...




http://www.svd.se/kultur/brad-pitt-lagger-av-vid-50_6633460.svd









 

Av theotherside - 14 november 2011 12:07

Det verkar gå bra för nytolkningar av sagor just nu, eller som det heter "sagor för vuxna" som bland annat inleddes med katastrofen Red riding hood och som sen fortsätter med hela två Snövit-filmatiseringar och så Sleeping beauty som verkar vara en riktigt skruvad historia. 


Dessutom ska serien Once upon a time, även den en modern Snövit-variant, visas på Kanal 5 i januari och det här verkar vara en serie som går hem i åtminstone USA, så den blir riktigt spännande att se så småningom. 




http://www.svd.se/kultur/modern-snovit-serie-till-kanal-5_6633038.svd








 

Av theotherside - 12 november 2011 01:25

Ingen jättestor nyhet för mig personligen, jag börjar inte jubla hejvilt som en galning när nyheten nu kommer att Black Sabbath tydligen ska återförenas och spela in nytt material samt under nästa år ge sig ut på en världsturne... Men jag undrar varför inte alla gamla, populära band liksom Abba bara kan strunta i återföreningar och comebacker. Tidigare i år återförenades Aqua ( inte för att jag jämför Aqua och Black Sabbath på något sätt, jag nämner det bara). Men kanske det här ändå blir bra?! Återstår att se...





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article13923264.ab










 

Av theotherside - 11 november 2011 13:36

Man kan ju fråga sig lite huruvida just 11, och andra siffror, har kunnat få en "betydelse" och varför det skulle vara något speciellt med just den siffran. I och för sig så tycker jag det är lite intressant och fantasieggande med numerologi, men det är ingenting jag direkt tror på eller anser att siffror är förenade med antingen tur eller otur och olyckor eller ond bråd död. Att det råkar vara just 11-11-11 i dag, fredag, innebär ingenting speciellt för min del direkt (jag har ingen att gifta mig med, vilket är synd för när man senare försöker komma ihåg vilket datum man gifte sig för så vore det enkelt att komma ihåg just 11-11-11, och därmed hade man aldrig riskerat att glömma bort någon bröllopsdag och därmed hade man aldrig gjort bort sig inför hustrun) men däremot är det en av mycket få  binära palindromdagar som jag kommer att få vara med om, och i det avseendet så blir den här dagen åtminstone lite speciell i alla fall.


Men samtidigt förstår jag att sådant här fascinerar och trollbinder människor. Som man skriver i DN: " 

"Terrordåden i New York den 11 september 2001 är värda några egna rader i sammanhanget, för kring denna megahändelse görs förstås mängder av siffermagiska kopplingar; elvan ser ut som de två tornen, det första planet som kraschade i ett torn hade flightnummer 11, New York blev USA:s elfte delstat.

Man behöver inte googla länge innan man inser att folk räknar samman tal kopplade till dådet på en rad olika sätt och får siffran elva, som att den 11 september 2001 var det årets 254:e dag, och 2+5+4 är 11 (för övrigt är det 111 dagar kvar av året den dagen), eller att antalet offer för flight 11 var 92, och 9+2 är 11."


Att sitta och räkna på det där viset och hela tiden komma fram till att 11 dyker upp i alla möjliga sammanhang ja, det får vä ändå anses vara lite "övertolkning" av betydelsen av 11...



http://www.dn.se/nyheter/sverige/tolv-ettor-i-rad-eggar-fantasin









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards